XTC 5 weken tussentijd

Hey allemaal,

5 weken geleden naar Trym all nighter geweest, niet normaal! Goede hoeveelheid naar binnen gewerkt (300-350 mg) maar nergens last van gehad dagen erna.
Nu is het bijna 5 weken later en staat Verknipt voor de deur. Zouden jullie het afraden om weer aan de zooi te gaan of is een uitzondering wel mogelijk?
Hierna ga ik backpacken en zal ik ff een goede pauze van minimaal 2 maanden aanhouden.
Hoor graag jullie adviezen :)

Miraculeus

Bewuste gebruiker
5 weken is veel te weinig en zeker na zo'n hoge dosis zou ik langer rust nemen tussendoor. 3 maanden is geen overbodige luxe. Je lijf heeft tijd nodig om bij te komen, ook al 'merk' je daar zelf weinig van, dat wil niet zeggen dat je lichaam klaar is voor een nieuwe aanval :wink:.

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Uitzonderingen zijn altijd mogelijk maar gezond of goed is het niet.
Voor harm reductie zou ik zeker 3+ maanden wachten.

Wollukker

Bewuste gebruiker
Uitzonderingen zijn altijd mogelijk maar gezond of goed is het niet.
Voor harm reductie zou ik zeker 3+ maanden wachten.
+1. Als het iets eenmaligs is (de korte periode) en je daarna alsnog meerdere maanden rust neemt, zal je er zeer waarschijnlijk niks naars aan overhouden maar echt gezond is het niet.
Dus zou ik het afraden: ja. Zijn er uitzonderingen: ja, maar die bepaal je zelf.

Stratora

Bewuste gebruiker
Ik worstel , na ja worstel, ook met een vergelijkbaar dilemma. Twee leuke festivals met daar tussen 7 weken de tijd.
Nu ga ik nooit tot de limit met gebruik en blijf onder de voor mij toegestane dosering en dat is in mijn geval 120 mg maar ik houd het bij 90 a 100 mg. Dit is mijn feestjes dosering en brengt me in de flow zonder voluit te gaan alhoewel ik dat nog wel een keer ga doen. Houd me altijd aan de 3 maanden of langer rule maar ben van plan om daar voor 1x een uitzondering op te maken met die 7 weken tussen tijd.
Uiteraard verzorg ik mijn kop en lijf vooraf en achteraf goed met tal van gezond voedsel, supplementen, sport maar ben toch benieuwd naar de opmerkingen van ervarings deskundigen.
Wat denken jullie? Eenmalig een uitstapje met een nette dosering in een periode van 7 a 8 weken, acceptabel of beter van niet?

Dick_van_Leeuwen

Bewuste gebruiker
Ik worstel , na ja worstel, ook met een vergelijkbaar dilemma. Twee leuke festivals met daar tussen 7 weken de tijd.
Nu ga ik nooit tot de limit met gebruik en blijf onder de voor mij toegestane dosering en dat is in mijn geval 120 mg maar ik houd het bij 90 a 100 mg. Dit is mijn feestjes dosering en brengt me in de flow zonder voluit te gaan alhoewel ik dat nog wel een keer ga doen. Houd me altijd aan de 3 maanden of langer rule maar ben van plan om daar voor 1x een uitzondering op te maken met die 7 weken tussen tijd.
Uiteraard verzorg ik mijn kop en lijf vooraf en achteraf goed met tal van gezond voedsel, supplementen, sport maar ben toch benieuwd naar de opmerkingen van ervarings deskundigen.
Wat denken jullie? Eenmalig een uitstapje met een nette dosering in een periode van 7 a 8 weken, acceptabel of beter van niet?
Dit had ik vorig jaar ook. Volgens mij kan dit best een keertje. Het echte risico zit niet in het feit dat dit een keer gebeurt, maar in de kans dat je het vaker zo gaat doen, omdat het nu goed ging. Beetje discipline is dus wel belangrijk. Sowieso staat de 3 maanden niet muurvast volgens mij. Ik hanteer liever de max 4-5 festivals per jaar regel, met minimaal 6 weken ertussen (uitgaande van normale doses, redelijk gezond leven etc).

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Als er veel leuke feestjes zijn is het heel verleidelijk om vaker aan de M te gaan. Het is ook gewoon echt heel erg leuk! Zelf probeer ik de serotonine slurpers tot 2-3 keer per jaar te beperken. Op die manier beperk je de hersenschade en houd je het effect lekker sterk. Ik denk dat er niet heel veel direct fout gaat als je het een keer na 7-8 weken doet maar gezond is het natuurlijk niet. Bovendien ga je het dan misschien vaker doen en dan loop je echt wel het risico op hersenschade (die zich ook pas vele jaren later kan uiten) en een verminderd effect van de M. Het zogenaamde verlies van de 'love-feeling'...

Kortom... acceptabel? Ja ik denk het wel. Maar het is beter om het niet te doen. Ik hou er zelf altijd minstens 3 maanden tussen. Ik wil nog heel lang van de love-feeling en van mijn hersentjes genieten :wink:

Stratora

Bewuste gebruiker
Als er veel leuke feestjes zijn is het heel verleidelijk om vaker aan de M te gaan. Het is ook gewoon echt heel erg leuk!
Yep Eik, de verleiding. Voor mezelf zou het gaan om een eenmalige actie waarbij ik mijn lichaam van te voren al redelijk doordrenk met antioxidanten die vervolgens na een feestje ook flink genuttigd worden. Ik denk dat ik gewoon eens aanzie hoe ik me voel en dan pas een keuze maak maar een eenmalige actie moet gezien mijn conditie , doe aan hardlopen, wel kunnen . Daarnaast als ik na ga wat ik in mijn studententijd heb weg gezopen dan is het een wonder dat mijn hersenen überhaupt nog goed functioneren..:tilttearlaugh:

Bovenaan