Xtc en autorijden?

Stratora

Bewuste gebruiker
Wellicht een open deur waar ik het antwoord waarschijnlijk wel van weet maar ik ben toch benieuwd naar de reacties en ervaringen.
Her we go, overveen maandje of 2 mag ik van mezelf weer eens los op een festival alleen het reizen is wel een dingetje en met openbaar vervoer een crime. Dus vroeg ik me af of met mijn eigen vervoer zou kunnen zelfs al heb ik wat xtc genomen.
Festival duurt tot 23.00 en eer ik dan weg zou zijn is het zeker 24.00, dus was mijn idee om rond 14.00 mijn begin dosis te pakken met om 15.30 1/4 van de start dosis erbij om vervolgens de rit uit te zitten. In mijngeval wordt het een totaal van 100 mg .
In hoeverre zou ik dan in staat zijn om achter het stuur te kruipen, ik weet uit ervaring dat het bij mij na 3 a 4 uur ver gedaan is waar het om de euforie gaat. Ben niet van plan om extreme risico’s te nemen maar vraag me dus af of het binnen een veilige marge mogelijk is, en anders met klote trein en 3x overstappen …
Ervarings deskundigen aanwezig?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@Stratora

Je mag na MDMA ongeveer 48 uur niet autorijden. Het is het risico niet waard om deze regel te breken, net zoals het rijden onder invloed van alcohol. Op de avond zelf is al helemaal zeer onverantwoord omdat MDMA je rijvermogen sterk aantast, ook als het al grotendeels is uitgewerkt.

Ik weet niet naar welk evenement je gaat, maar bij iets grotere evenementen gaan er ook partybussen die het hele land doorrijden. Je kunt ook beslissen een goedkoop hotel in de buurt te boeken.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik zou gaan voor hotel, AirBnB of couchsurfen bij iemand die er in de buurt woont en zeker niet achter het stuur kruipen!

Al zijn de opvallendste effecten misschien afgelopen, dan is de stof zeker nog in je lichaam aanwezig en kan het je reactievermogen beïnvloeden.

Neem het risico niet, voor jezelf en je medeweggebruikers :)

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Je mag na MDMA ongeveer 48 uur niet autorijden.
😮 oh eigenlijk best wel slecht dat ik dat laatst wel gedaan heb eigenlijk. ~4:30 laatste kruimels MDMA. Dan wel van 7:00-12:00 geslapen (hotel) en dan om 14:00 terug. Wel voorzichtig 90 km/u rechterbaan overigens, maar toch. Aan de andere kant ook wel een klein beetje overdreven die 48 uur, dan zou je na zo’n feestje nog twee dagen rond moeten hangen daar 😆.

@Stratora gewoon hotel pakken of desnoods lekker kamperen in de buurt. Is het waard, alleen al het feit dat je niet hoeft te denken “oh straks nog rijden!” terwijl je net zo lekker gaat…

Laatst bewerkt:

Stratora

Bewuste gebruiker
Tsja, het was eigenlijk een retorisch vraag maar openbaar vervoer vind ik een crime en een andere optie is om mijn scooterke te pakken.
Ik be van plan om naar Hidden in Eindhoven te gaan, midden in het centrum en zo'n 25 km van mijn woonplaats. Met een scooterke wil ik het eventueel wel riskeren, fietsen zou beter zijn want dat vond ik te gek na mijn laatste festivalleke (Intents) waar ik met de fiets naar toe was gegaan.
Maar ik zal er nog eens over denken te meer omdat ik op 8 okt naar Elektrum ga (ook weer op 25km van mijn woonplaats) en daar wil ik op zeker los gaan alleen is dat zo,n kleine 5 weken naar Hidden en wat XTC aangaat houd ik me altijd aan de 3 maanden regel en die zou met zowel Hidden als Elektrum een beetje in de knel komen...
Keuzes maken dus...

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tsja, het was eigenlijk een retorisch vraag maar openbaar vervoer vind ik een crime en een andere optie is om mijn scooterke te pakken.
Ik be van plan om naar Hidden in Eindhoven te gaan, midden in het centrum en zo'n 25 km van mijn woonplaats. Met een scooterke wil ik het eventueel wel riskeren, fietsen zou beter zijn want dat vond ik te gek na mijn laatste festivalleke (Intents) waar ik met de fiets naar toe was gegaan.
Maar ik zal er nog eens over denken te meer omdat ik op 8 okt naar Elektrum ga (ook weer op 25km van mijn woonplaats) en daar wil ik op zeker los gaan alleen is dat zo,n kleine 5 weken naar Hidden en wat XTC aangaat houd ik me altijd aan de 3 maanden regel en die zou met zowel Hidden als Elektrum een beetje in de knel komen...
Keuzes maken dus...
Met de scooter bestuur je nog steeds een gemotoriseerd voertuig, dit is dus evengoed geen optie.

Dus inderdaad, keuzes maken. Ofwel lekker aan de xtc en met het openbaar vervoer, ofwel nuchter en met een gemotoriseerd voertuig.

N3K0

Badass junkie
In het parkje waar hidden garden word gegeven is een station. 1 min lopen naar locatie.

Hidden garden duurt tot 23.00..

(Is wel een stoptrein) is heen waarschijnlijk handiger dan terug) (tenzij je eest naar centraal gaat en dan gewoon trein terug pakt)
(Misschien weetje dit al maar er zijn vaak aanbiedingen voor Eindhoven met de trein. Treinkaart met hotel 88€ (meestal wel alleen boekbaar vanaf 2 personen) (bleu collar hotel is 2 min lopen vanaf locatie hoe duur het daar is, geen idee)

After int klokgebouw (als je daar kaartjes voor hebt duurt tot 4.00 )

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
😮 oh eigenlijk best wel slecht dat ik dat laatst wel gedaan heb eigenlijk. ~4:30 laatste kruimels MDMA. Dan wel van 7:00-12:00 geslapen (hotel) en dan om 14:00 terug. Wel voorzichtig 90 km/u rechterbaan overigens, maar toch. Aan de andere kant ook wel een klein beetje overdreven die 48 uur, dan zou je na zo’n feestje nog twee dagen rond moeten hangen daar 😆.

@Stratora gewoon hotel pakken of desnoods lekker kamperen in de buurt. Is het waard, alleen al het feit dat je niet hoeft te denken “oh straks nog rijden!” terwijl je net zo lekker gaat…
Het is ook een beetje overdreven, als je goed geslapen hebt en voelt je na 24 uur weer goed ben je prima rijbekwaam.

Maar waar het om gaat is dat als je een kind doodrijdt waar je niks aan kon doen, dan kopt de Telegraaf morgen 'man onder invloed MDMA rijdt kind dood'. Zie dat nog maar eens van je af te schudden in de rest van je leven. En 'dan maar voorzichtig rijden' is geen geldig excuus, rijden doe je altijd met volle aandacht en zo voorzichtig mogelijk, maar een ongeluk zit gewoon in een klein hoekje.

Stratora

Bewuste gebruiker
Dank voor de reacties , wordt dus treintje of nuchter dan, ach primair is toch de sfeer het belangrijkste en genieten kan ik toch wel,xtc geeft net een versnelling meer maar is zeker geen must.

Bovenaan