• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

XTC eerste keer

molly

Newbie
Het is een lang verhaal, maar ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen :grin: :grin:

Vorige week heb ik op een feestje voor het eerst XTC gebruikt. Ik ben een meid van 20 jaar en ik was al een tijdje nieuwsgierig naar deze drug, dus ik vond dat het wel eens tijd werd om het te proberen.

Samen met wat vrienden, die al veel vaker drugs gebruikt hadden, gingen we bij een vriendin thuis zitten. Ik verheugde me al een week op wat mijn eerste ervaring met XTC moest worden, maar ik was wel een beetje nerveus. Een vriend had blauwe tesla's geregeld die geschat worden op zo'n 200 m/g. Ik ben zelf niet de dunste en ook vrij lang, dus ik kan wel wat hebben, maar ik begon veilig met een kwartje. We begonnen bij die vriendin thuis met het eerste kwartje, zo kon ik nog even aan het gevoel wennen voordat we naar het feestje gingen. Iedereen was heel lief en begripvol tegenover mij en stelde me op mijn gemak. Ik was al goed ingelicht.

Na iets meer dan een half uurtje begonnen mijn handen wat klam te worden en begonnen mijn ledematen te tintelen. Ik dacht bij mezelf: dit is het dan, nu gaat het gebeuren!
Opeens vielen al mijn zenuwen die ik aan het begin van de avond had als een blok van me af. Ik voelde me licht en vrolijk en begon als een idioot te glimlachen. Ik wilde vooral aan iedereen vertellen hoe chill en blij ik me voelde :hearteyes: Ik was klaar voor het feestje.

In de taxi naar het feest toe voelde ik me fantastisch, ik wist niet dat taxi's zo fijn konden rijden haha. Ik was nogsteeds heel hard aan het glimlachen en kon ook niet stoppen.
Op het feestje aangekomen zag ik allemaal leuke en lieve mensen, iedereen maakte oogcontact en lachte naar elkaar. Een hele andere ervaring dan met alcohol, waarbij mensen soms toch best wel agressief kunnen worden. Ik begon lekker te dansen en vond de muziek geweldig (terwijl ik normaal nooit naar techno luister eigenlijk). Lichamelijk voelde ik me top, ik voelde me heel erg wakker en scherp, en kon aan een stuk door dansen. Ook nam ik af en toe een paar slokken water om het droge gevoel in mn mond wat te verminderen en om niet uit te drogen. Ik begon wel een beetje klam te worden van het zweet, maar dan ging ik gewoon even frisse lucht halen buiten.

Na een uurtje of 2,5/3 hebben we nog een kwartje bijgenomen en daarna ging ik echt onwijs lekker. Ik zat buiten op een chille bank toen het tweede kwartje inkickte en ik wilde alleen nog maar dansen, mensen knuffelen en lachen. Ik voelde de muziek in mijn hele lichaam en was lekker aan het stampen, wat ik afwisselde met even buiten op de bank relaxen. Ik heb leuke gesprekken gevoerd met vreemden, waar ik met een lach aan terugdenk.

Rond iets van 5 uur 's nachts begon de boel een beetje uit te werken en voelde ik mijn benen moe worden. Ik was niet van plan om nog meer bij te nemen, aangezien dit mijn eerste keer was en ik het zo leuk genoeg vond. Met de taxi zijn we toen weer naar huis gegaan en rond 6 uur lag ik in mijn bed. Ik kon vrijwel meteen slapen gelukkig.

De volgende dag voelde ik me vooral heel moe, ik had verder geen verschijnselen van een kater, maar heb bijna de hele dag in bed gelegen :tearsofjoy: Ik heb nog de hele week met een blij gevoel aan deze ervaring teruggedacht. De dinsdagdip heb ik ook niet echt meegemaakt, ik voelde me wel een beetje lusteloos, maar helemaal niet zo depri.

Al met al een super leuke ervaring met leuke mensen en op een veilige manier! Ik heb nu al weer zin in de volgende keer.
Wat ik wel heb is dat ik er nu de hele tijd aan denk. Ik weet wel dat ik niet binnen een week weer xtc moet gaan gebruiken en dat wil ik ook niet, maar ik denk dat ik het wel iets te fantastisch vond. Daarmee moet ik een beetje uitkijken denk ik. Ik zou graag willen weten of meer mensen dit gevoel hadden na de eerste keer.

Helenas

Bewuste gebruiker
Fijn dat het zo goed ging en dat je er verantwoord mee om bent gegaan :) Snap het wel dat je snel weer wilt maar hou je aan de 3 maanden regel! Dan is je volgende keer ook weer speciaal en leuk!

t3ll4v1st

Experimenterende gebruiker
Hey Helenas!

