xtc en antidepresiva??? kan dat?

jes

Newbie
Ha,

even een vraag;
zijn er veel mensen die antidepresiva gebruiken en toch xtc hebben genomen? ik ben sinds kort begonnen met medicatie, maar ik wil toch wel op feesten xtc blijven nemen. ik las dat het levensgevaarlijk kan zijn, maar ik neem aan dat dat is als je veel xtc erbij neemt? :mrgreen:

ik zat te denken om bv op de dag van het feest GEEN antidepresivum te nemen, 's avonds / 's nachts de xtc en dan pas een dag later weer het antidepresivum....

wat voor dingen hebben jullie bedacht / gedaan met deze combi??

bedankt alvast voor de reacties!
groetjes jes

DreamWeaver

Badass junkie
Je zou het je huisarts moeten vragen. Is allemaal goed op te zoeken in de medische literatuur. Ik kan me best voorstellen dat er ook antidepressiva zijn die wel gaan in combinatie met X. Vroeger toen zo'n beetje alle antidepressiva Mao-i waren was het per definitie link, nu zou je het specifiek moeten (laten) opzoeken.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als je al XTC wilt nemen zou ik minimaal een week van te voren met anti depressiva stoppen, en na het feest ook pas na een dag of 2 à 3 weer beginnen.

Maar beter voorkomen dan genezen, dus beter doe je het gewoon niet :wink:

Bal0n

Badass junkie
a. het is te onvoorspelbaar gevaarlijk
b. sommige antidepressiva hebben langer dan enkele weken nodig om hun effect uit te laten werken
c. die medicatie krijg je niet voor niets denk ik zo, dus waarom iets gebruiken wat interefereert met die medicatie?

whiterose

Experimenterende gebruiker
Ik heb even op internet gezocht en dit heb ik gevonden:

XTC en anti-depressiva

Als je depressief bent is het sowieso geen goed idee om XTC te gebruiken.

Als je de moderne antidepressiva gebruikt, de zogenaamde SSRI's, dan zal je hoogstwaarschijnlijk bijna niets meer voelen van je XTC pil. Het heeft dan geen zin om meer te slikken.

Als een oude klasse antidepressiva gebruikt, de zogenaamde MAO-remmers, dan is het heel gevaarlijk om XTC (maar ook speed) te gebruiken, je bloeddruk kan gevaarlijk stijgen en je kan eraan doodgaan!

Ellesdee

Badass junkie
whiterose zei:

XTC en anti-depressiva

Als je de moderne antidepressiva gebruikt, de zogenaamde SSRI's, dan zal je hoogstwaarschijnlijk bijna niets meer voelen van je XTC pil. Het heeft dan geen zin om meer te slikken.

Als een oude klasse antidepressiva gebruikt, de zogenaamde MAO-remmers, dan is het heel gevaarlijk om XTC (maar ook speed) te gebruiken, je bloeddruk kan gevaarlijk stijgen en je kan eraan doodgaan!

Serenity

Badass junkie
Ellesdee zei:
whiterose zei:

XTC en anti-depressiva

Bovenaan