Wordt bang van wiet

N.dejong

Newbie
Hallo mensen van het goeie leven, ik heb 3 jaar lang gesmookt, maar ben tijdje gestopt sinds deze maand mag ik smoken van mijn moeder ben 17 jaar maar wordt angstig ik denk aan dingen enzo en wil zo graag eens lekker stoned worden lekker genieten van het leven serie kijken enzo maar durf niet te smoken maar vroeger deed ik het heel vaal toen werd ik niet angstig enzo, hoe kan ik dit verhelpen,? Heb ADHD En ben autisties maar daar light het niet aan heb ik gelezen weet niet dat het waat is of niet marja, kunnen jullie mij misschien helpen?

Met vriendelijke groet,

N.dejong

Yaizer

Bewuste gebruiker
Hee welkom bij het forum ten eerste,

Wat jij mee maakt heb ik zelf ook een lange tijd mee gemaakt. Toen ik 14 was kon ik zonder zorgen jointjes roken...achter elkaar. Ik kon niet stoned genoeg worden. Toen kwam er een dag dat ik fout ging (rond de 15 jaar) en dat was echt een living hell. Agh wat vond ik dat erg zeg. Toen ik de volgende dag ging smoken kreeg ik weer die angstige gedachtes "alsjeblieft ga niet fout" "Pas op!". Ik werd er niet fijn van en kreeg heel snel angstige en paranoïde gedachtes.

De jaren daarop blowde ik eens in de maand...eens in de 3 maanden...eens in de 3 weken. Heel wisselvallig maar enorm weinig tot ik dacht: "Ik moet mij over die gedachtes heen kunnen zetten". Toen elke week een beetje gesmoked. 5 hijsen...8 hijsen steeds verder en met die gedachtes om leren gaan. Voelde ik dat ik niet meer moest nemen door die gedachtes? Prima dan stopte ik al bij 6 hijsjes.

Na een maandje of twee gingen de gedachtes weg. Het gevaarlijke eraan was dat ik elke dag voor een lange periode stoned was. Tijdens school, voordat ik ging slapen...het was heerlijk dat ik mijn gedachtes kon controleren (ironisch want ik heb er eigenlijk controle leren loslaten wat het probleem was).

Toen weer een beetje gedimpt en rook nu af en toe een jointje.

Als je echt graag wilt smoken bouw het dan gewoon lekker rustig op. Je hoeft geen hele of halve joint op te roken...begin gewoon lekker rustig en als je merkt dat je genoeg op hebt prima. De gedachtes zullen uiteindelijk verdwijnen (had ik dan)

succes, vragen kan je altijd stellen!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik denk dat het tweeledig is, je wordt wat ouder waardoor je waarschijnlijk meer over het leven gaat nadenken. En je tolerantie is helemaal weg waardoor je veel minder nodig hebt dan voorheen. Zoals Yaizer ook zegt gewoon rustig aan doen als je gaat blowen. En accepteren dat je meer gaat nadenken, dan zul je zien dat het eerder interessant dan eng is.

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Set&Setting is belangrijk, zorg dat die op orde zijn.

Zorg ervoor dat je op een relaxte plek bent waar je je veilig voelt en op je gemakje jezelf mentaal voorbereid.
Luister vooral naar je lichaam.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wiet versterkt alles, de angst die je dus eigenlijk al voelt voor je begint zal als je stoned wordt versterkt worden. Zolang je die angst nog voelt terwijl je nuchter bent zal dat stoned niet fijn zijn.

daoist

Experimenterende gebruiker
Ik ben geen heel ervaren wiet gebruiker maar het kan ook aan de soort wiet liggen, van sommige wiet of hash wordt je ontspannen wat ze stoned noemen maar je kan er ook high van worden wat betekend dat het met je brein loopt te fucken.

Sommige mensen worden paranoia ervan, heb ik zelf ook gehad , maar met andere soorten hash weer niet. 20 jaar geleden heb ik wel eens 2 trekjes genomen toen ging ik ervan flippen na twee trekjes. Ligt echt aan de wiet of hash.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
daoist zei:
Ligt echt aan de wiet of hash.

Meestal ligt het aan de persoon en het moment. Als de wiet of hasj sterker is, kan het paranoia effect ook sterker worden maar de grootste veroorzaker van die klachten is de persoon zelf.

Bovenaan