Xtc combineren

Pieterappel

Newbie
Hallo,
Ik heb een aantal vragen over xtc.
Binnenort zal ik een feest bijwonen waar er xtc genuttigd gaat worden. Echter zal het feestje rond de 10 uurtjes gaan duren. Aangezien xtc meestal rond de 3 a 4 uur uitgewerkt is mijn vraag wat een goede en relatief veilige combinatie zal zijn? Ik wil wel graag de xtc blijven gebruiken en 6-apb vind ik niks.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb zelf geen ervaring met speed maar ik lees hier regelmatig dat speed dan een goede keuze is. 6apb zou ook niet verstandig zijn omdat het ook een serotonine slurper is, net als mdma.
Coke zou ook wel kunnen maar dat is weer vrij prijzig plus dat je dan vaak moet bijnemen. Met speed hoeft dat niet zo vaak.

Gabbertje

Wijs gebruiker
Ik raad je speed aan. Het is een heerlijke combinatie, en niet duur. Wel had ik ooit ergens gelezen dat een upper met een upper combineren afgeraden wordt. Maar bij mezelf en de rest binnen mijn vrienden kring is het nog niet fout gegaan. En heel veel mensen deden die combinatie ook op het feest waar ik was, dus zegt wel genoeg denk ik.

Wat je ook kan doen is 4-fmp en xtc. Dat heb ik ook afgelopen nacht gedaan. Dan raad ik je aan om eerst de 4-fmp te nemen, en ongeveer 2 uur later de xtc te nemen. Ik deed zelf eerst 4-fmp (180 mg) en 2,5 uur later 110mg xtc.

Veel plezier op het feest! :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wat je ook kan doen is 4-fmp en xtc. Dat heb ik ook afgelopen nacht gedaan. Dan raad ik je aan om eerst de 4-fmp te neme

4fa (is de gebruikelijke naam van 4fmp) is een slecht advies. Sorry.
4fa werkt ook op de serotonine. Dus ook een serotonine slurper. Dus dat doe je beter niet.
Speed hoor ik ook vaak al is idd 2 uppers samen niet het meest gezonde. Maar wel al minder slecht dan 4fa of 6apb.

Pieterappel

Newbie
Ik heb zelf geen ervaring met speed maar ik lees hier regelmatig dat speed dan een goede keuze is. 6apb zou ook niet verstandig zijn omdat het ook een serotonine slurper is, net als mdma.
Coke zou ook wel kunnen maar dat is weer vrij prijzig plus dat je dan vaak moet bijnemen. Met speed hoeft dat niet zo vaak.

Ik heb hier op het forum gelezen dat de combinatie xtc met speed erg neurotoxisch zou zijn. Zo nee wanneer kan ik het beste wat nemen als je speed en xtc combineert? Zou alcohol een goede combi zijn? Ik las ook iets over 2cb echter heb ik dit nooit gebruikt en las ik dat het een zware bodyload kan geven.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik raad je speed aan. Het is een heerlijke combinatie, en niet duur. Wel had ik ooit ergens gelezen dat een upper met een upper combineren afgeraden wordt. Maar bij mezelf en de rest binnen mijn vrienden kring is het nog niet fout gegaan. En heel veel mensen deden die combinatie ook op het feest waar ik was, dus zegt wel genoeg denk ik.
Dat het niet fout gaat wil natuurlijk niet zeggen dat het erg slecht voor je is. Twee uppers is gewoon een extra en onnodige aanslag op je lichaam en geest.

@Pieterappel, als je perse xtc wilt doen dan moet je accepteren dat het niet heel lang duurt en het anders gewoon wat later op de avond pas nemen. Maar waarom probeert je niet gewoon alleen speed en laat je de xtc voor een ander feestje liggen?

Pieterappel

Newbie
Dat het niet fout gaat wil natuurlijk niet zeggen dat het erg slecht voor je is. Twee uppers is gewoon een extra en onnodige aanslag op je lichaam en geest.

@Pieterappel, als je perse xtc wilt doen dan moet je accepteren dat het niet heel lang duurt en het anders gewoon wat later op de avond pas nemen. Maar waarom probeert je niet gewoon alleen speed en laat je de xtc voor een ander feestje liggen?
Dit zou inderdaad kunnen echter vind ik het euforische gevoel van xtc fijn en kan ik slecht slapen op speed. Wat later op de avond zou ook kunnen, wanneer zou ik het dan moeten nemen als het feest om 10 uur begint en rond half 7 is afgelopen? Ik zou ook graag willen redosen. En als ik wel iets zou willen combineren wat zou dan een relatieve veilige combinatie zijn waarbij je nog genoeg energie hebt om het feest af te maken?

Laatst bewerkt:

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Maar bij mezelf en de rest binnen mijn vrienden kring is het nog niet fout gegaan. En heel veel mensen deden die combinatie ook op het feest waar ik was, dus zegt wel genoeg denk ik.

Dat het vaak goed gaat wil natuurlijk niet zeggen dat het veilig is :wink: Bovendien kunnen de longterm effecten van onverstandig druggebruik zich over jaren pas manifesteren.

