xtc en chronische darmziekte

riekie74

Newbie
Afgelopen vrijdag heb ik voor de tweede keer xtc geslikt. Ik vond het best een beetje spannend omdat ik jaaaaaaren geleden al eens een niet zo lekker ervaring had gehad (teveel ineens geslikt en een snuif speed er achteraan...)

Afgelopen vrijdag was ik op een goed minimalfeestje met goede vrienden en heb ik een half pilletje geslikt. Superavond gehad! Niet ver heen maar wel lekker euforisch gevoel, gevoelige huid en ontspannen gezicht. Volgende dag nogal hyper dus lekker naar de sportschool en daarna naar bed. Veel gegeten en gedronken daarna, kortom goed voor mezelf gezorgd. Voorzover drugs gebruiken goed voor mezef zorgen is want... ik heb een chronische darmziekte: Colitis Ulcerosa. Ik gebruik daar zware medicatie voor die ik eens in de twee weken zelf moet spuiten. Nou heb ik sinds zaterdagavond steeds een opgeblazen, pijnlijk gevoel in mijn buik alsof ik daar veel lucht heb zitten en het nu is het maandag en ik heb het nog. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Of zijn er mensen met dezelfde ziekte als ik die ook wel xtc gebruiken? :confused:

azgaza

Badass junkie
Delirium zei:
Vraag het aan je huisarts.

Experts m.b.t. geneeskunde zul je hier niet vinden :wink:

Inderdaad, huisartsen hebben tenslotte zwijgplicht tegen andere mensen; hoewel het ook te betwijfelen valt of die dergelijke dingen zullen weten, maar je hebt daar meer kans dan hier.
Ik denk zelf dat de kans groter is dat de combinatie van zware medicatie en XTC slecht is dan jouw ziekte zelf. XTC wordt afgebroken in je lever en je medicatie wellicht ook, dus misschien werkt dat tijdeiljk slechter, of te sterk, tijdens het gebruik. Maar nogmaals, dit is maar een gok, even een idee wat er zou kunnen gebeuren, bespreek voor zekerheid met je huisarts.

esmee

Belezen gebruiker
Meestal heb ik na het gebruik van de tegenwoordige pillen een opgeblazen rotgevoel in mijn buik....
Vroeger had ik daar geen last van maar ook een beter effect van de pillen. Of dit gevoel van jou met je ziekte te maken heeft zou ik niet weten, maar je zal er denk ik wel gevoeliger voor zijn :confused:

J86

Bewuste gebruiker
Waar heb je pijn dan?
Gebied van je darmen? Maag? Lever? Is nogal een verschil.

En ik kan je zeer aanraden op www.apotheek.nl via "stel een vraag" te vragen of het gebruik van jou medicijnen en XTC extra risico's met zich meebrengt en zo ja hoe je die kan voorkomen.

Dit heb ik zelf ook gedaan met mijn anti-allergie pillen en heb zeer nuttig advies gehad.

nutsss

Wijs gebruiker
Ik heb wel na veel speed gebruik last van buikpijn en opgeblazen darmen toestanden... Als je records wilt breken dan moet je een tijdlang aan de speed gaan dan kan je het komplete volkslied op het toilet of daarbuiten eruit trompetteren.

Als je je lichaam zo activeert zoals met xtc en speed dan gaan andere processen op de slaapstand. Je darmwerking bijvoorbeeld gaat op de bijna uit status. Dit kan heel goed die pijn verklaren en het kan best een paar dagen duren voordat alles weer normaal functioneert.

Ook de lever heeft het zwaar te verduren bij XTC. Als je medicijnen ook een extra aanval op de lever doen dan kan het zelfs gevaarlijk zijn om XTC te gebruiken omdat je dan aandoeningen aan de lever riskeert of de werking van je medicijnen verminderd. Vraag het goed na bij je arts.

Hallo allemaal

Ik heb heftige pijnen en bijna constante diaree door colitis ulcerosa
ik heb hier ontseking remmers en pijnstillers voor die pijnstillers zaldiar genaamd
bevatten morfine maar helpen geen bal....
Nu neem ik wel eens xtc en dat werkt heerlijk tegen de pijn !
Heb totaal geen bijwerkingen die ik bij de reguliere medicijnen wel heb bijv misselijk stemmingwisselingen hoofdpijn en nog steeds pijn klachten...
Ik heb geen pijn,geen diaree en kan een aantal uren alles eten wat normaal niet gaat na een xtc pil. het is zo vervelend dat er zulke slechte verhalen over xtc/mdma in de rondte gaan maar bij mij werkt het duidelijk positief op mn ontstekingen,diaree en pijn
Heeft iemand hier ook ervaring mee ?

Hoi,

Ik heb sinds mijn 11-12e colitis en gebruik sinds januari 2014 X, eigenlijk heb ik er nog nooit een opgezwollen buik ervan gekregen. Ik had 1x hele erge pijn, dat duurde gelukkig maar een halfuurtje, verder is m'n buik soms wat van slag maar echt klachten heb ik gelukkig nog nooit gehad.

Groetjes!

Bovenaan