• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

XTC - Bijzondere setting - 15man

Kipcorn

Belezen gebruiker
Na oud en nieuw, een mooi feest in februari en mei, (Zie ook mijn andere tripreports) besloten we nogmaals een feest te doen!

Locatie; Ergens in Nederland, in een gehucht. De vader van een vriend van ons allen bezit een luchtballonvaart bedrijf. Hier heeft hij vlak bij z'n huis een enorme Tent. (Tipi vorm) Echt een enorme tent, denk dat je er met 50 man in kan. Tent staat middenin een weiland op een toplocatie!

Foto; Zie bijlage.

Datum: Augustus 2012, al een tijdje terug maar een heerlijke ervaring!

1400
De locatie was perfect, echter zo afgelegen dat het moeilijk te bereiken was. Ikzelf besloot te gaan fietsen (Was 94,94km, mooi om eens te doen op een oude racefiets). Ik begon rond 1400 uur met fietsen, heerlijke muziek op; een chille playlist van Ministry Of Sound. Zo heb ik door de polder, Veluwe, langs de Ijssel een mooie route afgelegd. Rond 1800 kwam ik na wat zoeken, aan. Ik voelde me door de lange tocht best moe, maar ook heel chill.

1800
Ik kwam aan op locatie, echt wat een top locatie om te spacen! Sommige vrienden waren smiddags al gearriveerd en ze waren aan het boogschieten, gezellig aan het eten en wat aan het voetballen in het grote weiland erom heen. Deed me goed ze weer te zien. Heb een mooie rondleiding gekregen over het terrein en ik kreeg veel zin om weer te spacen.

2130
We konden niet meer wachten dus besloten al wat in te nemen. Niet iedereen was er nog. Inmiddels begon het al wat te schemeren en we hadden de vuurkorf aangestoken, stond midden in de grote tent. We hadden de tent heerlijk ingericht, wat banken, wat matrassen en luchtbedden om lekker te spacen.

2215
Samen met een vriend van mij, die ik daarvoor al een lange tijd niet had gezien en die ook voor t eerst meeging naar een van onze feesten (Hij had al wel vaker gebruikt) besloot ik te gaan wandelen. We liepen een heel stuk door zowel natuur als het kleine gehucht. Ik denk dat we in totaal wel 45 minuten hebben gewandeld. Opeens stopte hij en zei hij dat ie t begon te voelen. Tintelingen in z'n ledematen, struikelen over z'n woorden, de welbekende symptonen.

We besloten terug te gaan naar de tipi, hij al lekker spacend, ikzelf voelde nog weinig. Tot op 50 meter vanaf de tipi, het kwam er ineens zo ongelofelijk hard in! Wauw, we besloten nog even te zitten en wat te filosoferen en te praten. Ik had hem al een hele tijd niet gezien en we spraken vroeger vaak af. Vond het zo chill dat hij erbij was. Goed, na wat knuffelen en goede gesprekken, liepen we terug.

En ja hoor, liep daar ineens een kat! Knuffelen geblazen, de kat vond het allemaal wel best. We namen de kat mee naar de tipi en iedereen was daar ook echt lekker aan het gaan. De laatste mensen waren ook gearriveerd in de tijd dat wij weg waren.

2330
Het feest kwam lekker op gang. We hebben heerlijk gedanst op heerlijke muziek rondom het vuur. In de tipi was het heerlijk warm door dat vuur. Buiten was er een stortbui van 5 minuten.
Nadat deze bui over was, gingen we met onze blote voeten door het gras heen. Wat een gevoel!
Omdat er niet veel licht was, dacht ik steeds dat er ook koeien, paarden en zelfs mensen in hetzelfde weiland waren. Ik begon steeds naar de schimmen toe te lopen en het bleek natuurlijk steeds een bosje, een hekje of een struik, classic!

Een vriend van mij had recentelijk een hele grote nepbontjas gekocht (Zon jas die bijvoorbeeld 50cent aan heeft, echt een enorme unit). Ik voelde me zo vereerd dat ik deze aan mocht en het voelde zooo fijn! We besloten weer even terug te gaan naar de tipi, hier ben ik lekker gaan dansen met de jas aan. Zo warm en fijn. Ook op m'n blote voeten. Een vriend van me wees me erop dat ik in brandend as stond te dansen, zonder dat ik het door had. Ik keek naar m'n voeten en rende meteen naar het natte gras, wat een chill gevoel weer.

