• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Wietverslaafd - lekker spacen zeg

belgiandude

Newbie
Tripreporter
Ben de laatste maand dagelijks gaan blowen, om de andere drugs even aan de kant te laten. Aangezien ik geen roker ben waren dit bong hits en pure joints die ik dan in kwartjes oprook. Ook heb ik wat lekkere marrokaanse royal cream hash daarbij nu en dan.

Verder heb ik Amnesia haze en blueberry in huis. Wat kan ik op beide wieltjes lekker spacen zeg. Alles wordt heel geurig en ik ga scherper zien. Soms als ik m'n ogen sluit en er staat fijne muziek op dan voelt het net of er staat een zon boven me te schijnen en ik lig op het strand. Ik voel ook bepaalde luchtstromingen in m'n kamer als ik het raam op een kier heb staan. En als er s'avonds laat enkele minuten lang geen auto rijd, dan verdrink ik in de zweverigste stiltes. Meditatie. Ik wil de wereldvrede uitschreeuwen, ik wel vruchtbare vrouwen beminnen, lekker fruit eten en aan borsten zuigen en hun moedermelk met kokosnootsap vermengen! Mmmm! Als ik stoned ben ga ik ook altijd automatisch vliegtuigtickets opzoeken naar exotische bestemmingen...

Nu ben ik dus al een maand 24/7 stoned. En ik ben al in de erkenningsfase van afhankelijkheid...

Tips om dit af te bouwen? Heb nog tot 22 januari examen en dan vakantie tot 8 februari. En 13 februari ben ik jarig en wou ik nog een laatste keer goed feesten op MDMA kristal in Amsterdam.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
belgiandude zei:
Tips om dit af te bouwen?

Tsja ik heb niet het idee dat je graag wilt stoppen. Je praat er zo positief over dat je de indruk wekt dat je een verslaving iets moois vind...

Afbouwen gaat niet werken. Je gaat steeds minder blowen en daardoor het gemis geleidelijk aan vergroten. Op die manier is het eindigen van een wietverslaving veel moeilijker. Je kunt alleen stoppen als je er 100% achter staat en dan moet je dat gewoon per direct doen.

Nu kan het nog makkelijk, als je slechts een maand aan het blowen ben zal de afkick snel voorbij zijn. Doe het dus snel, geloof me het is niet fijn om zo'n verslaving nog langer te laten duren want dan ga je vanzelf de negatieve effecten merken...

psychedelicmind

Experimenterende gebruiker
Ben zelf ook beetje verslaafd... Maar ik kan er wel mee stoppen als het echt moet. Mijn persoonlijke bevindingen zijn dat je er gewoon voor moet zorgen dat je niet meer aan wiet geraakt voor een tijdje (ik woon in België dus dat is wel iets makkelijker). Ook niet met mensen omgaan die gaan blowen voor een tijdje.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Hahaha ik ben ook belg, Hoe jij het beschrijft man. :rock:

Ik blow tien jaar of iets langer. Ik heb al periodes gehad dat ik stop. Enkele dingen zorgen er alvast voor dat ik stop of enkel afbouw tot blowen in het weekend en dat zijn :

- Een vaste relatie
- Een drukke job
- Zoals hierboven gezegd niets vinden (moeilijk) en gewoon stoppen.

Zoals smartie ook zegt je aprecieert het blowen nog teveel :P Minderen haalt niets uit want je keert toch terug naar je gebruik daarvoor en soms nog meer. Gewoon zeggen STOP en het ook doen. Even karakter tonen en het is zo gefixt. Als ik nu zeg stop word dat lekker 1 maand afzien weet ik zowizo en de zin in een joint blijft zowizo altijd :grin: Als jij nu gewoon stopt zie ik geen problemen :wave:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zoals jij erover praat laat je duidelijk merken dat je het te leuk vind om te stoppen. Op die manier kan ik je nu al verzekeren dat het afbouwen geen succes zal worden. Ik heb zelf 6 jaar lang dagelijks geblowd en vele pogingen tot minderen gedaan. Het probleem was echter altijd dat ik het gewoon weg te leuk vond en eigenlijk helemaal niet wilde stoppen. Bovendien draaide mijn hele sociale leven om blowen, dat zet je ook niet even opzij. Pas na jaren was ik er klaar mee en heb uiteindelijk vrij abrupt ervoor gekozen om doordeweeks helemaal niet meer te blowen. Aangezien ik er klaar mee was ging me dat dit keer gemakkelijk af, maar de drang blijft helaas toch af en toe terug komen. Zelf denk ik dat ik eigenlijk nog steeds verslaafd ben, alleen heb ik inmiddels gelukkig weer de controle over de wiet in plaats van andersom.

