• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

XTC Domino's

ekstiesie

Newbie
Hallo allemaal.
Zoals iedereen hier lees ik alle verhalen met veel plezier, vandaar dat ik ook maar eens mijn avontuur wil delen met jullie.

In mijn verhaal kom ik (R) voor en mijn vriend M.
Ik ben 20 jaar en zo'n 75-80 kilo, mijn vriend M is 19 en 70 kilo, beiden ongeveer 1 meter 80.

Het begon allemaal toen ik met studiegenoten (HBO) in de kantine zat van onze school. Mijn klasgenoten spraken over hun drugservaringen en hoe leuk dat allemaal wel niet was. Ik vroeg aan een aantal gasten hoe het nou precies was om XTC te nemen, ze vertelden met dat je er energie van krijgt en vrolijk van wordt. Hoe meer ze erover praatten, hoe meer enthousiast ik werd en voordat ik het wist had ik gevraagd of een klasgenoot wat voor me kon regelen. Een week later kreeg ik 5 domino's in mijn hand gedrukt Modknip - prijzen zijn niet toegestaan! . Ik kon niet geloven dat het zo weinig was.

Ik heb altijd een negatieve houding gehad tegenover drugs, waarom het gebruiken als ik zonder ook enorm veel plezier kan beleven? Zo dachten mijn vrienden er ook over dacht ik.
Na mij niet echt ingelezen te hebben heb ik op een avond een halve domino genomen op mijn studentenkamer. Achteraf stom dat ik mij er niet in had verdiept, ik lag op de bank tv te kijken toen ik mij opeens hartstikke warm voelde. Ik twijfelde geen moment en belde mijn beste vriend M op en vertelde wat ik had gedaan, hij was een beetje in de war omdat hij het totaal niet verwachte maar vond het enorm grappig dat ik hem belde. Ik vertelde hoe blij ik me voelde en hoe ik steeds bleef grinniken, bleef de hele trip liggen op de bank en heb rare verhalen aan hem verteld.Ik was best wel moe voordat ik begon, daardoor komt het denk ik. Ook heb ik een filmpje gestuurd naar mijn vriendin van 1,5 maand over hoe leuk ik d'r wel niet vond (grootste fout uit mijn leven hahaha).

Maar goed... Ik was dus mega enthousiast over alles en vroeg aan M of hij een keertje met mij mee wilde doen, na lang nadenken wilde hij het wel eens proberen. Mijn ouders waren weg dus waren we samen alleen in mijn (best grote) huis. We hadden allebei vakantie en namen allebei een halve, ik dacht nog steeds dat je alleen een beetje warm, vrolijk en giechelend werd. Na een 40 minuten viel hij bij ons allebei, we zetten een lekker muziek op en we werden extreem blij, HET WAS HEEL ANDERS DAN IK DACHT. We waren zo enthousiast over wat er met ons gebeurde! "Gozer, moet je dit voelen" , "IK KAN OPEENS KEIHARD RENNEN", "IK HEB EEN HEERLIJKE PLAKZAK", "Je moet eens proberen je helemaal uit te rekken, heerlijk!".

Het was enorm grappig, we hebben geknuffeld, gemasseerd, keihard wezen rennen en helemaal los gegaan op de muziek. Uiteindelijk zijn we bij mij in het zwembad gaan zwemmen, M vond dit heerlijk, ik vond het nog een beetje koud en voelde mijn trip hierdoor zakken. We gingen weer terug naar binnen. Ik voelde mijn trip zakken, dit wilde ik absoluut niet dus nam ik één hele, M deed hetzelfde. Bij mij viel hij toen nog een keer maar ik werd er niet meer heel vrolijk van, wel kreeg ik veel energie. Bij M was niet veel verschil te zien wat opmerkelijk was, na een paar uur door te hebben gedanst met veel energie zijn we gaan zitten met een chill muziekje.

We voelden de trip niet heel erg meer maar we hadden wel volle aandacht voor elkaar en we voelden ons meer beste vrienden dan ooit. Hij vertelde over zijn situatie thuis en ik vertelde over hoezeer ik mijn studie eigenlijk haat en dat ik er soms niet goed van word.

Na het praten was het weer mooi geweest, we zijn naar bed gegaan en hebben heerlijk geslapen.
Beste ervaring van mijn leven, bedankt voor het luisteren en lezen van mijn verhaal.
Heerlijk om te delen!

