XTC!!! en hersenschade!!!!

NexxtGen

Belezen gebruiker
Ik gebruik XTC nog maar relatief kort, zo'n 5 maanden, maar ik heb serieus al wel gemerkt dat ik me allemaal niet zo goed concentreer op dingen. Het zal ook wel voor een deel aan mij liggen, maar soms dan heb ik bijvoorbeeld een vrije dag of juist een les en dan lijkt het alsof het leven aan me voorbij gaat of zo, dat ik niet de dag pluk. (volg je het nog? :wave: ) Maar ook een beetje het kortetermijngeheugen echt zeker wel hoor. Het gebeurt ook steeds vader dat ik me verspreek tijdens het praten, of dat ik 2 woorden in een zin door elkaar haal.

offtopic: iets vreemds bij mij is er aan de hand als ik aan het bijkomen ben van drugsgebruik, maar alleen sinds kort. Het is namelijk altijd zo geweest dat ik last heb gehad van een rotgevoel in mijn maag als ik XTC geslikt heb de vorige dag. Ik ben 1 keer heel erg ziek geworden door XTC (in combinatie met een virus, want no way kan iemand zo ziek worden door XTC) maar sindsdien heb ik NOOIT geen last meer van een rotte maag en geestelijk word ik er alleen maar blijer van. Ook de dagen na XTC OF speed-gebruik heb ik helemaal nergens last van, ik loop fluitend door de schoollokalen, enz. Een vriend van mij die gebruikt precies evenveel (en ook hetzelfde type enz van speed en pillen) en als die mij belt, is het altijd van "oh ik voel me kut ouwe" en ik zo van "jaaaaah joh, ik voel me fucking perfect, HAHA"

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
NexxtGen zei:
Ik gebruik XTC nog maar relatief kort, zo'n 5 maanden, maar ik heb serieus al wel gemerkt dat ik me allemaal niet zo goed concentreer op dingen. Het zal ook wel voor een deel aan mij liggen, maar soms dan heb ik bijvoorbeeld een vrije dag of juist een les en dan lijkt het alsof het leven aan me voorbij gaat of zo, dat ik niet de dag pluk. (volg je het nog? :wave: ) Maar ook een beetje het kortetermijngeheugen echt zeker wel hoor. Het gebeurt ook steeds vader dat ik me verspreek tijdens het praten, of dat ik 2 woorden in een zin door elkaar haal.

rood; Ik denk ook zeker dat als je je een keer verspreekt of je ff niet kan concentreren je dat niet meteen kan verwijten aan je gebruik van X, jij en iedereen hier trouwens is ook maar een mens, mensen maken fouten. Wat ik bedoel is (voorbeeld) je gebruikt iets en je denkt na een half uurtje, Voel ik nou al wat of denk ik het maar, nee ik voel wat, nee toch niet, en na een uur space je hem hard, dus er is duidelijk een verschil tussen DENKEN iets te merken (van spraakproblemen) als ze ook daadwerkelijk te hebben. Nja ik ben moe dus het is een vage uitleg :rolleyes:

blauw; Waarom zou je het meteen verwijten aan Xtc... kan ook aan andere dingen liggen, en of dit nou de ergste sympthomen zijn, nja daar kan ik wel mee leven om eerlijk te zijn :stoned: nog een pilletje dan maar, hehe :wave:

Razar

Belezen gebruiker
Bij mij is het juist het omgekeerde.
Als ik Mdma gebruik op de manier waar ik me het best bij voel ( dit is met een paar vrienden, in een vertrouwd huis met rustige muziek, nie party-achtig, kan niets misgaan en zo )dan voel ik me de tot 2 weken erna zeer goed en zeer geconcentreerd.
Meestal doe ik dit dan ook net voor een examenperiode. Natuurlijk moet ik er wel bijzeggen dat ik ADD heb, dus normaal kan ik me bijna niet concentreren.

NexxtGen

Belezen gebruiker
ik heb ook 100% zeker last van een verslechterd kortetermijngeheugen, slechtere concentratie en over het algemeen zijn mijn emoties een beetje afgestompt in het dagelijks leven; minder dingen boeien me, maar ik vind dat niet zo erg. Ik vind bijvoorbeeld ook minder dingen snel negatief.