130

De uren streken voorbij en we besloten allen wat bij te pakken. Ik lag wat te knuffelen met iedereen en we gingen zo lekker met z'n allen. De gesprekken waren intens en filosofisch. We hebben de hele nacht wel zo door gedanst en lekker gespacet. Heerlijk, we hadden steeds het idee dat er andere mensen in het weiland liepen. Was wel wat weird, maar tegelijktijd ook mooi.

400

Rond 400 begonnen ik en een vriend een wandeling te maken door het gehucht. Het was echt een enorme wandeling, ik merkte wel dat het al wat begon uit te werken, maar met vlagen ging ik echt nog lekker. We kwamen langs een kinderboerderij en hebben even alle dieren geaaid. Ook zag ik alle verkeersborden aan voor politie en alle bosjes voor mensen, lekker gaan! Toen we in het centrum van het gehucht waren, liepen we langs een Jumbo supermarkt. Hier binnen stonden borden met mensen erop. We dachten dat er mensen in de Jumbo waren en ik had het idee dat ze naar ons keken en knipogen gaven, ik kon echt van nep niet goed onderscheiden, haha.

500

Rond 5 liepen ik en R weer terug, ik weet nog wat we gesprekken hadden en dat ik steeds vroeg: "euhhh waar hebben we het eigenlijk over" Waren echt mooie gesprekken. Wel was ik aan het genieten van m'n afterspace en van de natuur. We hebben nog een stuk door het bos gelopen, wat ook heerlijk was mede door de kleine hallucinaties overal.

Daarna terug, iedereen was lekker aan het uitspacen met zachtjes muziek op, sochtends toen het licht werd begon het keihard te regenen. Heerlijk op onze luchtbedjes naar buiten wezen kijken.

Wederom een heerlijke avond, ik zal de rest van m'n trips binnenkort ook erop zetten!

24 juli hebben we weer een feest, op een boerderij, mocht je mee willen feest, stuur me een PB. Altijd leuk om nieuwe mensen erbij te hebben.

Bijlagen

• 304361_404618046254636_1879459538_n.jpg
    304361_404618046254636_1879459538_n.jpg
    44,3 KB · Weergaven: 1.678

Bobsacamano

Badass junkie
Wat een geweldige setting en een geweldig leuk verhaal. Ik ben geïntrigeerd vooral door set en setting. Wat was de leeftijd van de groep een beetje?

Dit wil ik ook wel een keer meemaken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Geweldig verhaal en setting ja! Dit klinkt echt als een onvergetelijke ervaring!

Al eens met die groep een psychedelic gedaan? LSD bijvoorbeeld lijkt me ook helemaal waanzinnig in zo'n setting en ik denk nog wel een stuk specialer dan xtc. Maar dan neem je wel meer het risico dat er iemand bad gaat.

Bobsacamano

Badass junkie
Ja dat lijkt me dus ook helemaal te gek. Maar goed ik ken niet zoveel mensen die LSD doen.

Mindless zei:
Geweldig verhaal en setting ja! Dit klinkt echt als een onvergetelijke ervaring!

Al eens met die groep een psychedelic gedaan? LSD bijvoorbeeld lijkt me ook helemaal waanzinnig in zo'n setting en ik denk nog wel een stuk specialer dan xtc. Maar dan neem je wel meer het risico dat er iemand bad gaat.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
bobsacamano zei:
Ja dat lijkt me dus ook helemaal te gek. Maar goed ik ken niet zoveel mensen die LSD doen.
Ik ook niet hoor. Er rust nog steeds best wel een taboe op LSD. Mensen die weinig of niet eerder hebben getript denken ook vaak dat LSD echt de overtreffende trap van paddo's/truffels is, terwijl de werking van de twee eigenlijk gewoon best anders is en paddo's/truffels imo veel eerder veel heftiger kunnen zijn.