Denk eens na over waarom je blowt en wat je er zo lekker aan vind? Wat voegt het nou eigenlijk toe in je leven? Hoewel je er zoals gezegd wel klaar mee moet zijn in je hoofd om succesvol te kunnen stoppen/minderen, zal het wel alleen maar lastiger worden hoe langer je daar mee wacht.

belgiandude

Newbie
Tripreporter
Hoi iedereen, was tijdens m'n post erg stoned dus zal de situatie even beter uitleggen.

Was al een tijdje constructief aan het experimenteren met verschillende partydrugs en psychedelica. Altijd alles perfect onder controle (en dat zal ook in de toekomst zo blijven), soms kon het wel eens erg hard gaan natuurlijk, zowel op feesten als thuis, en zowel in groep als alleen. Kan zowel heerlijk een paar uurtjes wegspacen op MDMA als lekker op mezelf trippen op woodrose zaden of lsd. Ik ken m'n limieten, en de gevaren van drugs, maar ik ben me ook bewust van de voordelen en voel me ook aangetrokken tot het mystieke. Tot hiertoe heb ik altijd al een wederzijds respect tussen de drug en mezelf gevoeld. Enkel na m'n eerste keer ketamine had ik het een klein weekje mentaal lastig. Maar het was meer nieuwsgierigheid dan een echte nood om te trippen. Cannabis heeft tot mijn grote verbazing echter een klein stout donker kantje naar mij toe: voor het eerst in m'n leven een gevoel van verslaving. :smilingimp:

Midden november heb ik beslist om partydrugs en psychedelica een winter lang aan de kant te laten tot begin mei. Eind december was ik online op een pdf versie van een oude halucinoge plantengids terechtgekomen en ben ik me beginnen verdiepen in cannabis. Een paar dagen later richting Amsterdam gereden, daar een hele dag knetterstoned rondgelopen en ik kwam dus terug thuis met een te grote voorraad wiet en hasj... Omdat ik geen reguliere roker ben en heel slecht reageer op nicotine heb ik dus nooit gerookt en nooit het gevoel van verslaving ervaren.

Ik ben dus beginnen experimenteren met verschillende sterktes, verschillende soorten muziek, heerlijke sex gehad (hash!!), over politiek en wereldvrede nagedacht, natuurdocumentaires gekeken, heerlijk geslapen, heerlijk gedroomd, hippiefestivals opgezocht om deze zomer naartoe te gaan :stoned: en heb toen ook een bong besteld online en dat is nu de voornaamste manier om te roken als ik alleen thuis ben (met vrienden rol ik pure joints met hash). En nu sta ik dus op een punt waarop ik voel dat ik nog niet uitgeblowed ben, maar ik voel tegelijkertijd voor het eerst in m'n leven het gevoel van "verslaving". Het gevoel bevind zich in een vroeg stadium en kan nog wel sterker denk ik. Maar ik wil geleefd hebben dus ik wil niet in één klap stoppen. Enkel in het weekend zou perfect zijn! Ik weet dat die laatste zin heel utopisch klinkt, maar ik wil het geprobeerd hebben! Als het niet lukt dan overweeg ik misschien wel definitief te stoppen.

Ik denk dat het me in ieder geval goed zal dan als het volgend semester op school weer start op 8 februari... Heb een langlopend en belangrijk communicatieproject waar ik aan werk met vaste vergadermomenten met de docenten dus moet in de week echt wel as clean as possible blijven!

Ik ga in ieder geval vanaf volgende zondag 18/1 tot 25/1 een testweek proberen stoppen. Als dat lukt blow ik ook in de week daarop niet, in het weekend dat volgt weer wel. Ik hou jullie op de hoogte hoe die week zal verlopen! :)

psychedelicmind

Hoelang blowt hier iedereen ongeveer en hoe ervaren jullie dat? Ik nu 2.5 jaar waarvan het laatste jaar bijna dagelijks. Ben 17 en begin nu al te ondervinden dat ik het beu wordt. Desondanks kan ik er heel moeilijk mee stoppen.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Van mijn 16 - 26 en zo ken ik er nog wel enkelen. 3 pauzes, 2 x 6 maand en 1x 3 maand.
Ik ervaar het als een dagelijks genotmiddel en kom het warempel niet beu.
Men ouwe heeft ooit gewerkt voor een coffeeshop, hij is dan ook belg/nederlander en blowt al 40jaar net zoals velen in de familie.
Denk dat het een familietrekje is..

