SmartieAndMe zei:
Soms pak ik nog wel wat bij, maar meestal niet, het effect wordt er wat mij betreft niet beter op.
Om even terug te komen op de vraag van de TS, dit geeft eigenlijk precies aan waarom je ook na 50mg 3 maanden zou moeten wachten. MDMA is ook in relatief kleine hoeveelheden in staat om je hele serotonine voorraad leeg te gooien. Dit komt omdat het erg lang aanwezig in je lichaam, zelfs ver na het uitwerken van de gewenste effecten. Het uitwerken van de high geeft min of meer aan dat je hele voorraad er doorheen is. Hierna wordt er uiteraard wel weer wat aangemaakt of terug opgenomen en dit zal dan ook weer direct worden vrijgemaakt.
Er is bij MDMA best een duidelijk kantelpunt aan te wijzen waarop de serotine afgifte op het gewenste niveau zit, alles daarboven zorgt vooral voor extra bijwerkingen als strak staan, etc. Wat dat kantelpunt betreft, dat verschilt nogal per persoon. Ik zelf vind 50mg ook niet heel veel, maar je zou het toch zeker moeten merken.
Misschien nog een goede toevoeging. Gewicht geeft wel een indicatie voor de gewenste dosering, maar sommige mensen zijn er veel gevoeliger voor dan anderen. Ik zelf weeg ongeveer 105kg, maar ik heb veel minder nodig dan de meeste anderen. Met name bij hoge doseringen of teveel bij doseren wordt het voor mij niet meer aangenaam. Tegenwoordig neem ik over een avond verspreid nooit meer dan 200mg, maar vaak ook een stuk minder.