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Leuk dat je een prettige kennismaking hebt ervaren, vooral de eerste keer(/keren) is(/zijn) magisch. Heb ook een paar keer de (witte) domino's mogen ervaren, had ze destijds laten testen op 200mg gemiddeld, al is dat nog geen garantie dat die van jou ook 200mg bevatte, het is wel waarschijnlijk. Qua design wel de mooiste mdma pilletjes die ik ooit ben tegen gekomen denk ik, mooie breeklijn ook door zijn rechthoekige vorm.
Je had het al gemerkt, bijnemen geeft niet zulke gewenste effecten behalve dat het je een stuk langer wakker houdt, zodra je op een later tijdstip bijneemt komen de 'warme' gevoelens niet meer terug. regelmaat is de sleutel voor prettige mdma ervaringen, een goede pauze tussen gebruik houden is wat het stofje leuk houdt (na verloop van tijd nadat je het vaker gebruikt al helemaal).
Wat naar mijn ervaring de prettige ervaring van mdma ook versterkt is goede verlichting, goede muziek en veel volk waar ik me prettig bij voel, ooit eens mdma in een donker bos gedaan en daar heb ik vrijwel niets van gemerkt simpelweg omdat er te weinig stimulans was.

Ik weet niet of je je nog verder verdiept hebt sindsdien maar 300mg op een avond is vrij veel, vooral voor een eerste keer (voor M dan), ik kan je aanraden (met jou lichaamsgewicht) in het vervolg 150mg (3/4de pil) te nemen en het daar bij te laten, dan krijg waarschijnlijk optimale effecten en lichaamsbelasting die wel te overzien valt.

Snoep verstandig. :wave:

ekstiesie

Newbie
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik was net iets te enthousiast, de voordelen van het wakker blijven wegen niet op tegen de nadelen van iets te veel gebruiken.
Toch vond ik het een mooie eerste ervaring in een veilige vertrouwde sfeer, met mijn eigen muziek en mijn beste vriend. Bedankt voor de tips. :)

kingdalton

Belezen gebruiker
Fijn dat het een mooie ervaring is geweest :)

Ik zal de volgende keer is in de gaten houden of mijn plakzak ook zo heerlijk is :P

Overigens zou het geen slecht idee zijn om nog eens flink wat over xtc te lezen aangezien ik vermoed dat je dit wel vaker wilt gaan doen :) Ik adviseer hier te beginnen:
http://nl.drugfreeworld.org/drugfacts/ecstasy.html

haha, de grootste onzin die ik ooit gelezen heb :P , maar tripreports, wat feiten over mdma en de gevaren ervan zouden geen kwaad kunnen :grin:

Heb je al een idee wat je volgende XTC ervaring zal zijn?

ekstiesie

Newbie
Hee! Bedankt, zou het zeker eens voelen!
Haha, klinkt stom maar je plakzak voelt heerlijk haha.

Ik heb mijzelf onderhand goed ingelezen inderdaad en heb de volgende keren al gepland.
Ik wil een halfje doen op Parkbeats in Tilburg met drie vrienden en een keer op Sziget in Budapest van de zomer. Er zitten dan maar een maand tussen (wat heel slecht is I know).

Toch ben ik van plan om na die twee keren weer ongeveer vijf maanden te wachten.
Omdat ik het zo enorm leuk vind vond ik het ook weer een beetje angstig. Dus heb ik met mijzelf en mijn maat duidelijke regels opgesteld.
- Nooit in je eentje
- MInstens drie/vier maanden tussen de trips (in de zomer speel ik een beetje vals voor één keer)
- Altijd doen wanneer je goed wakker bent
- Geen alcohol erbij betrekken

Over een maand staat dus mijn vijfde keer te wachten. Ik weet dus wel wat ik kan verwachten.
Bedankt voor de goede zorgen! :)

Timmie94

Bewuste gebruiker
Hahaha kingdalton wat een heerlijke link :grin: heb me toch wel kostelijk vermaakt op die site

OT: leuk dat je zo een goede ervaring aan hebt over gehouden, en je maakt mij nu ook wel nieuwsgierig naar mn plakzak. heb er volgens mij nog nooit last van gehad of aan gezeten tijdens xtc gebruik :P

goed dat je regels voor jezelf opstelt! dat helpt denk ik wel bij het reguleren van je gebruik :rolleyes:

kingdalton

Belezen gebruiker
ekstiesie zei:

