Xtc en 4-fmp werken niet (goed) bij mij? Wat kan ik doen?

Hollander

Newbie
Hey ravers,
Of xtc en 4fmp werken bij mij niet of ik moet hogere dosissen hebben. Ik begrijp er in ieder geval niks van...

Ik ben nog totaal niet lang bekend met het gebruiken van drugs. Ik ben een 22jarige grote en sportieve man van 92 kg. Een half jaar geleden tijdens een weekendfestival heb ik mijn eerste keer xtc gehad. Mijn vrienden hebben langer ervaren. Omdat ik en mijn vrienden voorzichtig zijn met welk spul dan ook heb ik dag 1 (de aller eerste keer voor mij) 3/4 xtc pil op (goudstaafjes 298 mg) verspreid over 6 uur, beginnend met een kwartje om 23:00 en redosen met steeds een kwartje. Mijn vrienden ging al hard van een halve terwijl ik me slechts alleen niet moe heb gevoeld, grote pupillen en klamme handen heb gehad en af en toe een kleine tinteling, meer niet. Heel de avond moeie benen gehad, niet lopen kauwen en geen euforische momenten meegemaakt. Maar het wordt nog mooier. Uit frustratie dag 2 en 3 ook xtc gebruikt maar deze dagen de dosis verhoogd tot 1,5 xtc pil op dag 2 en zelfs 2,5 xtc pil op dag 3 van hetzelfde spul. Beide dagen weer pas om 23:00 genomen. Deze dagen weer weinig tot niets gevoeld, hetzelfde als dag 1. Dag 2 en 3 beginnend met een kwartje en telkens met een halve bij gepakt. Alle drie de nachten prima kunnen slapen wanneer ik dat wilde. Wel de hele week na het weekend erg brak geweest met de welbekende dinsdagdip als dieptepunt. Een maand later nog een keer geprobeerd maar dit keer begonnen met een halve en telkens na anderhalf uur bij gepakt met halve tot ik op 1,5 xtc pil zat maar weer geen succes. Heerlijk geslapen en geen dinsdagdip. Heb er deze keer wel meer van gevoeld dan op het festivalweekend maar dat zal komen doordat ik begonnen ben met een halve.

Afgelopen weekend voor het eerst 4-fmp gebruikt in de hoop dat dit wel zou werken. De eerste capsule met 150 mg 4-fmp en de tweede met 50 mg 4-fmp en 100 mg methylone er in. Om 23:00 de eerste capsule gehad en 00:20 de tweede. Ik weet dat dit erg snel erna is. Vanaf rond 01:30 enorme tintelingen over heel mijn lichaam gehad, klamme handen, vaak boeren en moeite met mijn evenwicht. Al veel meer dan dat ik bij xtc voelde. Om 05:00 enorm moeie benen en voeten en alweer veelvuldig aan het gapen alsof ik klaarnuchter was en een zware avond achter de rug had. Om 06:00 heerlijk kunnen slapen en geen dip de dinsdag erna.

Wat doe ik fout? Moet ik sneller bijnemen met xtc en beginnen met bijvoorbeeld een hele xtc pil? Redosen met meer? Bij 4-fmp beginnen met een hogere dosis? Misschien 4-fmp combineren met pep, lees vaak dat het de 4-fmp stimuleert? Of met iets anders combineren?
Is er een ultimatum dat ik mezelf kan geven?
Ik ben niet van plan 4-fmp met xtc te combineren dus ik gebruik óf xtc óf de 4-fmp.

Wat zijn mijn mogelijkheden??

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Re: Xtc en 4-fmp werken niet (goed) bij mij? Wat kan ik doen

Ooit al pep geprobeerd? Daar kom je naatuurlijk enkel maar helder van maar bij een goeie dosis zit slaap er niet in dan weet je toch al als het iets werkt bij jou. Ik denk dat je al aardig over de limieten gegaan bent door enkele dagen na elkaar te nemen. Je had best wat gewacht en gewoon een hele gedropt of drie kwart met p'tjes. Zijn ze ook getest? Jou goldbar was wrs 198, 298 lijkt me wat te hoog.

Hollander

Newbie

Tekzor668 zei:
Je had best wat gewacht en gewoon een hele gedropt of drie kwart met p'tjes.
Begrijp niet goed wat je bedoelt? Bovendien, wat zijn p'tjes?

Heb pep overigens ook nog nooit gebruikt. Kun je met pep de effecten van 4fmp of xtc stimuleren?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Hollander zei:
Tekzor668 zei:
Je had best wat gewacht en gewoon een hele gedropt of drie kwart met p'tjes.
Begrijp niet goed wat je bedoelt? Bovendien, wat zijn p'tjes?

