XTC Depressie (Paniekaanval)

Kevinv

Newbie
Ongeveer een jaar geleden kreeg ik mijn eerste 'aanval', het was na een avondje flink aan de pillen gezeten te hebben. Niet geslapen heel de dag joints gerookt en voor de tv gezeten. Heel de dag goed gegeten en savonds nog een joint gerookt en toen ging het mis, ging op de bank zitten en ik kreeg een gevoel dat ik moest vluchten.
Ben opgestaan en snel naar buiten gegaan. Mijn tanden voelde ineens zo koud aan alsof ze bij de tandarts met zon boortje bezig zijn. Wist niet wat ik er mee aan moest en kreeg blijkbaar een paniekaanval. Normaal denken lukt niet meer en de lichamelijke reacties die je erbij krijgt versterken het gevoel nog meer. Ik werd dus angstig van de lichamelijke reacties en voor me gevoel leek het net alsof ik dood ging. Daarna een rondje wezen lopen en toen ik weer gekalmeerd was me bed opgezocht om lekker te slapen.

Daarna zo bang geworden om een joint te roken en dit ook een half jaar niet gedaan, wel kreeg ik af en toe weer zon paniekaanval. Eerst wekelijks een keertje tot later elke dag, op de raarste momenten.
Bijvoorbeeld in een drukke supermarkt, in een bus, of in de auto.
Ook zag ik af en toe rare vlekken Paars groene vormen in de lucht, of als ik snel iets wegpakte van tafel een brief bleef er een gekleurde waas achter.
Toen ben ik na de dokter gegaan en heeft me doorgestuurd naar een Psychiater. Heb me verhaal gedaan en volgens hem kwamen deze paniekaanvallen door onverwerkte gevoelens. Moest dus bij mezelf op zoek naar wat er fout zat, ben er nu een paar maanden mee bezig en merk dat ik soms gevoelens onderdruk. Het raarste was dat ik het zelf niet doorhad zo met gevoelens om te gaan.
Ik gebruik al vanaf me 15e Wiet en XTC. Pillen dee ik miss 1 keer in de 2 3 maanden en af en toe, en een periode van weken achter elkaar, nooit meer als 2 op een avond. Blowen was het elk weekend wel raak en soms doordeweeks ook nog. Besef nu pas dat ik lomp bezig ben geweest maar ben er pas achter gekomen na die paniekaanvallen.
Ik gebruik nog steeds maar het is geen gewoonte meer, op een feest hoef ik niet elke keer van de kaart te wezen.
Heb het altijd prima naar me zin gehad met al die vage avonden en toestanden .

Maar toch wil ik iedereen waarschuwen die elk weekend zoveel pillen nemen en net doen alsof er niks aan de hand is. Ik dacht er precies hetzelfde over en van reacties zoals : 'Zal je niet eens stoppen want het is slecht voor je' trok ik me weinig van aan. Zolang je zelf de gevolgen niet ervaart maak je je geen zorgen ook.
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat mijn paniekaanvallen + slaapproblemen ontstaan zijn door mijn XTC gebruik of dat dit het versterkt heeft. Merk alleen wel dat nu ik gestopt ben de klachten weg zijn.
Geloof me het is geen pretje om je dagelijks zo verward te voelen.

Zijn er nog meer die met hetzelfde probleem te maken kregen na intensief gebruik? En hoe gaan jullie er nu mee om.

Kevin

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Ik 'denk' dus dat ik dat ook heb meegemaakt. Paar maanden geleden in de tijd dat ik wel wekelijks pillen slikte en blowde. Ik zat met m'n vrienden en ik had de vorige nacht flink doorgeslikt. Die middag had ik dus wat geblowd en nog niet eens 1 biertje gedronken en toen ineens voelde ik me niet meer op m'n gemak, begon enorm te zweten en werd draaierig. Toen ging ik naar de wc, daar draaide alles de pan uit. Toen rende ik naar buiten en dat was me toch een beleving. Alles kwam ziekelijk op me af, het leek wel alsof ik op een filmset was. Zegmaar buiten, maar toch binnen :confused: . Buiten raakte ik heel erg in paniek m'n gedachte flipten en ik kreeg idd ook vreemde lichamelijke reacties. Mijn armen vlogen de lucht in ik kon het niet stoppen. Toen viel ik letterlijk in de bosjes alles draaide en m'n ogen vielen dicht. En na een paar seconden kon ik m'n ogen weer open doen en werd alles langzaam normaal.

