Wietmelk

petre

Newbie
Ik zou graag eens wietmelk maken met een vriend maar ik heb hier al zoveel verschillende dingen gelezen op het forum dat ik niet meer weet hoe het nu juist moet en of het wel mogelijk is :grin:

Sommige zeggen dat het met wiet niet gaat, alleen maar met hasj? Is dit waar? Dan als ik mijn melk in mijn pan doe hoeveel melk moet dit dan zijn, zo een halve liter voor een halve gram? En is het oke als ik het met half volle melk doe en wat roomboter of moet het echt met volle melk zijn? En als ik dan de wiet er in gooi is het dan best dat het kookt of net niet kookt? En hoelang moet ik het dan laten staan, sommige zeggen 10 minuten maar ik heb ook al gelezen dat het een uur moest :confused: dus iemand die mij kan helpen want het zou zonde zijn om die wiet zomaar te verspillen!! :stoned:

psych-out

Bewuste gebruiker
voor het maken van wietmelk ken ik niks
maar melk word toch snel slecht,
daarom dacht ik dat de meeste boter maken

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Iedereen zegt verschillende dingen, vooral qua hoeveelheid, dus dat zul je zelf even moeten testen wat voor jou het fijnst is. Hoelang: tot de hash is opgelost.

Ik gebruik altijd hash want dat kan tenminste oplossen in je melk/thee/chocomelk. Wiet doet dat namelijk niet en er word minder THC van opgenomen. Dan zou je het in een theezakje moeten laten trekken en meer van gebruiken dan hash want minder opname.

Ik deed meestal gewoon twee koppen melk in een pan flikkeren, koken, hash voor twee joints erin gooien en dan wachten tot het opgelost is en dat dan opdrinken. Ik vond het teveel moeite om in grote hoeveelheden te koken dus deed ik het per portie/twee porties.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
petre zei:
Ik zou graag eens wietmelk maken met een vriend maar ik heb hier al zoveel verschillende dingen gelezen op het forum dat ik niet meer weet hoe het nu juist moet en of het wel mogelijk is :grin:

Sommige zeggen dat het met wiet niet gaat, alleen maar met hasj? Is dit waar? Dan als ik mijn melk in mijn pan doe hoeveel melk moet dit dan zijn, zo een halve liter voor een halve gram? En is het oke als ik het met half volle melk doe en wat roomboter of moet het echt met volle melk zijn? En als ik dan de wiet er in gooi is het dan best dat het kookt of net niet kookt? En hoelang moet ik het dan laten staan, sommige zeggen 10 minuten maar ik heb ook al gelezen dat het een uur moest :confused: dus iemand die mij kan helpen want het zou zonde zijn om die wiet zomaar te verspillen!! :stoned:

- Wiet kan wel, maar moet je heel fijn grinden en er later weer uitzeven. Ook de smaak komt dit niet ten goede.
- Verhouding maakt weinig uit, je doet er gewoon net iets minder hasj/wiet in als je normaal zou roken. En net zoveel melk als je zou drinken, zal dus ongeveer 1 mok zijn.
- Half volle melk met roomboter kan wel, maar is echt heel vies, de boter gaat namelijk boven je melk drijven. Koop gewoon een pakkie volle.
- Het moet niet koken, goed verwarmen is genoeg!
- De tijd is zoals Vode al zei, totdat je hasj echt is opgelost. Gebruikt je wiet zou ik zo'n 15-20 minuten doen, waarbij je constant blijft roeren.

SittaMan

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Ik heb ergens gelezen (weet niet meer goed waar, kan het misschien wel eens opzoeken xp) dat het kookpunt van melk 70 graden is, wat dus te weinig is om de THC aan de vetzuren te laten hechten...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SittaMan zei:
PepTalk zei:
Ik heb ergens gelezen (weet niet meer goed waar, kan het misschien wel eens opzoeken xp) dat het kookpunt van melk 70 graden is, wat dus te weinig is om de THC aan de vetzuren te laten hechten...

