XTC & Antidepressiva

Beste mensen ik zou graag willen weten wat zit er in xtc dat ook in anti antidepressiva zit en is het heel erg schadelijk als je het dagelijks slikt maar ook elke maand ongeveer 3 pillen gebruikt op een feest? Ik combineer medicatie niet samen met xtc dan neem ik het die dag namelijk niet in.

harry123

Bewuste gebruiker
Die combi lijkt me niet echt gezond.. Ben geen dokter of zo iets, maar xtc kloot met je serotonine, en dat regelt weer je gevoel. Net als anti depressiva er ook mee knoeit. Dus lijkt me niet heel erg goed voor je.. Kan me herinneren dat dit op veel meer sites al is gevraagd, anders google je het even, misschien dat je er dan wat meer over te weten komt?

Bedankt voor de informatie, alleen kan ik helaas niet vinden wat er ook in xtc zit dat in anti antidepressiva zit weet wel van Serotonine maar wat nog meer?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
xmissanoniemxx zei:
Bedankt voor de informatie, alleen kan ik helaas niet vinden wat er ook in xtc zit dat in anti antidepressiva zit weet wel van Serotonine maar wat nog meer?

Excuus zie dit bericht nu pas, hieronder toelichting:

Het gaat om de serotonine in je brein het zogenaamde 'gelukshormoon' wat je prettig laat voelen, honger, kou, slaap en al die dingen helpt ervaren/verwerken. En antidepressiva probeert juist je serotonine in het brein weer op balans te brengen. Door een XTC pil word dat balans wat je door het nemen van de antidepressiva kreeg, dus extreem in de war gegooid. Bovendien bestaat de kans dat je het serotonine syndroom kan krijgen erdoor, door antidepressiva met MDMA te mengen.

Kans dat de oorzaak waarom je de antidepressiva krijgt nog erger word dus. Vandaar het advies om het niet te doen. Het kan goed gaan, maar ik zou zelf daar absoluut geen onnodige risico's mee nemen!

Hopelijk heb je hier iets aan!

Realities

Belezen gebruiker
xtc oftwel mdma en antidepressiva samen nemen heeft totaal geen nut.
zonde van je pillen, je voelt door de serotonineheropnameremmers namelijk niks van je pil.
weggegooid geld.
Best kan je als je het dan toch wil combineren, zeker 2-3 dagen je antidepressiva niet nemen voor je een avondje feesten op MDMA hebt gepland, want dan is de ad uit je bloed
alleen prozac mee oppassen, als je dat een tijdje neemt moet je zeker 10 dagen ongeveer stoppen om iets van je pil te voelen
spreek uit ervaring dus

Realities zei:
xtc oftwel mdma en antidepressiva samen nemen heeft totaal geen nut.
zonde van je pillen, je voelt door de serotonineheropnameremmers namelijk niks van je pil.
weggegooid geld.
Best kan je als je het dan toch wil combineren, zeker 2-3 dagen je antidepressiva niet nemen voor je een avondje feesten op MDMA hebt gepland, want dan is de ad uit je bloed
alleen prozac mee oppassen, als je dat een tijdje neemt moet je zeker 10 dagen ongeveer stoppen om iets van je pil te voelen
spreek uit ervaring dus

Bedankt voor je reactie laat dat ik reageer maar goed, ik heb indd ook dat ik altijd iets minder voel en daarom neem ik ook altijd paar dagen van te voren niet maar ik dacht dat het geen nut had maar dat heeft het dus wel he. Dan als je je medicatie samen neemt is dat dus zonde van je pil he

Bovenaan