XTC combineren met Speed

WhiteWidow

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen,

Ik ga over een ruime week voor het eerst naar een dubstep feest om mijn 16e verjaardag te vieren. :rock:
Ik wou knallend mijn 16e levensjaar in gaan en ben van plan om een halve gele ferrari te gebruiken i.c.m. wat speed.
Heb het beide al vaak gebruikt en één keer gecombineerd, maar toen voelde ik niks meer van de MDMA. :confused:
Is er een manier om dit te combineren en toch het M gevoel te behouden? Ik wou wel lekker losgaan en denk niet dat ik genoeg heb aan een halve pil, van daar dat ik wil combineren.

Groetjes :wave:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ik pak altijd eerst speed en dan xtc. op gevoel. Niet te veel van beiden als je combineert. Meesten doen het volgens mij andersom. ik begin altijd rustig aan als ik ze combineer. Beetje speed, ff goed laten inwerken, beetje stampen op alleen speed en dan een beetje xtc, als die inkickt nog een beetje xtc om lekkere boost te hebben. Als het inkakt beetje bijsnuiven. Niet te lang doorsnuiven, want dan kun je niet slapen. Als je genoeg hebt gehad voor de avond de speed weggooien, zo doe ik het.

Maarre heb je maar een halve pil dan ofzo?

btw, ik vind 16 wel jong voor iemand die beide drugs naar eigen zeggen al 'vaak' gebruikt heeft. Ook voor de eerste keer is 16 (of 15) te jong. Maar dat ga je pas toegeven als je ouder bent. :P

Ik hoop dat je er, ondanks dat je zo jong bent, verantwoordelijk en wijs mee om gaat, maar het beste en wijste zou zijn als je het spul nog even laten liggen. Een jaar of 21 is jong genoeg voor dat soort middelen.

De kans dat het uiteindelijk een keer fout gaat (verslaving / overdosis) is groter als je zo jong bent, en het is nog schadelijker voor je hersenen, aangezien die nog in de groei zijn. (tot je 25e ontwikkelen je hersenen zich ongeveer)

Drugs en alcohol brengen (vooral) in die ontwikkelingsfase (maar ook daarna) bij elke keer dat je gebruikt (kans op) schade aan, hoe klein ook. Sommige hersenfuncties ontwikkelen niet/anders als je tijdens die ontwikkelingsfase regelmatig alcohol/drugs gebruikt (hoe meer gebruik, hoe meer kans hierop). Om deze redenen is 16 jaar te jong, je hebt nog 9 jaar ontwikkeling van je hersenen voor de boeg en je gaat in die komende 9 jaar als je er nu al mee begint, waarschijnlijk nog wel vaker gebruiken, wat elke keer weer een kans op schade oplevert.

Het is een onverantwoord risico om op jouw leeftijd dergelijke drugs te gaan gebruiken. Ben je bereid dat risico te nemen met je eigen lichaam en geest waar je nog de rest van je leven mee moet doen?

Sorry voor de preek, maar ik hoop dat je er misschien wat aan hebt :P

WhiteWidow

Heey,

Bedankt voor je reactie!
Ja ik weet dat ik te jong ben begonnen en dat het niet verstandig is, ik heb vooral de XTC vroeger misbruikt en ik weet de consequenties ervan.
Ik doe het nu alleen nog maar op feestjes en met minimaal 2 maanden tijd ertussen want ik had genoeg van steeds al die negatieve bij effecten.
En ik heb maar een halve pil, ik kan er wel nog een kopen maar het liefst niet.
Dan denk ik maar dat ik jouw volgorde ga toepassen.

:wave:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
viewtopic.php?f=3&t=51530

Misschien heb je hier wat aan, wordt veel over de combo van speed en MDMA uitgelegd. Zoals je misschien al weet van je vorige topics ben ik het compleet eens met Joopiejo. Ik zou in ieder geval minstens 3 maanden tussen gebruik laten, omdat dat gewoon beter voor je is. Pas inderdaad op met je gebruik.

Combinatie van deze 2 drugs is in ieder geval funest voor je hersenen, vooral als ze nog in ontwikkeling zijn(zie bovenstaand topic). Hou het gewoon bij een van de 2, als je het verkeerd combineert krijgt het effect van speed flink de overhand, voel je niks van de XTC en heeft het alleen maar een negatief effect voor je hersenen.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
WhiteWidow zei:
Heey,

Bedankt voor je reactie!
Ja ik weet dat ik te jong ben begonnen en dat het niet verstandig is, ik heb vooral de XTC vroeger misbruikt en ik weet de consequenties ervan.
Ik doe het nu alleen nog maar op feestjes en met minimaal 2 maanden tijd ertussen want ik had genoeg van steeds al die negatieve bij effecten.
En ik heb maar een halve pil, ik kan er wel nog een kopen maar het liefst niet.
Dan denk ik maar dat ik jouw volgorde ga toepassen.

:wave:
Ik vind het goed dat je toegeeft dat je te jong begonnen bent!

Maar het kwaad is nog niet geschied natuurlijk doordat je xtc heb misbruikt. Je hebt nog ruim 9 jaar ontwikkeling voor de boeg. Als je vanaf nu tot je halverwege twintigste het gebruik tot het minimum beperkt, en ook je dosering daarbij, kun je veel extra kans op ontwikkelingsstoring van je hersenen beperken.

Het beste ga je natuurlijk helemaal de kans op ontwikkelingsstoring uit de weg door het überhaupt niet meer te gebruiken. Dat is natuurlijk ook altijd een optie! Al klinkt dat uit mijn mond (als medegebruiker) misschien wat hypocriet.

Toch, de keuze is aan jou. Het is rete lastig om keuzes te maken, toch zeker op jouw leeftijd, maar ik schat in jouw geval in, dat welke keuze je ook maakt hierin, het wel eens veel invloed op jouw leven kan hebben.

Als je er nou niet aan uitkomt met je keuzes, vraag dan hulp. Een ander kan geen keuzes voor je maken, maar er zijn genoeg mensen die je bepaalde perspectieven kunnen omschrijven van eventuele keuzes.

Wederom sorry voor de preek :P

Succes!

WhiteWidow

Ik waardeer je bezorgdheid, maar ik denk dat ik er wel uitkom (niet onaardig bedoeld hoor).
Ik kan me aan de afspraak houden van minimaal 2 maanden rust tussen de pillen in en daar ben ik ook blij om.
Ik kan ook prima feesten zonder, maar het leukst vind ik toch met XTC/speed.
Ik heb toch maar een pil gekocht en laat de speed thuis.

Groetjesss :wave:

Bovenaan