Netjes dat je je beetje ingelezen hebt en ook zeker netjes dat je wat afspraken hebt gemaakt met je maat, op die manier blijf je mooi voor elkaar verantwoordelijk. :grin:
'
Ik ga trouwens ook naar Sziget dit jaar en ga daar ook wel een pilletje nuttigen :grin:. Daarna gaat wel de rem erop bij mij en wacht ik tot 2016. Ik merk dat hoe minder je het doet hoe mooier het is. Quality boven Quantity is betreft XTC zeker waar, minder is meer :)

Met een maandje ertussen zal je ervaring op Sziget duidelijk minder zijn dus ik zou je persoonlijk afraden het in Tilburg te gebruiken, aangezien Sziget me een mooiere ervaring lijkt. Puur persoonlijk, je weet zelf wat je beste kan doen :sunglasses:

Timmie94 zei:
Hahaha kingdalton wat een heerlijke link :grin: heb me toch wel kostelijk vermaakt op die site

“Op een houseparty zag ik een jongen, die zich met XTC had volgepropt, uren achter elkaar blijven herhalen: ‘Ik ben een sinaasappel, schil me niet, ik ben een sinaasappel, schil me niet.’ Een andere jongen dacht dat hij een vlieg was en bleef maar met zijn hoofd tegen het raam bonzen.” – Liz

Wat een idioten :rolleyes:

Skirre

Bewuste gebruiker
kingdalton zei:
“Op een houseparty zag ik een jongen, die zich met XTC had volgepropt, uren achter elkaar blijven herhalen: ‘Ik ben een sinaasappel, schil me niet, ik ben een sinaasappel, schil me niet.’ Een andere jongen dacht dat hij een vlieg was en bleef maar met zijn hoofd tegen het raam bonzen.” – Liz

Wat een idioten :rolleyes:

En die twee idioten hadden de tijd van hun leven :) Lekker laten doen waar ze zin in hebben, zij hebben een betere tijd dan 90% van de andere bezoekers ^^

kingdalton

Belezen gebruiker
Voor de duidelijkheid, met idioten bedoel ik de makers van die geweldig slechte site :P

Er staan quotes op zoals deze over LSD:

“Op 13-jarige leeftijd dronk ik voor het eerst alcohol en spoedig daarna maakte ik kennis met marihuana. Al snel volgde LSD en ik werd eraan verslaafd; ik nam het alsof het snoep was.
Op een avond raakte ik tijdens een van mijn uitspattingen bewusteloos en werd ik wakker met bloed over mijn hele gezicht en ik had ook overgegeven. Op de een of andere wonderbaarlijke manier kreeg ik mezelf wakker en maakte ik mezelf schoon. Ik klom in mijn auto, bevend als een rietje, en reed naar het huis van mijn ouders. Ik kroop bij mijn moeder in bed en huilde.

Op 21-jarige leeftijd ging ik voor het eerst naar een afkickkliniek.” – Donna

En laat iedereen inderdaad lekker doen waar ze zin in hebben :smoke: verder geloof ik niet dat 90% van de bezoekers nuchter is op een houseparty :xtc: :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
JackHerrer zei:
Op hardstyle/hardcore feestjes is het eerder 90% die wel aan de drugs zit dan 90% die niet aan de drugs zit :tearsofjoy:
Valt op de meeste feesten wel mee hoor :wink: Als je zelf gebruikt hebt voelt het vaak alsof iedereen gebruikt heeft, maar op de meeste feesten gebruikt ruim minder dan de helft drugs (alcohol uitgesloten).

JackHerrer

Bewuste gebruiker
SmartieAndMe zei:
JackHerrer zei:
Op hardstyle/hardcore feestjes is het eerder 90% die wel aan de drugs zit dan 90% die niet aan de drugs zit :tearsofjoy:
Valt op de meeste feesten wel mee hoor :wink: Als je zelf gebruikt hebt voelt het vaak alsof iedereen gebruikt heeft, maar op de meeste feesten gebruikt ruim minder dan de helft drugs (alcohol uitgesloten).
Serieus? Minder dan de helft? Ik heb idd altijd heb gevoel dat iedereen net zo strak als ik sta. Fr meeste mensen die ik ken gaan ook meestal naar festivals met drugs.

ekstiesie

Newbie
kingdalton zei:
ekstiesie zei:
'
Ik ga trouwens ook naar Sziget dit jaar en ga daar ook wel een pilletje nuttigen :grin:. Daarna gaat wel de rem erop bij mij en wacht ik tot 2016. Ik merk dat hoe minder je het doet hoe mooier het is. Quality boven Quantity is betreft XTC zeker waar, minder is meer :)

