1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Word je voor de gek gehouden?

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Anunnaki, 7 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Mijn bedoeling was niet om te zeggen dat mensen dan niet per se AD(H)D hebben, maar mijn denkwijze is dat het er naast kan spelen. Iemand met een neurobiologische aandoening kan daarnaast ook nog gedragsproblemen hebben niet ten gevolge van die aandoening toch? En daar is wat aan te doen, wat o.a. ook de reden was dat ik toch voorstelde om actief met die dingen bezig te gaan. Maar ik begrijp dat dat niet zomaar af te leiden was uit mijn stukje. (en heb het er in het verleden ook wel naar gemaakt dat je zo dacht :wink: )

Anunnaki vindt dit leuk.
  2. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Ik ben altijd overtuigd van jouw goeie bedoelingen Mindless en ik geef je gelijk dat je beter actief de zaken aanpakt, maar ik begrijp de relevantie van ‘gedragsproblemen buiten de aandoening’ hier niet goed.
    Maar bon, kan evengoed aan mij liggen hoor.

Anunnaki en Mindless vinden dit leuk.
  3. Mindless

Ik bedoel, bijna ieder mens heeft wel iets waar hij/zij in kan groeien/beter worden. 'Gedragsprobleem' is misschien al te sterk uitgedrukt. Mensen met een aandoening waren zonder die aandoening waarschijnlijk ook niet perfect geweest. Er kunnen bij die mensen dus dingen zijn waar zij dus potentieel wat aan kunnen doen. Niet per se alle problemen die je hebt komen door die aandoening.

En er zijn dingen die je kunt doen waar potentieel iedereen baat bij heeft, aandoening of niet en dus eventueel ook naast medicatie.

Of doelde je hier niet op?

AphexTwin vindt dit leuk.
  4. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Hmm ja, door het te benoemen als ‘groeipunten, uitdagingen’ ben ik beter mee in je verhaal. Past idd beter dan ‘gedragsproblemen’. :tongueout:

Mindless vindt dit leuk.
  5. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Die opmerking was niet naar jou bedoeld.

Ik denk sowieso dat het goed is meer te doen dan alleen medicatie slikken inderdaad, therapie, meditatie, mindfulness, etc. heeft iedereen baat bij. Maar ik kan me goed voorstellen dat voor sommige mensen medicatie wel echt nodig is, zeker in het begin om weer orde in het leven te scheppen. Enkel medicatie lijkt me voor de lange termijn ook te beperkt uiteindelijk, want denk dat iemand ook wel echt therapie of meditatie nodig heeft om uiteindelijk echt verder te komen.

Ik reageerde ook meer op je uitspraak over zoeken naar dopamine verhogende activiteiten, iedereen zoekt daar naar want zo zijn onze hersenen nou eenmaal geprogrammeerd. Alleen voor iemand AD(H)D kan dat veel extremere vormen aannemen, aangezien die echt duidelijk een tekort aan dopamine hebben ten opzichte van andere mensen. Door het te brengen alsof het voor mensen die niet blij zijn vergelijkbaar is aan AD(H)D, bachetaliseer je daarmee ook beetje de aandoening.

Maargoed, ik snap dat je het niet zo bedoelt inderdaad en ik reageerde ook gewoon iets te fel.

Anunnaki en Mindless vinden dit leuk.
  6. Mindless

Geen punt, ik heb het er ook naar gemaakt met mijn stellige controversiële meningen in het verleden hier op DF.

Ik begrijp nu ook wel dat dat bagatelliserend over kan komen, maar dat was inderdaad niet mijn bedoeling.

Psychedelibee vindt dit leuk.
  7. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker Donateur

Oh mijn fout, dan heb ik niks gezegd.

Laden...