xanax vs bromazepam

dronecast

Experimenterende gebruiker
hallo , heb nu juist xanax van 2 mg ik zou graag de vergelijking willen weten t.o.v bromazepam 12mg kan iemand met helpen mvg .

dronecast

Fool zei:
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.drugs-forum.com/forum/showth ... 9&p=981855

De dosis is in ieder geval goed, 2mg alprazolam is ongeveer gelijk aan 12mg bromazepam (en dus 20mg diazepam)

Wat is het grote verschil tussen die 2 , in prijs kost xanax 2 mg wel bijna 30 euro , terwijl bromazepam de helft is ongeveer . Ging daarjuist naar de apotheek en mijn normale halen is 2 doosjes van broma en 2 doosjes van 2.5 mg lorazepam en normaal kost me dat bijna iets van een 38 euro en nu met 2 doosjex xanax van 2 mg erbij moest ik 97.5 betalen .

Fool

Badass junkie
Wat ik uit die post haal is dat alprazolam wat sedatiever en meer anti-epileptisch is. Bromazepam en alprazolam hebben beiden dezelfde angstremmende 'sterkte'.

Maar alsnog zul je een deel zelf moeten uitvinden, benzo's werken niet voor iedereen precies hetzelfde.

dronecast

Fool zei:
Wat ik uit die post haal is dat alprazolam wat sedatiever en meer anti-epileptisch is. Bromazepam en alprazolam hebben beiden dezelfde angstremmende 'sterkte'.

Maar alsnog zul je een deel zelf moeten uitvinden, benzo's werken niet voor iedereen precies hetzelfde.

maar waarom kost xanax wel meer dan het dubbele dan bromazepam weet iemand dit ?

Fool

Badass junkie
Om te beginnen is Xanax een merknaam, ik denk dat als je de generieke alprazolam besteld, dat je al een stukje goedkoper uit bent. Verder zal de stof wel lastiger te synthetiseren zijn, denk ik?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Erg persoonlijkheidsgetrouw zoals alle medicatie, wat werkt het best bij jou?

Ook kan je kijken of je in 'aanmerking' komt voor een bijlage 2, dat kan alleen je huisarts weten & regelen etc. Dan zou je van de kosten minder last hebben..

Alprazolam is wat lastiger te maken inderdaad, zelfde verhaal met zolpidem/zopiclon etc..

Bron:Treato

Bijlagen

• clonazepam vs xanax.png
    clonazepam vs xanax.png
    338,2 KB · Weergaven: 3.488

*Schizophrenic*

Xanax (generiek: alprazolam) is zowat de meest potente benzo die er in de apotheek te verkrijgen is, bromazepam werkt bij mij niet dus dat geld kan ik beter aan een doktersbezoek besteden.

Maar zou eerder overschakelen naar diazepam in overleg met je arts, gezien 2mg tabletten niet standaard worden voorgeschreven.

dronecast

*Schizophrenic* zei:
Xanax (generiek: alprazolam) is zowat de meest potente benzo die er in de apotheek te verkrijgen is, bromazepam werkt bij mij niet dus dat geld kan ik beter aan een doktersbezoek besteden.

Maar zou eerder overschakelen naar diazepam in overleg met je arts, gezien 2mg tabletten niet standaard worden voorgeschreven.

wat zouden jullie me aanraden naast xanax , bromazepam , diazepam ?

Fool

Badass junkie
Dat ligt heel erg aan je klachten, verschillende benzo's zijn bruikbaar voor verschillende doeleinden. Vaak is dit ook nog heel persoonlijk, daarom kun je dit het beste laten bepalen door de arts.

Als je geld wilt besparen op je benzo's, moet je de generieke varianten kopen. Zelfde inhoud en stof, maar zonder merknaam.

NocturnalJohnny

Belezen gebruiker
dronecast zei:
*Schizophrenic* zei:

wat zouden jullie me aanraden naast xanax , bromazepam , diazepam ?
Tranxene (50mg) , Flunitrazepam , merknaam Rohypnol (1mg) , Lorazepam (2,5 mg) en ja de echte Valiums van Roche (die blauwe van 10 mg) zijn nog altijd veel beter dan de Diazepams van EG en zijn erg goed.
Verder is Rivotril (Clomazepam) van 2 mg ook wel een goed alternatief , redelijk goedkoop en in één potje zitten er zo'n 50 pillen.

Als je echte inslapers wilt zou ik eerder opteren voor Zopiclon of Stilnoct.

Bovenaan