Heb pep overigens ook nog nooit gebruikt. Kun je met pep de effecten van 4fmp of xtc stimuleren?

Lees je es in over mdma gebruik op dit forum, pauzes en het verminderen op herdenschade. Je neemt best pauzes tussen je gebruik. P'tjes=pilletjes.

Naar mijn mening is het al te zien hoe de kwaliteit van je pep is en hoeveel je gebruikt en verschilt ook van persoon tot persoon, voor sommigen gaat het effect verlengen, anderen komen dan door de pep terug veel helderder.

Hollander

Newbie

Oke thanks Tekzor. En als ik begin met het nemen van een hele goldbar (198 mg) wanneer is dan het beste om bij te nemen? En dan bijnemen met een kwart of een halve? Wat zou jij doen?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Als je echt de volle pil dropt zorg dan dat je genoeg frisse lucht en water hebt. 198mg kan namelijk hard in kicken. Na 2uur een kwartje bijnemen kan maar weet dat 198 mg een dosis is over de limieten. Als ik ook eerlijk mag zijn vind die golds een minder soortje. Neem een pauze van minimum 8/9 wken (3maanden is het beste), Zoek het intussen even op WB's, magneten,... Deze vond ik dit jaar eerder knallers. Ben zelf nu op pauze tot en met 2015.

Hollander

Newbie

Kijk thanks, hier heb ik wat aan. Ben wel echt van plan een hele te droppen ja, puur om te zien of ik hierdoor wel hetgeen ga voelen waar mensen het altijd over hebben. Ik zal zorgen voor frisse lucht en water.
Hoe zit het trouwens met mijn serotonine niveau nu ik de afgelopen keren eigenlijk zo goed als niks gevoeld heb, me niet kut heb gevoeld en altijd gewoon heb kunnen slapen? Betekent dit dat mijn serotonine niveau ook niet echt 'gedaald' is? Lijkt me niet toch, aangezien mijn lichaam er duidelijk wel enigszins op reageert?
En stel nou dat ik drie weken (ik zeg maar wat, korte tijd erna) na xtc-gebruik aan de 4-fmp ga, is dit even slecht als wanneer ik na drie weken weer xtc zou gebruiken aangezien 4-fmp een vergelijkbare werking heeft als MDMA?

Ben weer erg benieuwd naar je reactie Tekzor, ook die van anderen ofcourse :rock:
Nice van je pauze, tijd zat om je bierachterstand in te halen :wink:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Als je dat van plan bent zorg er dan voor dat je pilletje getest is. Je wil geen andere stoffen binnen krijgen dan enkel mdma. De aanslag op je serotonine niveau zal zowiezo groot geweest zijn, je kan je hierover mss verder inlezen op het forum, ik weet dat 200mg een aanslag is op de hersenen. Het effect op jou van kan zowiezo met verschillende factoren te maken hebben. Ik merk ook dat je er hoge verwachtingen van hebt misschien moet je het gewoon op je laten afkomen zonder al veel te denken op inslag, effecten,..

Ik heb geen ervaring met het stofje maar zowiezo maakt het ook gebruik van de serotonines. In die keuze kan ikzelf jou geen raad geven maar ik raad je natuurlijk nog altijd aan om een goeie pauze te nemen, ik spreek uit ervaring, meermaals gebruik op kortere tijd kan als een bom in slaan fysisch en psychisch.

MusicIsLife

Wijs gebruiker

Hollander zei:
En stel nou dat ik drie weken (ik zeg maar wat, korte tijd erna) na xtc-gebruik aan de 4-fmp ga, is dit even slecht als wanneer ik na drie weken weer xtc zou gebruiken aangezien 4-fmp een vergelijkbare werking heeft als MDMA?

Hier zou ik niet te veel van verwachten, deed ik namelijk ook maar viel wat mij betreft een beetje tegen. Lijkt meer op speed dan op xtc. Het enige effect dat ik hier van had was d speed effecten: opgewekt en energiek. En daarbij nog een chille rilling (soort kippenvel gevoel, of tinteling of ho je het ook moe beschrijven). Terwijl ik bij xtc intens gelukkig wordt en in een soort staat van spacen kom

Hollander

Newbie

@ Tekzor, ga het spul wat ik heb van de week eens testen. Heb ik ook nog nooit gedaan.
Het effect op jou van kan zowiezo met verschillende factoren te maken hebben.
Wat zou nog meer een factor kunnen zijn dan, naast het feit dat ik lange pauzes tussendoor neem op de avond?