Misschien dan eens iets regelen met de mensen van drugsforum. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mindless zei:
Misschien dan eens iets regelen met de mensen van drugsforum.
Ik zou best eens voor een trip meet zijn, maar dan wel echt met de ervaren trippers en regelmatige bezoekers van het forum. Anders krijg je misschien allemaal newbies die geen idee hebben wat trippen eigenlijk inhoud. En voor papa spelen bij mensen die ik niet ken zie ik niet echt zitten.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Psychedelibee zei:
Mindless zei:
Misschien dan eens iets regelen met de mensen van drugsforum.
Ik zou best eens voor een trip meet zijn, maar dan wel echt met de ervaren trippers en regelmatige bezoekers van het forum. Anders krijg je misschien allemaal newbies die geen idee hebben wat trippen eigenlijk inhoud. En voor papa spelen bij mensen die ik niet ken zie ik niet echt zitten.
Haha ja. Ik ben ook niet zo van het babysitten. Dan ga je je steeds zorgen maken of iedereen zich wel prettig voelt. Sowieso is 't cruciaal dat de meesten (liefst iedereen) op één golflengte zitten, anders tript het gewoon niet lekker. LSD lijkt me sowieso wel de drug of choice, aangezien je daarmee nog wat sociaal kan doen.

Kipcorn

Belezen gebruiker
Leeftijd ligt tussen de 22 en 30.

Een hoop mensen in de groep gaat deze keer ook LSD doen. Ook komen er een aantal die voor t eerst X gaan doen. Locatie is ook weer genieten: Op n boederij / atelier in de bossen. Word een dolle bende.

Ikzelf heb nog nooit LSD.gedaan, vind t denk ik wat heftig. Truffels vind ik soms al te hard en 2CB vond ik eigenlijk te hard. (Had ook een te grote dosis mijn eerste en enige keer)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
LSD wordt meestal juist minder heftig dan truffels ervaren. :)
Dat wel inderdaad. Maar als Kipcorn 2C-B al te heftig vind is LSD wel af te raden eigenlijk. 2C-B vind ik toch wel echt trippen voor dummies. Ik ken eigenlijk helemaal geen doorgewinterde trippers die 2C-B ook maar enigszins indrukwekkend vinden.

Kipcorn

Belezen gebruiker
Ik blijf wel benieuwd, sowieso dat ik het nogeens wil proberen. Ook in een andere setting en een lichtere dosis. Qua psychedelica ben ik ook niet echt doorgewinterd.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Met zoveel mensen lijkt trippen me ook niet echt een goed idee als je er niet al redelijk ervaren mee bent. Teveel mensen kunnen nogal afleiden tijdens een trip en maakt het lastiger om allemaal op dezelfde golflengte te komen.

Bobsacamano

Badass junkie
Mij lijkt het ook een erg leuke ervaring om zoiets te doen met LSD en een groep ervaren trippers. Ik zit ook niet echt te wachten op onervaren of bepaald type jonger volk dat voor het eerst gaat trippen.

Over het level van mindfuck en diepte vind ik 2CB ook echt het minst heftig van alles. LSD was best een mindfuck maar minder heftig en met positievere twist als truffels.

Psychedelibee zei:
Met zoveel mensen lijkt trippen me ook niet echt een goed idee als je er niet al redelijk ervaren mee bent. Teveel mensen kunnen nogal afleiden tijdens een trip en maakt het lastiger om allemaal op dezelfde golflengte te komen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
bobsacamano zei:
Over het level van mindfuck en diepte vind ik 2CB ook echt het minst heftig van alles. LSD was best een mindfuck maar minder heftig en met positievere twist als truffels
LSD heeft ook best een mindfuck inderdaad, maar wel erg positief. Mijn mindfuck met de LSD was elke keer dat ik dacht dat er geen mindfuck was en dan later weer concludeerde dat die er wel was haha.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heb eigenlijk nog geen enkele mindfuck meegemaakt op LSD. Ja, ik kan er enorm goed mee rationeel dingen (concepten) bekijken en alles op allerlei verschillende manieren interpreteren. Maar het voelt dus zo dat ik in controle ben (kan een illusie zijn :wink: ). Ik kan bijvoorbeeld ook prima het concept van tijd begrijpen (klok lezen) met LSD. Met psilo zie ik de klok en de wijzers wel, maar het zegt me 0,0. Het is dan gewoon kleuren en vormen. xD Of navigeren in windows, dat gaat hartstikke prima met LSD. Met paddo's kan ik amper mijn muiscursor vinden, hem naar een knop bewegen en dan de tekst op de knop ook nog lezen. xD