belgiandude

Newbie
Tripreporter
Ik blow sinds m'n 17e zeer occasioneel, steeds zonder diepgang. Ik ben nu 23 en gebruik sinds een jaar (party) drugs en psychedelica als ontwikkelingsproces en gewoon af en toe om "het leven" te vieren! Heb de kans gehad om een aantal keer zeer diep in mezelf te reizen en heb daardoor inzichten verkregen die ik de rest van m'n leven zal meedragen en gebruiken. Ik ben best wel een denker en zit met hardnekkige existentiële vragen, waardoor het vaak onrustig wordt in m'n hoofd, ben nu een maand dagelijks wiet aan het roken en bij kleine hoeveelheden (1 kleine bong hit bijvoorbeeld) voel ik me gewoon lekker normaal en ben ik even uit die denkzone weg. Ik vind dat ik daar recht op heb. Heb nu ook al een paar keer super hard geblowed, was helemaal nieuw voor me en Trezor het was echt vergelijkbaar met 1-2 lijntjes ketamine, altijd welkom om die wiet eens van dichterbij te bestuderen! Misschien omdat ik nog niet zo heel lang blow en m'n tolerantie nog niet erg hoog is dat ik zo hard en diep trip op wiet. Al voel ik wel tolerantie opkomen want ik ben steeds minder lang stoned en high.

M'n levenssituatie: Ik ben half belg/half nederlander (vader is eind jaren '80 in Belgïe gaan wonen voor z'n werk) en woon in Antwerpen. Ben na m'n middelbare studies rechten gaan studeren, ging erg goed maar besefte na m'n eerste examenreeks dat ik m'n kostbare leven hier niet aan wou wijden. De roepping was er niet. Heb dat jaar braaf uitgezeten en ben dan wat gaan reizen in Scandinavië, tijdje in Stockholm gewoond, deeltijds aan de kunstacademie begonnen (momenteel hard bezig met analoge fotografie) en een opleiding gevolgd tot zelfstandig alpinist in Chamonix en daar al een mooi palmares bijeengeklommen (veel adrenaline = ook wauw!) Ben pas vorig jaar begonnen aan een driejarige opleiding communicatiemanagement aan de hogeschool. Ik leef erg gezond en bewust. Heb een goed sociaal leven met een leuke mix van blowers (waarvan enkele superverslaafden) en niet-blowers en hou van leuke interessante vrouwtjes!

Wel heb ik dus zoals ik al zei soms mindere periodes waarin ik automatisch licht depressieve gevoelens heb en heel diep en hard ga nadenken wanneer ik maar kan. Ik voel altijd op voorhand wanneer ik weer zo'n periode binnenglijd, wanneer ik op het dieptepunt zit en voel ook wanneer ik er op eigen houtje weer aan het uitkruipen ben. Hier heb ik mee leren leven en een handvol goede vrienden zijn hiervan op de hoogte. Mijn drugsgebruik is hier geen reactie op heb ik voor mezelf geanalyseerd, laat dat duidelijk zijn!

In de toekomst wil ik een leuke baan in de creatieve sector zonder torenhoge ambities en stress, een leuk vrouwelijk exemplaar vinden, leuk huisje renoveren, een kind of 3 maken en een vredevol leven leiden met vele zijsporen en projecten!

PS. Ik ruik doorheen de dag af en toe graag in m'n lege grinder, nog mensen die dit doen? :)

belgiandude

Newbie
Tripreporter
Ik ben nu heel hard op deze remix aan het spacen van Ata: https://soundcloud.com/live-at-robert-j ... tober-2014 AANRADER! HEEL ERG CHILL OP WIET!!!

Hij komt volgende week naar Amsterdam maar ik kan niet gaan. Ik ga de week erna de 31ste naar deze keet in Radion: https://www.facebook.com/events/714500228645895/

Lijkt dit jullie een leuke keuze?

Ik lig nu al een tijd op m'n zij in m'n bed in het donker met m'n Macbook. Ik raad elke Apple gebruiker de app f.lux aan, deze past de toon van je scherm aan aan de hand van de donkerte en de tijd in je kamer. PERFECT LICHT VOOR STONERS <33333 De app heet f.lux gratis in app store.

Ik heb wel heel spastische lachmomenten en momenten waarop ik energie in m'n buik voel opbouwen en plots voel ik me dan heel even heel lekker onrustig. Een soort innerlijke massage lijkt het wel. Leuk zeg.

psychedelicmind

belgiandude zei:
Ik ben nu heel hard op deze remix aan het spacen van Ata: https://soundcloud.com/live-at-robert-j ... tober-2014 AANRADER! HEEL ERG CHILL OP WIET!!!

Hij komt volgende week naar Amsterdam maar ik kan niet gaan. Ik ga de week erna de 31ste naar deze keet in Radion: https://www.facebook.com/events/714500228645895/

Lijkt dit jullie een leuke keuze?