Ik las ook iets over 2cb echter heb ik dit nooit gebruikt en las ik dat het een zware bodyload kan geven.

In mijn ervaring valt de bodyload wel mee, maar dat verschilt per persoon.
Twee nadelen: ten eerste is de combi voor velen iets te heftig voor op een feestje, en ten tweede maak je er bij lange na geen 10 uur mee vol.

Als je perse xtc wilt doen dan moet je accepteren dat het niet heel lang duurt en het anders gewoon wat later op de avond pas nemen. Maar waarom probeert je niet gewoon alleen speed en laat je de xtc voor een ander feestje liggen?

+1

En als ik wel iets zou willen combineren wat zou dan een relatieve veilige combinatie zijn waarbij je nog genoeg energie hebt om het feest af te maken?

Combinaties XTC:

Laag risico

Hoger risico

Gevaarlijk!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Bizar dat volgens bovenstaande lijst 2C-B goed samen zou gaan met MDMA en de combi met 2C-B-FLY als gevaarlijk wordt aangeduid. Vraag me toch af of dat klopt en wat daar de precieze verklaring dan voor is.

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Bizar dat volgens bovenstaande lijst 2C-B goed samen zou gaan met MDMA en de combi met 2C-B-FLY als gevaarlijk wordt aangeduid. Vraag me toch af of dat klopt en wat daar de precieze verklaring dan voor is.

FLY is gelijkaardig aan 2C-B, niet identiek.

" ... benzofurans induce 5-HT2B receptor activation associated with heart valve fibrosis. The pharmacology of 2C-B-FLY indicates predominant hallucinogenic properties and a risk for vasoconstriction." (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25765500)

2C-B-FLY vernauwt de bloedvaten. In combinatie met MDMA (dat het cardiovasculair systeem overstimuleert) kan dit leiden tot een gevaarlijk hoge bloeddruk, dat naast lichamelijke stress op de lange termijn ook kan leiden tot (hersen)bloedingen bij gecombineerd gebruik en verhoogd risico op hartklepschade.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
FLY is gelijkaardig aan 2C-B, niet identiek.

" ... benzofurans induce 5-HT2B receptor activation associated with heart valve fibrosis. The pharmacology of 2C-B-FLY indicates predominant hallucinogenic properties and a risk for vasoconstriction." (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25765500)

2C-B-FLY vernauwt de bloedvaten. In combinatie met MDMA (dat het cardiovasculair systeem overstimuleert) kan dit leiden tot een gevaarlijk hoge bloeddruk, dat naast lichamelijke stress op de lange termijn ook kan leiden tot (hersen)bloedingen bij gecombineerd gebruik en verhoogd risico op hartklepschade.

Thanks voor de info! Ik weet dat FLY verschilt van 2C-B, maar vond het wel bijzonder dat ze blijkbaar in totaal tegenovergestelde klassen vallen wat betreft de combi met MDMA. Kon zo snel op het internet ook geen goede verklaring daarvoor vinden. Het is wel goed om te weten voor mij want ik heb ze allebei, en aangezien ik wel van plan was om nog eens een nexus flip te gaan doen weet ik dat ik de FLY-variant daar dus in ieder geval niet voor ga gebruiken.

Pieterappel

Newbie
Dat het vaak goed gaat wil natuurlijk niet zeggen dat het veilig is :wink: Bovendien kunnen de longterm effecten van onverstandig druggebruik zich over jaren pas manifesteren.

In mijn ervaring valt de bodyload wel mee, maar dat verschilt per persoon.
Twee nadelen: ten eerste is de combi voor velen iets te heftig voor op een feestje, en ten tweede maak je er bij lange na geen 10 uur mee vol.

+1

Combinaties XTC:

Laag risico

Hoger risico

Gevaarlijk!

Dankjewel voor je reactie! denk dat het dan of alcohol of cocaïne word.

Fool

Badass junkie
Wat je ook kan doen is 4-fmp en xtc. Dat heb ik ook afgelopen nacht gedaan. Dan raad ik je aan om eerst de 4-fmp te nemen, en ongeveer 2 uur later de xtc te nemen. Ik deed zelf eerst 4-fmp (180 mg) en 2,5 uur later 110mg xtc.
Het trombos heeft ons er wel voor gewaarschuwd dat dit soort combinaties(upper+4fa) veel sneller dan bv upper+amfetamine, tot levensgevaarlijke complicaties kan leiden. Er schijnen amper symptomen van overdosering te zijn, dus je krijgt ook geen waarschuwing van je lichaam die zegt van 'niet meer nemen'. Ik kan deze combinatie met klem afraden, zie ook de onderstaande link.
https://drugsforum.nl/threads/zorgwekkende-situatie-4fmp.61316/#post-1234429

Pieterappel

Newbie
In combinatie met xtc of geen xtc meer? Coke en xtc is net zo slecht als speed en xtc namelijk.

Ja in combinatie met. bij nader inzien lijkt me dit ook geen goed plan. Denk dat ik hem pas wat later op de avond neem. Het feest is van 9 tot 7 Wanneer zou ik Het ongeveer moeten nemen en wanneer redosen?

Bovenaan