Leuk report om te lezen, ontzettend herkenbaar ook!
Wat ik heel erg leuk vind om te lezen is dat je het gevoel hebt dat iedereen aardig en lief voor elkaar is. Heel anders dan met alcohol.
Naar mijn mening is ook de typische sfeer wat een techno/pillen feestje kenmerkt, over het algemeen gaat het hardstikke goed en zijn er bijna nooit problemen qua ruzies of vechtpartijen. Wanneer iemand bad gaat wordt er altijd goed voor diegene gezorgd. Zelfs wanneer iemand helemaal alleen is zie ik vaak mensen mee lopen die voor de badtripper totaal onbekend zijn.
- ik check zelf ook altijd even of het goed gaat met iemand wanneer ik hem lijk bleek en met verdwaasde ogen langs zie strompelen. vaak genoeg gehad dat je op die avond iemand uit de brand helpt en dusdanig gekalmeerd hebt, dat je er weer een maatje bij hebt die avond :)

Het gevoel van "verbondenheid" met medegebruikers vind ik zelf ook altijd erg prettig. Je pikt je medegebruikers er zo uit en hierdoor heb je eigenlijk gelijk een soort connectie met iemand.
Iedereen vindt elkaar lief, en jij vindt iedereen lief :hearteyes:

Ook het blije gevoel de week erna herken ik heel erg. En dat je er de hele tijd aan terug denkt ook. Mijn advies: Praat er met je medegebruikers over. Zelf hou ik altijd contact met de mensen waarmee ik die avond was. Gewoon om de leuke avond nog eens door te nemen, symptonen te vergelijken etc. Als ik jouw verslag zo lees denk ik dat jouw vrienden daar best voor open staan!

Ik heb zelf nooit last van een maandag/dinsdag dip. Ik kan me juist ineens heel erg euforisch voelen om de stomste dingen gedurende een week na gebruik. Of komt er een bepaald nummer op de radio waarvan je ineens intens kan genieten. Wel heb ik gehoord dat wanneer je vaker gaat gebruiken in korte tijd, de kans groter wordt, dat je je depri gaat voelen.
Dit komt omdat je je seratonine receptoren aan het uitputten bent en je eigenlijk een seratonine tekort hebt.

Vandaar dat hier ook geadviseerd wordt om tussen gebruik minimaal een maand pauze te nemen en het liefste zelfs 2 a 3 maanden. Dit om het voor je zelf leuk te houden!
Wanneer je het vaker gaat gebruiken (om de 2 weken of langdurig elke maand) zul je steeds meer last gaan krijgen van ma/di-dipjes en "depri" gevoelens.

Hou het dus voor leuk voor jezelf en verheug je gewoon op een leuk feestje over 2 a 3 maanden! :) op de lange termijn ga je hierdoor een stuk meer plezier aan XTC beleven!

Atropa

Bewuste gebruiker
molly zei:
Ik weet wel dat ik niet binnen een week weer xtc moet gaan gebruiken en dat wil ik ook niet, maar ik denk dat ik het wel iets te fantastisch vond. Daarmee moet ik een beetje uitkijken denk ik. Ik zou graag willen weten of meer mensen dit gevoel hadden na de eerste keer.

Als ik jou was zou ik er met zeer conservatisme 3 maanden tussen houden voordat je weer XTC gaat gebruiken en dan raad ik je aan je eeuwig aan die regel te houden. De eerste MDMA ervaring is sowieso uniek omdat je nog niet weet hoe je je moet voelen en daardoor wordt je aangenaam verrast.

Lees even anders het topic van viewtopic.php?f=21&t=55679 anhaedra door over hoe het niet moet en wat er gebeurd als je die 3 maanden grens overschrijdt.

Mijn ervaring is dat als je er echt 3 maanden tussenlaat MDMA altijd z'n magie houd. Het enige verschil is, is dat naarmate je het eenmaal kent het niets nieuws meer is en niet meer verrast wordt. Maar ik heb er inmiddels al 12 jaar plezier van en ben het nog lang niet zat. Zit dan ook op een gemiddelde van eens per 5 maanden.

BlijeChick

Belezen gebruiker
Super leuk dat het zo'n fijne eerste ervaring was voor je.

Heerlijk is dat, gevoel van verbondenheid, alsof je een grote familie bent op zo'n avond!

En zeker herkenbaar dat je na je eerste keer er aan blijft denken. Ik had dat ook heel sterk.. gewoon een gevoel van nagenieten en herbeleven. Steeds foto's bekijken van die avond en erover praten met wie je toen was, erg leuk!
Ik zou zoals al gezegd werd netjes de 2 a 3 maanden afwachten tot je weer gaat gebruiken, dan zal je volgende keer ook een leuke ervaring worden.

Hoewel je nooit meer als bij de eerste keer, omdat het gevoel je toen onbekend was en nu weet je ook een beetje wat je kan verwachten :grin: Tenminste, zo zie ik het!

Bovenaan