XTC en AntiDepressiva vraagje

Zeepbel

Experimenterende gebruiker
Hallo

in veel van die 'lees dit voor je xtc neemt' handleidingen staat dat je XTC zeker niet mag combineren met antidepressiva. Ik neem nu al 4 jaar deanxit, en sinds een anderhalf jaar doe ik wel eens XTC (laatste tijd zelfs redelijk vaak).

Ook hoor ik van veel mensen dat ze hun 2 dagen na XTV-gebruik depri en kut voelen.

Door wat info te lezen over XTC op het internet, ben ik dit te weten gekomen, ik ga het heel kort even uitleggen hoe ik het interpreteer:

Je lichaam maakt serotonine aan, daardoor voel je je 'goed'. Iemand die depressief is, heeft minder serotonine. XTC zorgt ervoor dat je even heel veel serotonine hebt, en daardoor je super goed voelt. 2 dagen na het XTC gebruik, is de serotonine op in je lichaam, en voel je je kut.

Mijn theorie was dus: neem de dag na gebruik van XTC, antidepressieva, en je voelt je niet kut.

En ik ga ook zeggen, nog NOOIT heb ik mij slecht gevoeld na het gebruik van XTC, en geloof mij, ik heb al veel gebruikt.

Mijn vraag is nu, klopt die theorie? Ik vraag dit dus aan mensen die weten waarover ze praten.

Thx !

Lauu

Badass junkie
xtc opent de deuren van je serontine opslag...je hebt zoiezo al veel serontonine(als je niet te vaak gebruikt achter elkaar)...xtc zorgt er gewoon dat alles in 1keer los wordt gelaten = het love/lekkere gevoel

Spor

Wijs gebruiker
Nou toen ik het las dacht ik uiteraard direct aan een "serotonine syndroom" aangezien ik zelf antidepressiva slik, en het bij mij wél vna toepassing is.

Na wat simpel google research:

"Deanxit is een combinatie van een tricyclisch antidepressivum melitraceen met een neurolepticum flupentixol."

wikipedia.org zei:
Geneesmiddelen die alleen of in combinatie het serotoninesyndroom kunnen veroorzaken zijn: SSRI’s, MAO-remmers, TCA’s, trazodon, mirtazepine, venlafaxine, l-tryptofaan, amantadine, bromocriptine, levodopa, carbidopa, selegiline, pergoline, dihydroergotamine, triptanen, tramadol, morfine, carbamazepine, lithium, sibutramine, buspiron, bupropion, pethidine en Sint-Janskruid[1]. Daarnaast ook de volgende stoffen: , amfetaminen, XTC, LSD en cocaïne.

Maar medlitraceen en flupentixol staan er niet bij...

Edit: wel typisch trouwens, die laatste 4 stoffen... Ik heb vaak zat xtc gecombineerd met speed en/of coke. Nooit ergens last van gehad. Hier staan zelfs LSD en XTC naast elkaar, wat zou betekenen dat een candyflip een redelijk risico is om een serotoninesyndroom te ontwikkelen ! Ik vraag me af waarop de laatste 4 stoffen gebaseerd zijn. Want nu ik het me bedenk, ik heb ook nog redelijk aantal keer coke gesnoven sinds ik aan de AD ben. Ook geen problemen mee gehad.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
7 jaar geleden eens een tijdje fluoxetine geslikt, een SSRI. Eens MDMA geprobeerd, want had gelezen dat het met SSRI's toch niet echt gevaarlijk zou zijn. Ik voelde er zo goed als niets van, en wat ik voelde was ook echt apart, totaal geen mdma-gevoel. terwijl mn vrienden echt volledig weg waren.

Zeepbel

Ik moet wel altijd veel XTC nemen om iets te voelen, zou dat er mee te maken kunnen hebben? :confused:

Zeepbel

Om hier nog even op terug te komen..

ondertussen neem ik nu al een paar maanden een nieuwe AD, genaamd Seroxat.
Had ook al enkele maanden een XTC meer genomen, tot vorig weekend.

Ging naar een feestje, en had al paar uur niet gegeten, geen andere drugs genomen. Daar aangekomen, verkocht een vriend me 6 xtc pillen. Over een tijdspanne van 6 uur tijd, had ik deze alle 6 ingenomen, vergezeld door cola en water. Voelde me enkel wat warm, en zweten deed ik ook wel. Uiteindelijk nog 4 pillen bijgepakt.. Ik zou echt graag nog eens het echte pillen-gevoel hebben :(

Kameraden die bij me waren hadden dezelfde pillen genomen, en waren al zoet met 2 tot 3 pillen.

:xtc:

Arenshi

Bewuste gebruiker
Niets is zoals de eerste keer. :hearteyes:

Effe een rekensommetje.

Je deed 10 pillen op de avond, waarschijnlijk aan 5€ de pil?
Anyways, 10x5€ = 50€ -> effect een warm gevoel.

Conclusie : Had dan sos gedaan !

Zeepbel

Pwn3D zei:
Niets is zoals de eerste keer. :hearteyes:

Effe een rekensommetje.

Je deed 10 pillen op de avond, waarschijnlijk aan 5€ de pil?
Anyways, 10x5€ = 50€ -> effect een warm gevoel.

Conclusie : Had dan sos gedaan !

hehe.. eerst en vooral: sos zegt me (gelukkig) niks, en nu moet je niet reageren met "dan heb je nog nooit goede sos gehad" want eigenlijk boeit het mij niet, ik neem geen sos :grin:

Eneuh, k had er 6 gekocht aan 3 euro t stuk, ken die gast goed, is geen dealer. En de laatste 4 heb k gekregen :sunglasses:

TrippyShit

Badass junkie
Geen mdma(xtc) met anti-depressiva nemen.
Van sommige AD in combi met mdma voel je er gewoon geen flikker van.
Van sommige AD in combi met mdma heb je kans op serotonine-syndroom. Dit kan zelfs dodelijk zijn!