@ MusicIsLife, wat jij beschrijft te voelen had ik precies ook. Stond van de 4-fmp een beetje in mijn eigen wereld en inderdaad die enorme prikkelingen door je hele lichaam meer niet echt. Niet een heel goede 1e ervaring dus. Niet dat ik van xtc tot nu toe heel gelukkig ben geworden maar daar kreeg ik in ieder geval niet van die zware benen van.

Volgende week een hele droppen tijdens een feestje dus ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte!

Taedo.

Newbie

Ik heb ooit eens gelezen dat een maximale dosis 2x je lichaamsgewicht in mdma is, bijv: jij weegt 92 kilo zeg je, dan moet je het eigenlijk houden op een pil van max 184 mg mdma. Of dit waar is weet ik niet, heb het ook maar gelezen. Maar voor mij was het ene fijne hou vast qua dosis in het begin. Verder kan je het doen op gevoel, voel je na een uur nog niks, dan kan je er best een kwartje bij nemen. Pas wel op, je kan altijd nog bij nemen, maar 1 maal ingenomen kan je niet meer terug,(vinger in de keel kan, maar denk niet dat dat de bedoeling van je space is) denk dus goed na of je wel echt nog meer nodig hebt, alvorens je inneemt.

Hollander

Newbie

Nou mensen, zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van hoe het afgelopen zaterdag op het feestje gegaan is. Ik denk dat ik voor het eerst ervaren heb wat het gevoel is. Ontzettend energiek, lichte lichaamsdelen (vooral mijn benen heb ik tot 8 uur in de ochtend geen last van gehad), intens gelukkig (en dat terwijl je al zo gelukkig wordt van de muziek zelf) en vooral geen zin om stil te staan. Ik ging totaal niet hard maar echt gewoon heerlijk. Heb niet gekauwd. Wel had ik de nacht zelf wat last van m'n onderrug en de dag erna ietwat last van mijn nek maar voor de rest heb ik geen last gehad van een dip of slapeloosheid. Kon prima in slaap komen.

Nu vragen jullie je af wat ik uiteindelijk gehad heb. Ik ben begonnen met een hele goldbar (na het testen bij nader inzien 199,9 mg, dit stond ook achterop de goldbar) rond 00:15. Deze als 4 kwartjes tegelijk ingenomen. Na drie kwartier voelde ik de eerste tintelingen opkomen en voelde ik me zo licht als een veertje. Voelde hem rustig opkomen en heb me niet misselijk of slecht gevoeld of het idee gehad dat ik adem tekort kwam. Rond 01:30 een kwartje bijgenomen. Eindelijk voelde ik hoe prettig het was om te knuffelen of om geknuffeld te worden, ook zoenen is magisch. Samen met mijn vriendin was dit plaatje natuurlijk compleet. Wilde geen moment bij de muziek weg haha! Rond 03:30 mijn laatste kwartje genomen waardoor ik dus op 1,5 goldbar zat. Vantevoren afgesproken dat dit mijn max zou zijn. Nogmaals ik ben totaal niet hard gegaan maar omdat ik dit toch wel een keer mee zou willen maken probeer ik de volgende keer sneller bij te nemen.
Voor nu is het voorlopig wel eventjes welletjes geweest en heb ik pauze tot februari. Bedankt voor berichten en tips, ik heb er veel aan gehad!
:wave:

MusicIsLife

Wijs gebruiker

Wow! Begonnen met een hele goldbar :openmouth:
Das best veel hahahaha
Maar goed, leuk dat je goed feest hebt gehad en dat je eindelijk het echte xtc gevoel hebt ervaren! Hoop dat je dat nog vaak mag meemaken!
En zoenen op de xtc is inderdaad heeeerlijk :grin:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter

Blij dat je het gevoel had en een leuke trip beleefd hebt :)

Een hele in kwartjes? nooit gedaan, drop toch liever een grotere hap, zo een klein kwartje heeft bij mij wel es de neiging om ergens rond te hangen in de slokdarm, meestal wat extra slokken nodig, eigenaardig, je zou denken kleiner beter maar bij mij andersom.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod

Tekzor668 zei:
Een hele in kwartjes? nooit gedaan, drop toch liever een grotere hap, zo een klein kwartje heeft bij mij wel es de neiging om ergens rond te hangen in de slokdarm, meestal wat extra slokken nodig, eigenaardig, je zou denken kleiner beter maar bij mij andersom.

Dat kan ook placebo zijn he :wink: Het kan een beetje irriteren als het in je slokdarm tegen de wand aan komt en ook als je hem dan doorspoelt kan het nog het gevoel geven dat ie daar nog zit. Irritant gevoel inderdaad.

Echter zijn kwartjes vaak wel beter met de pillen van 200mg+ van tegenwoordig. Een dosis van 50-70mg is voor veel mensen voldoende...

Bovenaan