Wietpas info+discussie

sinslord

Belezen gebruiker
Dag mede :stoned:

Ik zat zojuist met een vriend in gesprek en die vertelde mij wat "schokkends" over iets van wietpas. Nou heb ik daar al wat van gehoord maar nog niet echt druk om gemaakt.

Ok dit is wat mij verteld is,

Eind dit jaar/begin volgend jaar, moet je als je wiet wilt kopen een "wietpas"hebben
Daarmee mag je alleen wiet kopen in JOU gemeente.

Hoe en waar je zo een wietpas aan kan komen en wat de regels zijn i dunno and i want to know!

Verder is dit weer en excuse me french... Fucking DOM
Want als dit zo als die vriend van me verteld klopt dan krijg je juist double criminaliteit en onkosten daaraan.

Want de gemeenten waar geen coffeshop zit mogen mensen dus ook geen wiet in een ander gemeente kopen waar dus wel een coffeshop zit dus die mensen die daar niet kunnen kopen hebben dus een straatdealer nodig en de vraag daarvoor zal dus echt met meer dan 50% stijgen!

Is dus ook een dubbele steiging in criminaliteit en wordt nog negatiever in het nieuws gebracht.

en waarom mogen mensen zichzelf wel vergiftigen met alcohol en bij uitgaans gelegenheden op een associale manier een meid zoeken gek gedragen fietsen kapot maken en met de politie knokken en niet rustig een jointje roken in de coffeshop en lekker op je gemak blijven?

Wat een waardelooze vieze wereldje..

Nogmaals mijn excuses voor mijn taal gebruik dat ben ik van mijzelf ook niet gewend maar ik ben nu dan ook ECHT boos.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
De wietpas word naar mijn weten inderdaad begin januari in enkele grensgemeente als proef ingevoerd.

Je hoeft niet ingeschreven te zijn bij de gemeente waar de shop staat, maar wel bij een willekeurige Nederlandse gemeente. Zo kunnen onze Belgse en Franse vrienden onze shops dus niet meer naar de afgrond helpen.

Ook mag je lid zijn van meedere shops...

Het brengt wat nadelen zoals niet meer spontaan een shopje binnenlopen of het verliezen van de annominiteit, maar op de lange termijn heeft mijn gemeente er zowieso voordelen aan.

Zo kunnen drugstoeristen niet meer voor overlast zorgen, en gaan de coffeeshops terug naar hun oorspronkelijke functie: Kleine sociale verzamelplekken voor gebruikers van cannabis.
Nu lijken het wel afhaalchinezen waar iedereen binnen 2 tellen weg wil zijn.
Ook zal de daling van het aantal drugstoeristen in de grensgebieden zorgen voor kwaliteitsstijging en daling van de prijzen.

Maddog

Bewuste gebruiker
Als het inschrijven gratis is dan zou ik me inschrijven bij tientallen shops door het hele land, dan weten ze toch niet waar je bent. als de koffieshops dan maar geen pasjes ding krijgen wat dan registreerd.

Maar ik ben benieuwd wat ze met die info gaan doen.

sinslord

Belezen gebruiker
Ik hoop dat zoals hoe je it stelt peptalk, het ook dus gaat worden :)

Maar eerst zien dan geloven. meer weet ik er ook niet van.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Madcat zei:
Als het inschrijven gratis is dan zou ik me inschrijven bij tientallen shops door het hele land, dan weten ze toch niet waar je bent. als de koffieshops dan maar geen pasjes ding krijgen wat dan registreerd.

Maar ik ben benieuwd wat ze met die info gaan doen.

Volgens mij is het gratis ja.
Maar ze kunnen misschien wel gaan registreren hoe vaak en hoeveel je koopt.
Wanneer zulke gegevens bij zorgmaatschappijen terecht komt kun je als blower wel ineens meer moeten gaan betalen misschien. Nadeeltje waar ik nog niet eerder over gedacht had.
sinslord zei:
Ik hoop dat zoals hoe je it stelt peptalk, het ook dus gaat worden :)

Maar eerst zien dan geloven. meer weet ik er ook niet van.

Ik hoop het ook.. Eerst nog maar is een half jaartje genieten van het wiet kopen zonder pas :stoned:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
@Peptalk
Inderdaad ook niet over nagedacht over de data die mischien naar de zorgverzekeraars doorgespeelt word dan. Even genieten van hoe het nu zit nog. En daarna mischien overstappen op een wiet delivery service denk ik als ik het zo hoor. Geen pas en onzin daar en dat zal niet veranderen voor hun :) Hopelijk valt het allemaal reuze mee, zoniet dan weet ik hoe ik aan de wiet kom en hoef de deur er niet meer voor uit. Of wie weet ben ik gestopt hehe ik zie wel hoe het loopt, heb nog geen eigenaren er echt over mopperen tegengekomen maar die weten het ook niet precies nog. Let's hope for the best outcome :)
Peace!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja, je hebt gelijk hoor!
Met of zonder pas, wiet zal er toch wel gerookt worden.

Maar ik haat dealertjes...Natuurlijk zitten er ook goede tussen, maar dingen als niet komen opdagen, niet genoeg bij hebben, geen wisselgeld hebben etc.. Verschrikkelijk.

Bovenaan