Ik denk dat het door de wiet komt. Elke keer als ik wat geslikt heb en ik ga de volgende dag blowen krijg ik een hele erge terugval. Dat is meestal wel prettig maar die keer dus totaal niet. Of het een paniekaanval was weet ik niet, ik herken dat trouwens ook wel die weggedrukte gevoelens. Er zijn dingen die ik heel graag kwijt wil alleen durf ik het niet want als ik dat doe zal mijn leven veranderen en ik weet niet of dat op een positieve manier zal zijn want ik zal er elke dag mee geconfronteerd worden. En vanwege die laatste reden voornamelijk voel ik me vaak depressief, niet omdat ik teveel pillen heb geslikt (mischien ook een beetje) maar die gevoelens daarbij versterken de depressie zeer.

underworld

Wijs gebruiker
een soortgelijk iets heb ik ook een jaar geleden gehad.
was een beeetje te enthousiast en had 750 mg mdma kristalletjes op, daar heb ik een maand lang ook soortgelijke symptonen na gehad, ikdacht eigelijk dat ik in een soort halve psychose was beland, als ik tv keek ging de muur achter de tv helemaal geel groen vervormen, kon slecht focussen, zag dingen die er niet waren, en aardig heftige hppd, na een maand werd ik er echt gek van, was zo erg dat ik er depressief van werd.
afijn maandje later had ik een studie gelezen van alcoholisten en junks die lsd kregen om hun problemen te confronteren en van hun verslaving af te helpen (vroeg stadium onderzoek he)
dat vond ik opzich wel een interessant idee, dus heb dat ook gedaan voor mijn situatie.
heb toendertijd een zegeltje genomen, de trip was heel plezierig, ik voelde me na een lange tijd weer goed, had mooie heftige visuals en ben uiteindelijk gaan slapen.
de volgende dag werd ik wakker en had het gevoel dat ik herwaakt was, mijn mdma na effecten waren plotseling helemaal weg.
raar maar waar

caatje

Badass junkie
Niet helemaal zoals jij het beschrijft en ik had het echt nadat ik een aantal weken flink achtereen gebruikt had. De hele wereld zag in het negatief (als van een foto) En ook qua gevoel, iedereen was tegen mij en ik had het gevoel dat alles om me heen door ging terwijl ik stil stond. Heel bizar allemaal en voor mij een teken het even (2jaar ong.) niet meer te gebruiken en vanaf toen heel sporadisch. works for me.

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
Niet volledig zou als jij het beschrijft, maar toch ook al soortgelijke nare toestanden :)
Heeft me toch alleszins duidelijk gemaakt dat xtc geen drug is om elke dag te gebruiken

DarCness

Experimenterende gebruiker
Niet het gene wat jullie omschrijven ..
Mijn 2e x ecstacy..
Alles leuk en aardig ..
Maar die dagen er na ( tot 2 maanden geduurd )
Voelde k me heel alleen /..
Ik zag alles ook een stuk vager en mij gevoel werkte ook niet bepaald mee..
Tot k spacecake ging maken en daar vervolgens zwaar over me nek van ben gegaan Ik voelde me METTEEN beter en dat had ik al 2 maanden niet gehad .. ik was ook depresief geworden..
Dus mensen : Tip : Als je herkent wat ik zeg een x flink over je nek gaan van een Bad trip Kan toch niet zoo kwaad op dat moment :grin:
de volgende x dat ik het weer deed had ik het weer .. weer flink geblowd en nekke maar WEG was het gevoel angsten en depri en alles heel vaag en troebel zien ..

Het was alsof ik in een film leefden niets intreseerde me en ik was ook nergens bang voor..
Ik zat echt in mijn eigen depri wereld ..

dus blow voor je leven als je zo iets hebt ..!!

tomz0r

Badass junkie
Lijkt op het serotoninesyndroom. De symptomen hebben daar in ieder geval veel van weg. Dokters kennen het vaak niet goed en stellen die diagnose dus niet.
Het wordt veroorzaakt door substanties te combineren die de serotoninespiegel verhogen. Misschien had je pillen met MDMA en MCPP? Of combineerde je meerdere soorten pillen?

Bovenaan