Ik lig nu al een tijd op m'n zij in m'n bed in het donker met m'n Macbook. Ik raad elke Apple gebruiker de app f.lux aan, deze past de toon van je scherm aan aan de hand van de donkerte en de tijd in je kamer. PERFECT LICHT VOOR STONERS <33333 De app heet f.lux gratis in app store.

Ik heb wel heel spastische lachmomenten en momenten waarop ik energie in m'n buik voel opbouwen en plots voel ik me dan heel even heel lekker onrustig. Een soort innerlijke massage lijkt het wel. Leuk zeg.

Als ik jouw reacties zo is lees kan jij echt hard gaan op wiet :). Dit is iets wat ik echt mis. Ik heb het gevoel dat ik 'stoned zijn' zo goed ken, dat er geen verrassingen meer zijn. Lachkicks of dergelijke heb ik bijna nooit meer. Het is nu eigenlijk een andere vorm van nuchter zijn.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Inderdaad zo ervaar ik het ook.

Het is een vorm van rust in de drukke tijd. Even plaats nemen, jointje rollen en genieten van de rust en sloomheid die over me komt. De drukte van de dag van me af laten glijden, het laat me ook wel meer nadenken hoe ik alles moet aanpakken, hoe ik het morgen beter kan aanpakken, dat doel nog perfecter afwerken. Maar dat noem ik meestal een soort van "illusies" want uiteindelijk gaat het gewone leven gewoon verder en soms komt er wel zo een gedachte werkelijkheid..

belgiandude

Newbie
Tripreporter
UPDATE!

Ik kondigde in een post aan dat ik zou stoppen na een maand heel intensief blowen. Ik wou in het begin van de week stoppen, maar dat voornemen heb ik laten varen, de drang was te sterk en ik zit in de periode tussen het einde van de examens en het begin van het nieuwe semester. Teveel tijd dus. Donderdag vond ik het zo zwak van mezelf dat ik die dag dan maar cold turkey ben gestopt. En ja hoor, ik ben dus nu drie volle dagen gestopt! De eerste twee dagen waren best wel moeilijk. Afkicken is echt een ervaring op zich. Een wijze les en het ontbloot toch wel de impact van wiet op je hele "zijn" en de psychoactieve stoffen die je hersenen inpalmen. Ik had erg last van klamme handen, ik maakte vaak gebalde vuisten met m'n hand, veel zenuwachtige moves met m'n vingers, overmatig zweten op m'n rug en borst, extreme stemmingswisselingen en emotionele reacties, extreem weinig eten (slechts enkele hapjes van een heerlijk bord spaghetti kunnen eten dat er stoned binnen de 5 minuten aan was geweest). Tijdens telefoongesprekken met trillende stem spreken en heel ongeduldig staan trappelen en rondlopen.

De eerste nacht heb ik een uurtje of vier licht geslapen, de dag daarop heb ik verdeeld over de hele dag 4 korte slaapjes gehad van ongeveer anderhalf uur waarin ik telkens heel heftig heb gedroomd (leuk na zo een droomloze maand!). De tweede nacht helemaal niet kunnen slapen en me de hele dag heel erg moe en beroerd gevoeld (gevoel na een nachtje door x 2). Ik heb gedurende die dagen wel veel water gedronken en vitamine supplementen genomen om het niet eten te compenseren. Daarnet een douche genomen, lig nu in m'n bed en plots voel ik me heel erg goed, helder en extreem energetisch worden (op 45 minuten tijd zijn alle "afkickverschijnselen" stilaan weggevloeid). Ik voel me helemaal terug in de realiteit! En ik wil nogmaals de nadruk leggen dat ik me heel energetisch voel ondanks het feit dat ik vannacht niet heb geslapen. Ik ga nu een filmpje kijken en voel dat ik straks wel heerlijk ga slapen.

Ik denk dat het er nu op aankomt niet in de val te trappen van te denken dat nu je weet dat je ermee kan stoppen toch weer een klein blowtje toe te laten de komende dagen.

De restjes wiet en hash die ik nog over heb, ga ik nu lekker ver wegstoppen ( zonder er naar te kijken, wil die trichomen liever niet zien glinsteren nu :) ), en heb me voorgenomen om deze pas terug tevoorschijn te halen als het weerbericht aankondigt dat het 25°C wordt buiten! Ik laat het dus over aan de natuur :mrgreen:

Tenslotte wil ik alle lezers en de forumleden die op mijn post gereageerd hebben bedanken! Dit was een zeer positieve ervaring! Ik hoop dat ik jullie een inzicht in mijn erg persoonlijke ervaring en m'n eerste gevoelens van verslaving heb kunnen geven!

Ik zeg tot weerziens!

Bovenaan