Melk is geen zuivere stof dus heeft geen kookpunt.
Hoofdbestandsdeel is water met een kookpunt van, 100 graden.

Verder is er geen baanbrekend onderzoek gedaan wat de minimum temperatuur moet zijn om de thc te laten hechten aan het vet. Het is zelfs helemaal niet bewezen dat dit daadwerkelijk zo is. ( hoewel ik het zelf ook denk hoor).

Als je ziet dat sommige mensen op minder dan 150 graden vappen denk ik dat sommige werkzame stoffen ook al kunnen verdampen bij 100 graden, wat je dus niet moet hebben.

Chemical

Belezen gebruiker
als je het laat afkoelen, doe de stop er dan af ! ik had de stop eropgelaten toen ik 'm in de diepvries deed en hij was zuur .. Toch maar opgedronken :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Chemical zei:
als je het laat afkoelen, doe de stop er dan af ! ik had de stop eropgelaten toen ik 'm in de diepvries deed en hij was zuur .. Toch maar opgedronken :P

Uuuh? Zo stoned al op de zondag middag, of ben ik nu degene die het helemaal niet meer begrijpt?

Dat je het laat afkoelen oke..

Maar over welke stop heb je het? En waarom in de vriezer??

pawelonius

Belezen gebruiker
Maar werkt 't wel met wiet en melk? opzich zou 't moeten werken zou je zeggen. maar als je 't niet afgiet is 't toch ook prima te drinken? opzich zit niet je hele melk vol met wiet :tongueout:

Chemical

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Chemical zei:

Uuuh? Zo stoned al op de zondag middag, of ben ik nu degene die het helemaal niet meer begrijpt?

ik had het in een waterflesje gegoten, en het ging over de stop van dat flesje.

In de vriezer omdat ik het gemaakt had op woensdag, en het pas zaterdagavond ging opdrinken :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
pawelonius zei:
Maar werkt 't wel met wiet en melk? opzich zou 't moeten werken zou je zeggen. maar als je 't niet afgiet is 't toch ook prima te drinken? opzich zit niet je hele melk vol met wiet :tongueout:

Waarom zou je het niet afgieten? Als je het goed gedaan hebt zit alle thc toch al in het vet, is dat nog niet helemaal het geval heeft het geen nut de wiet mee te drinken/eten aangezien de resterende thc hoogst waarschijnlijk dan toch niet zal werken.

Het is echt vies, heb 1 keer een space cake gegeten zonder wiet boter gemaakt ( stukken wiet echt erin dus) en het leek wel op zand ( was wel erg fijn gemaakt). De smaakt van wiet vind ik ook niet erg bij melk passen..

Chemical zei:
PepTalk zei:
Chemical zei:

Ah okee, voortaan wat later maken :wink: Lijkt me niet lekker, zure melk drinken.. :kots:

ik had het in een waterflesje gegoten, en het ging over de stop van dat flesje.

In de vriezer omdat ik het gemaakt had op woensdag, en het pas zaterdagavond ging opdrinken :grin:

jrnatty

Newbie
Is het mogelijk om wietmelk in de oven te maken in plaats van in een pan? Dit lijkt me makkelijker omdat je dan gewoon de temperatuur kunt kiezen en zeker bent dat het niet te warm zal worden en de thc zal verdampen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je de basis kennis hebt van een gasfornuis (lijkt me nou niet zo heel moeilijk) kan het op het vuur ook niet zo snel te warm worden dat er werkzamestoffen verdampen.
Ook kun je in een pannetje makkelijk roeren.

Elke minuut de over openen, bak/schaal/kom/mok eruit halen, roeren en weer terug stoppen lijkt me niet heel praktisch.
Dan denk ik, hoewel ik me beide geen ervaring heb, dat de magnetron misschien nog handiger is.

Bovenaan