wordt dit nog oogstbaar?

clandestien

Experimenterende gebruiker
Ik baal want de aankomende week wordt nu weer zon voorspelt. en dit weekend was ook best goed hier...
Maar goed, niets meer aan te doen. Het droogt goed. Dat eerdere takje is al droog aan de blaadjes. Die grote zal ik er binnenkort eens afhalen...

clandestien

Eerste tak is mooi droog. De rest heb ik geknipt. Voor de helft want wat een werk is dat! Woohoow.
Moet zeggen dat ik me wel een beetje licht in m nhoofd voel, kan dat door het knippen?
Ik heb tussendoor 3 keer mn handen gewassen omdat het zo plakte. Ik kon er echt on-mo-ge-lijk rolletjes van draaien, het plakte echt als een gek.
Eerste droge tak gaat dus nu in een plastic bakkie.
Nog ff lezen hoe lang dat dan moet.

Ohja, ik moet zeggen dat het helemaal niet mee zo sterk ruikt trouwens. Mn vingers daarentegen nu wel!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja, maar het werkt loont zeker de moeite!

Het licht in je hoofd worden heb ik nog nooit gehad, maar vrienden/vriendinnen van me krijgen wel hoofdpijn van een tijd lang in een wiet lucht bivakeeren, dus het is wel mogelijk denk ik.
Ook ben je lang erg geconcentreerd bezig, misschien niet genoeg rust/eten/drinken?

De ultieme truc voor de plak aan je handen ( als je geen chirurgen handschoentjes tot je beschikking hebt natuurlijk) is je vinger door je haar wrijven.
Het klinkt gek, maar na 3 keer wrijven zijn je handen gewoon helemaal plakvrij!

Je wilt het in een plastic bakje doen?
Ik ga ervan uit dat je het wilt curen?
Ten eerste: Dat is niet perce nodig hoor! Maar je smaak/effect schijnt er iets van te verbeteren.
Ten tweede: Je kunt beter in glazen (weck)potten curen, mede door smaak verbetering. Ook kunnen bepaalde polythenen in je wiet gaan zitten bij gebruik van verkeerd kunststof.

En dat je het niet meer sterk ruikt? Vind je het gek :grin:
Als ik 2 uur lang in een varkensstal heb gezeten ruik ik de stront ook niet meer!

Enne, waar blijven die foto's van die rookbare toppen nou? :stoned:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
De ultieme truc voor de plak aan je handen ( als je geen chirurgen handschoentjes tot je beschikking hebt natuurlijk) is je vinger door je haar wrijven.

En dan zit alles in je haar? :P Beter gewoon een doekje met wat wasbenzine/terpentine gebruiken, werkt erg goed.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
De Sjeik zei:

En dan zit alles in je haar? :P Beter gewoon een doekje met wat wasbenzine/terpentine gebruiken, werkt erg goed.

Ik heb een vrij grote bos haar, dus je zult het nooit zien zitten!
Ook merk ik niet dat m'n haar er merkbaar vetter van word ofzo..

Het zal wel net als bier zijn, goed voor je haar!:)

clandestien

ok ok ik beloof, morgen maak ik even foto's!

Check, wiet uit de tupperware en dan maar in een koektrommel :)

En eh, ik ga dat echnie in mn haren smeren hoor, dan ruik ik de hele dag die lucht!
Vind wel dat het wat lekkerder gaat ruiken.

Ohja, ik moet nog ff op youtube kijken of ik die toppen we goed knip...

clandestien

Ja nog een vraag. Ik heb een zaadje gevonden! Heel gek, er was een bolletje en ik keek en kneep er in en toen ging het open en kwam er een zaadje uit. Verder niet meer een gezien.

Kan dat?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
clandestien zei:
Ja nog een vraag. Ik heb een zaadje gevonden! Heel gek, er was een bolletje en ik keek en kneep er in en toen ging het open en kwam er een zaadje uit. Verder niet meer een gezien.

Kan dat?

Dat kan. Dan is er ergens, waarschijnlijk heel ver vandaag een stuifmeelkorreltje aankomen waaien. Grote kans dat het van een herma of hennep plant is. Maar het kan van een ''gewoon'' mannetje zijn en dan heb je een zaadje voor volgend jaar wat je evt. kunt gebruiken.

En die lucht valt naar mijn inziens wel mee!
Maar ja, t is jou keus:wink:

clandestien

daar zijn ze dan!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Erg mooie plaatjes:)
Welk toestel gebruik je? :hearteyes:

En, heb je het nou nog niet geknipt?
Ik vind dat vele male makkelijker om nat te doen dan droog. Hoewel het wel iets ''beter''schijnt te zijn voor je wiet..

But well done:) Zeker mooie kweek!

clandestien

Ik heb een Canon :)

Zo, net weer even geknipt en inderdaad, als je het in je haren smeert is het plakkerige er zo af.
God wat ruiken mn handen lekker zeg! Tijd geleden dat ik dat heb geroken. Misschien dat ik vanavond voor het eerst in eh 10 jaar weer eens een blowtje ga roken haha.