Het kan ook zijn dat ik gewoon nog niet een stevige dosis LSD heb genomen. :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De mindfucks op psilo zijn ook vele malen groter hoor, bij LSD heb je toch nog enigszins de controle. Maar het grappige is dat ik de laatste 2 keer wel met LSD telkens dacht dat ik geen mindfuck had en dat vlak daarna concludeerde dat het denken van geen mindfuck hebben de daadwerkelijke mindfuck was.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Die mindfucks kunnen zo subtiel worden, dat ze je elke keer weer te pakken hebben. :wink:

Ik vind ze vaak ook wel heel vermakelijk. Één van de mooie dingen van psychedelische ervaringen is hoeveel humor ze bevatten. Psilo heeft bijvoorbeeld een heel aandoenlijke onschuldige, maar toch erg intelligente humor. En die humor kan dus ook doorwerken in die mindfucks, dat het je (plagerig) voor de gek gaat houden en zo. :tearsofjoy:

Fool

Badass junkie
Ik vind Adventure time anders behoorlijk lastig te begrijpen als ik LSD op heb hoor. :P

Bobsacamano

Badass junkie
Ik moet met trippen überhaupt veel lachen om dingetjes. Maar vooral de mini kleine dingetjes die in je hoofd omhoog komen. Zag bijvoorbeeld een man lopen met een witte doos. Ik dacht meteen waarom neemt die man een modem mee naar een festival?? Terwijl ik dat denk moet ik al weer lachen omdat ik weet hoe debiel ik weet dat ik er meteen van uit ga dat er een modem in zat.

En zo heb ik wel duizen dingetjes per uur. Ik moet continue om mezelf lachen als ik trip. En dan vooral lachen in mijn hoofd zeg maar.

Wat Psychedelibee ook zegt. Bij LSD weinig mind fuck maar toch ook weer heel erg. Alleen snap je de mindfuck heel goed of zo. Compleet gestoorde verhalen waar voor een ander geen touw aan vast te knopen is zijn voor jou mega duidelijk. "dat je bijna verbaasd denkt waarom snap je dit nou niet"

Mindless zei:
Die mindfucks kunnen zo subtiel worden, dat ze je elke keer weer te pakken hebben. :wink:

Ik vind ze vaak ook wel heel vermakelijk. Één van de mooie dingen van psychedelische ervaringen is hoeveel humor ze bevatten. Psilo heeft bijvoorbeeld een heel aandoenlijke onschuldige, maar toch erg intelligente humor. En die humor kan dus ook doorwerken in die mindfucks, dat het je (plagerig) voor de gek gaat houden en zo. :tearsofjoy:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nu je het zegt! Dat heb ik inderdaad ook met LSD, dat als ik mensen zie, ik meteen een heel verhaal/situatie erbij verzin en dan even helemaal kan geloven dat die mensen werkelijk zo zijn. :tearsofjoy: En het grappige was dat de eerste keer dat ik LSD deed, dat samen deed met m'n beste vriend en wij zitten normaal al heel erg op dezelfde golflengte. We hadden dus constant dat soort dingen dat we tegelijk hetzelfde bedachten over mensen die buiten voorbij kwamen varen in bootjes... :tearsofjoy: Het was verder wel heel onschuldig (meestal), maar dan lagen we ook weer een kwartier dubbel om zo'n verhaal. :tearsofjoy:

Verder is het aan de andere kant met LSD vreemd genoeg juist ook heel makkelijk om de rol die iemand aanneemt te doorzien. Je ziet meteen aan iemands lichaamstaal hoe hij/zij zich voelt en of het natuurlijk is of niet. Ik zie bijvoorbeeld pubers stoer doen, maar zie tegelijkertijd dat ze compleet in de war zijn en constant aan het vechten zijn voor een sociale identiteit. :( Normaal zie je dat ook wel wat, maar met LSD is het zo enorm duidelijk dat je je de hele tijd afvraagt 'Waarom zien mensen dit niet? Waarom moeten we allemaal een rol spelen?'

Bovenaan