Zeepbel

TrippyShit zei:
Geen mdma(xtc) met anti-depressiva nemen.
Van sommige AD in combi met mdma voel je er gewoon geen flikker van.
Van sommige AD in combi met mdma heb je kans op serotonine-syndroom. Dit kan zelfs dodelijk zijn!

Hhm.. je bent niet de eerste die dat zegt.. ik denk ook niet dat ik nog XTC ga nemen hoor, want ik weet dat ik er toch niets meer van voel.. Maarja, de drang is soms te groot :hearteyes:

Eneuh, hoe merk je eigenlijk of je last hebt van het serotonine syndroom?

Peace !

Elohtibbar

Badass junkie
Zeepbel zei:
Hallo

in veel van die 'lees dit voor je xtc neemt' handleidingen staat dat je XTC zeker niet mag combineren met antidepressiva. Ik neem nu al 4 jaar deanxit, en sinds een anderhalf jaar doe ik wel eens XTC (laatste tijd zelfs redelijk vaak).

Ook hoor ik van veel mensen dat ze hun 2 dagen na XTV-gebruik depri en kut voelen.

Door wat info te lezen over XTC op het internet, ben ik dit te weten gekomen, ik ga het heel kort even uitleggen hoe ik het interpreteer:

Je lichaam maakt serotonine aan, daardoor voel je je 'goed'. Iemand die depressief is, heeft minder serotonine. XTC zorgt ervoor dat je even heel veel serotonine hebt, en daardoor je super goed voelt. 2 dagen na het XTC gebruik, is de serotonine op in je lichaam, en voel je je kut.

Mijn theorie was dus: neem de dag na gebruik van XTC, antidepressieva, en je voelt je niet kut.

En ik ga ook zeggen, nog NOOIT heb ik mij slecht gevoeld na het gebruik van XTC, en geloof mij, ik heb al veel gebruikt.

Mijn vraag is nu, klopt die theorie? Ik vraag dit dus aan mensen die weten waarover ze praten.

Thx !

Wat al eerder is gezegd, xtc zorgt er niet voor dat je heel veel serotonine krijgt - maar alleen dat je voorraad op 1 moment vrij komt. En antidepressiva, zoals MAO-remmers, zorgen er niet voor dat je serotonine wordt aangevuld, maar dat het vrijkomen van stoffen zoals serotonine en dopamine juist geleidelijker gaat, en het serotonine- en dopamineverbruik wordt afgeremd, en deze stoffen dus langer werken. In die zin zijn MAO-remmers en xtc dus elkaars tegenpolen. Maar er zijn allang oplossingen voor de xtc-dip: neem 5-htp. Werkt stukken beter dan L-tryptofaan, heb het al een paar keer na xtc gebruikt en heb sindsdien nooit meer depressies gehad. En wees inderdaad voorzichtig met de combi AD-xtc. Enjoy!

smakbol

Newbie
ik neem zelf al 2 jaar vrij zwaar antidepressiva ( verschillende soorten... name it, I had it)
en gebruik ook geregeld ( maandelijks) wel wat X. Dus ik kan zeggen dat ik op beide gebieden wel wat ervaring heb.

ten eerste
ik heb nooit meer last van depressieve gevoelens gehad na X gebruik

ten tweede
antidepressiva, behalve prozac dan, werken idd niet serotonine-opwekkend

en ten slotte
beginnen met antidepressiva om snel effect van te hebben om de come-down tegen te werken is een achterlijk plan, het duurt gemiddeld 2 à3 weken eer je iets voelt van een antidepressiva kuur. De snelste die ik ooit gehad heb Seroxat werken "al" na een week maar die zijn heeel licht

Zeepbel

smakbol zei:
en ten slotte
beginnen met antidepressiva om snel effect van te hebben om de come-down tegen te werken is een achterlijk plan, het duurt gemiddeld 2 à3 weken eer je iets voelt van een antidepressiva kuur. De snelste die ik ooit gehad heb Seroxat werken "al" na een week maar die zijn heeel licht

Ik neem al enkele jaren AD, maar sinds enkele maanden dus die Seroxat. Zijn idd niet zwaar, maar ze doen toch hun werk denk ik zo.. Maar ja, iets voelen van XTC doe ik nietmeer :(

peace !

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Zeepbel zei:
smakbol zei:
en ten slotte

Ik neem al enkele jaren AD, maar sinds enkele maanden dus die Seroxat. Zijn idd niet zwaar, maar ze doen toch hun werk denk ik zo.. Maar ja, iets voelen van XTC doe ik nietmeer :(

peace !

Seroxat is een SSRI net zoals prozac, zie wikipedia. MDMA in combinatie met een SSRI werkt volgens alle bekende bronnen niet en je hebt het zelf ondervonden. Ben blij dat je geen MAOi hebt als AD, dan had je voor hetzelfde geld in het ziekenhuis kunnen liggen of zoals eerder gezegd zelfs doodgaan aan het serotonine syndrome.

Beter is als je gewoon wacht tot je stopt met AD's, het is zowiezo nooit slim om drugs te gebruiken als je depressief bent of andere psychische klachten hebt. Zeker als je daarvoor al medicatie (drugs) krijgt. Wacht gewoon tot je stopt met je AD en daarna zal ik minimaal nog 3 maanden wachten tot het effect ervan helemaal weg is. Dan zul je zien dat ook de MDMA weer zijn werk doet.

Bovenaan