Timmie94 zei:

Haha, ik ga er eens over nadenken. Als je in ieder geval een jongen van rond de 20 ziet die de tijd van z'n leven heeft en in het gezelschap is van een wat klein meisje, moet je even hoi komen zeggen! :wink: Op Sziget Beach ga ik het sowieso doen, chille technodeuntjes!

kingdalton

Belezen gebruiker
ekstiesie zei:
een jongen van rond de 20 ziet die de tijd van z'n leven heeft en in het gezelschap is van een wat klein meisje

Gelukkig voldoet bijna niemand daar aan dit profiel :grin:

Skirre zei:
Dat begreep ik niet haha, bedankt voor de toelichting :P

Dat vermoeden had ik al, vandaar de toelichting :grin:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
SmartieAndMe zei:
JackHerrer zei:

Wel eens naar een hardstylefestival geweest smartie?
Volgens mij niet, want daar wordt wel echt door minstens 80% drugs gebruikt. Ik heb ook ervaring met nuchter op zo'n feest staan en dan is het precies hetzelfde.

Hardcore is nog net wat extremer

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MusicIsLife zei:
SmartieAndMe zei:
JackHerrer zei:

Volgens mij niet, want daar wordt wel echt door minstens 80% drugs gebruikt. Ik heb ook ervaring met nuchter op zo'n feest staan en dan is het precies hetzelfde.

Op de underground techno feesten is dat net zo hoor, daar zit ook zeker 80 tot 90% aan de drugs. Ik ben op verschillende feesten geweest van mainstream dance tot aan hardcore en eigenlijk alleen bij mainstream dance feesten viel het mee (of tegen) hoeveel mensen er aan de drugs zaten. Dat is ook meteen de reden waarom ik mainstream dance feesten zwaar vind zuigen, daar hangt echt een vervelende alcohol sfeer, plus het feit dat ik de muziek niet echt chill vind. Maar hardstyle vind ik qua muziek ook niet heel chill maar daar ga ik toch nog wel eens heen omdat de sfeer wel goed is.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
MusicIsLife zei:

80% lijkt me sowieso sterk. Ik geloof wel dat er op hardcorefeesten bijvoorbeeld meer gebruikt wordt dan op deephousefeesten, maar 80% gebeurt niet op de grote festivals. Kleine undergroundfeestjes zoals een illegale rave met 150 man kun je wel eens richting de 80% geraken en soms wel hoger maar op de grote feesten niet.

Ik zal eens kijken of ik wat cijfers (uiteraard schattingen want het blijft illegaal) bij elkaar kan sprokkelen.

Ben wel vaker op hardstylefeesten geweest hoor :) Heb twee jaar geleden bijvoorbeeld gewerkt op Free Festival The Harder Styles. Daar was het lang geen 80% ook al denken mensen van wel.

kingdalton

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
80% lijkt me sowieso sterk. Ik geloof wel dat er op hardcorefeesten bijvoorbeeld meer gebruikt wordt dan op deephousefeesten, maar 80% gebeurt niet op de grote festivals. Kleine undergroundfeestjes zoals een illegale rave met 150 man kun je wel eens richting de 80% geraken en soms wel hoger maar op de grote feesten niet.

Ik heb hetzelfde beeld :mrgreen:

SmartieAndMe zei:
MusicIsLife zei:

Ik zal eens kijken of ik wat cijfers (uiteraard schattingen want het blijft illegaal) bij elkaar kan sprokkelen.

Ben wel vaker op hardstylefeesten geweest hoor :) Heb twee jaar geleden bijvoorbeeld gewerkt op Free Festival The Harder Styles. Daar was het lang geen 80% ook al denken mensen van wel.

Heb je toevallig nog wat gevonden Smartie? Ik word namelijk erg nieuwsgierig.
Ik zelf denk dat 80% aan de hoge kant is. Ik ga ook regelmatig naar hardstylefeestjes en denk dat zeker meer dan de helft aan de drugs zit.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Helaas zijn cijfers niet te krijgen omdat het niet te peilen is. Echter hoor ik vaker mensen zeggen dat 80% drugs gebruikt maar dat lijkt me nog steeds sterk eerlijk gezegd. Vooral de grote festivals valt het wel mee.. Ik ken bijvoorbeeld genoeg mensen die wel hardstyle/hardcore luisteren en zelfs naar die grote festivals gaan, maar nog nooit een pilletje hebben gebruikt...

Bovenaan