Grappige is dat mn handen naar stuff ruiken, en dat rookte ik vroeger. Wiet vond ik stinken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Misschien dat de wiet die jij rookte ''vroeger'', wat zodanige kwaliteit was dat het ook echt stonk?
Mijn handen ruiken na het knippen namelijk gewoon echt naar wiet:)

Wel smaakt/ruikt vinger/schaar hasj precies zoals ''echte'' hasj...

Tripper

Wijs gebruiker
PepTalk zei:
De Sjeik zei:

Ik heb een vrij grote bos haar, dus je zult het nooit zien zitten!
Ook merk ik niet dat m'n haar er merkbaar vetter van word ofzo..

Het zal wel net als bier zijn, goed voor je haar!:)

Zeker dreadlocks..

clandestien

Pffffffffff nou ik heb alles geknipt. Laatste beetje met de franse slag. Dr hangt een gedeelte te drogen en ik heb een grote pot met klein afval ( hoewel afval... ook bloemetjes maar kleiner dan de grote toppen) en een grote pot met grof afval, dus toppen die ik per ongeluk te kort heb afgeknipt dus die konden niet meer hangen.

Wat is trouwens dat witte stof wat er afvalt? Ik dacht dat die trychomen zo vast zaten dat ze er alleen afgevroren konden worden?

Ik heb nog niets gerookt. Ik zat aan de wijn en omdat het echt heel lang geleden is dat ik heb geblowd ga ik dat niet combineren met drank ( chicken ol'me)

clandestien

meeldauw is een soort schimmel toch? nee dit is echt die witte puntjes op de blaadjes lijkt wel.
Moet zeggen dat hij echt enorm plakt en dat de toppen ook helemaal onder dat 'poedersuiker' zit.
En dat lijkt er wel een beetje af te vallen. Na goed, we zien het wel. Alles hang geknipt te drogen of zit al in een pot :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Mm, zie op de foto's nou niet echt tekenen van meeldauw..
Maar wel erg vreemd, er hoort zeker niets ''af te vallen'', vooral niet als dit te beschrijven is al wit poeder.

Kun je misschien een foto maken van het ''gevallen poeder'' op een zwart a4'tje?

clandestien

Ik weet niet of het fotografeerbaar is, het is nou ook weer niet zo dat er een laag van op de grond lag hoor :)

Heb zelf een trekje genomen van de wiet, volgens mij was de smaak wel ok. Heb klein beetje opgestuurd naar vriendin en die was helemaal enthousiast!
Dus volgens mij is het gelukt, joehoe!
Was leuk, maar toch wel arbeidsintensief. Maar toch ook wel weer leuk om zo met een plantje bezig te zijn.
Misschien volgend jaar wel weer dan :) Alleen moet mn vriendin dan wel ff doorroken haha

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is inderdaad erg arbeidsintensief, maar dat maakt het voor mij extra bijzonder wanneer ik m'n eigen rookwaar nuttig :)

Over de 'meeldauw'', als het zo weinig is dat het niet fotografeerbaar (Jezus wat een woord) dan maakt het niets uit.

Edit: En, inmiddels als antwoord op je topic titel vraag?

Lijkt mij wel :stoned:

clandestien

Gister vond ik op de logeerkamer ~( waar de wiet hing te drogen) nog een takje :) De rest staat te curen in de schuur.
Ik dacht, what the... ik ga van dit takje eens een joint draaien.
Het was echt al heel lang geleden dat ik had geblowt dus ik deed het vorzichtig, niet teveel erin. Paar trekjes en f wegleggen. Vriend rookte gezellig mee.
Hij smaakte echt lekker! Ik hield nooit van wiet maar deze smaakte als hash! Wiehie ikke blij.
Maar goed, ik dacht, dat zal wel niks zijn, het was echt een klein takje, niet eens de dikke toppen van bovenin.

Maar na een kwartiertje begon ik het te voelen. Heerlijk! Heel licht, beetje tussen stoned en high in en daar was ik blij mee want zo had ik hem ook geoogst dacht ik.
Daarna nog wel ff een lachkick gehad, dat kreeg ik vroeger ook vaak en dat vind ik echt irritant maar goed was ook wel weer leuk. Duurde een paar minuten maar dat je gewoon je hele gezicht in de kramp lacht, was net een puber!
:)
Enniewee, vriendin had ik ook al wat gestuurd en die was ook blij.
Dus zij ( en ik) komt de kerst wel door!

Bedankt voor alle info en heel misschien tot volgend jaar!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Je eigen gekweekte wietje is altijd goed, ook al is de kwaliteit minder.
Ik ben dan ook blij dat jij en je vriendin er van genieten!
En leuk dat er nu ook wat kweekkennis van Nederland naar Frankrijk word overgedragen!

cropp zei:
Je eigen plantje en je eigen wiet is net je eigen kindje

Alleen ik rook nooit wat van m'n kinderen! :openmouth:
Die ik overigens nog niet heb... :grin:
Van m'n eigen kweek ben ik op dit moment aan het smullen :stoned:

Bovenaan