wietplant wordt te groot

bart.x

Newbie
Ik kweek voor de eerste keer thuis in een kleine kweek-kast met voledige instalatie. Maar de plant wordt te hoog voor de kast. De soort is amnesia-haze. Ik kan hem niet meer klein houden, hij is al 3 weken aan het bloeien. Weet iemand wat ik kan doen? Hij is al te groot om hem te toppen. Groeten van een fanatieke kweker.

gtje

Bewuste gebruiker
ja hoor is simpel wat aan te doen ... pak de hoofd scheut die te groot aan het worden is en 'knak' deze naar links of rechts net wat het beste uitkomt ... de hoofd top zal een dag of 5 achterblijven met de bloei maar dat reeds weer goed :grin: ....

klinkt allemaal heel eng i know ... maar dit is in ditgeval DE manier ...

succes

greetzzz gtje

mattskovic

Wijs gebruiker
zet een scrog netje boven de maximale grote en zal hem dan ook buigen dus is een knakje niet nodig ( de buiging ondersteunen anders is er kans dat je topje afbreekt ofzoiets)

gtje

Bewuste gebruiker
scorgnet erboven heeft nu totaal geen zin meer ... de plant zal tog door blijven groeien maar zal het net nooit vol kunne krijgen !!! omdat de plant ( zoals te zien is op de foto ) al in de bloei staat ... ik denk sowieso dat de plant niet veel verder meer door groeit hoor of kweek je haze ???

knakken is nogmaals beter in deze situatie dan scroggen !!

bart.x

Newbie
gtje zei:
scorgnet erboven heeft nu totaal geen zin meer ... de plant zal tog door blijven groeien maar zal het net nooit vol kunne krijgen !!! omdat de plant ( zoals te zien is op de foto ) al in de bloei staat ... ik denk sowieso dat de plant niet veel verder meer door groeit hoor of kweek je haze ???

knakken is nogmaals beter in deze situatie dan scroggen !!

hey,
khoop dat dit geen slecht nieuws is maar ja tis een haze plant (amnesia haze) om juist te zijn
1van mijn planten krijgt ook gele bladeren aan de onderste bladeren aleen ?? hoe komt dit??

gtje

Bewuste gebruiker
uhmmmm nee slecht nieuwes is het niet maar gezien de laatste post op 29 augustus is en we nu op 19 augustus zitten zal je plant ongeveer al wel zijn gestopt met groeien !!!

haze planten kun je in kleine ruimtes meteen beter op 12/12 zetten dan wordne ze nog 60 centimeter !!!!

die gele bladeren onderin kan een aantal dingen zijn

voeding te kort ( fosfor ) of licht gebrek dan sterk de onderste bladeren ook ... dit laatste is niets aan te doen en ook niet erg !!!

greetzzz gtje

Bovenaan