SperSIZEboon

Badass junkie
NexxtGen zei:
ik heb ook 100% zeker last van een verslechterd kortetermijngeheugen, slechtere concentratie en over het algemeen zijn mijn emoties een beetje afgestompt in het dagelijks leven; minder dingen boeien me, maar ik vind dat niet zo erg. Ik vind bijvoorbeeld ook minder dingen snel negatief.
klinkt bekend :)

ik maak me ook helemaal niet zo snel kwaad. als je soms ziet waar sommige mensen helemaal van over de rooie gaan. pfff doe niet zo moeilijk mens.

dat vind ik wel relaxt en ach dat korte termijngeheugen. gewoon wennen veel met briefjes enzo te werken

Everio

Bewuste gebruiker
ik heb er na de drugs nog nooit last van gehad

wel tijdens de X, ben ik met een vriend aan het praten, zit ik midden in een zin en is er een minuut stilte ofzo voor ik weer weet wat ik zeggen moet :rolleyes:

opzich wel komisch

nog niks gemerkt op school of werk...

Everio

Bewuste gebruiker
Holy Noise zei:
Eigenlijk wel tries wat mensen zichzelf aan doen! Als ik zo al die verschijnselen lees!

ja... maja de laatste tijd deed ik het ook vaker... (3 week achter elkaar) maar wil nog even mee :) dus stop ik voor even :wink:

Holy Noise

Experimenterende gebruiker
We zijn nou volgens mij in 2 topics aan het praten. Zo nu en dan. Een tijd lang te veel gedaan en ben er toen mee gestopt. Nu was het een half jaar geleden. Beetje jammer dat ik er nog maar 1 had! jij?

Everio

Bewuste gebruiker
Holy Noise zei:
We zijn nou volgens mij in 2 topics aan het praten. Zo nu en dan. Een tijd lang te veel gedaan en ben er toen mee gestopt. Nu was het een half jaar geleden. Beetje jammer dat ik er nog maar 1 had! jij?

haha idd in 2 topics :wink:

dan die andere maar :P

uhhm... 9 september 2006 (QBASE)
25 november 2006 (Qlimax)
2x in maart
3x in mei

en daarvoor was het wel lang geleden

maar nu ook weer voor tijdje gehad :P tis relax maar goed... gezondheid is belangrijker (heb er wel nog)

Wacky

Badass junkie
Sja, ik denk dat er weinig mensen zijn waarbij xtc de enige drug in hun leven is, dus dat is ook lastig onderzoeken.

Ik heb wel voorbeelden gezien van mensen die niets anders doen dan blowen, maar dan wel vele jaren elke dag, en daar is ook de hersenschade duidelijk merkbaar.

XTC zal ook heus wel schadelijk zijn, maar ik houd het gewoon bij 1 pilletje op een avond en 1 keer in de paar maanden. Dan vrees ik dat mijn dagelijkse wiet gebruik schadelijker is.

Everio

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Sja, ik denk dat er weinig mensen zijn waarbij xtc de enige drug in hun leven is, dus dat is ook lastig onderzoeken.

Ik heb wel voorbeelden gezien van mensen die niets anders doen dan blowen, maar dan wel vele jaren elke dag, en daar is ook de hersenschade duidelijk merkbaar.

XTC zal ook heus wel schadelijk zijn, maar ik houd het gewoon bij 1 pilletje op een avond en 1 keer in de paar maanden. Dan vrees ik dat mijn dagelijkse wiet gebruik schadelijker is.

dat vrees ik niet, dat weet ik zeker :wink:

ThePlayah

Newbie
ik gebruik ook al een jaar ongeveer 1 keer in de 2 maanden (+- 2 pille) en heb wel wat problemen, met onthoude, zinsopbouw en soms als ik iets wil zegge iemand anders praat er door heen, dan weet ik nie meer wat ik wil zegge :confused: , ook heb ik 2 weken na dat ik xtc had genomen echt een week last van me maag gehad :cry:

GabberSnoePie

Wijs gebruiker
ThePlayah zei:
ik gebruik ook al een jaar ongeveer 1 keer in de 2 maanden (+- 2 pille) en heb wel wat problemen, met onthoude, zinsopbouw en soms als ik iets wil zegge iemand anders praat er door heen, dan weet ik nie meer wat ik wil zegge :confused: , ook heb ik 2 weken na dat ik xtc had genomen echt een week last van me maag gehad :cry:

lol weetje hoe weinig je gebruikt, kan je dat niet aan iets anders verwijten bijvoorbeeld veel blowe ofz0?

tails

Belezen gebruiker
ik gebruik nu tog regelmatif elk weekend maar ik heb daar nog geen last van eigelijk :)

alhoewel ik dit jaar wel moet dubbelene =/ :sunglasses:
maar dat ligt wel aan iets anders :mrgreen:

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
SperSIZEboon zei:
NexxtGen zei:
klinkt bekend :)

ik maak me ook helemaal niet zo snel kwaad. als je soms ziet waar sommige mensen helemaal van over de rooie gaan. pfff doe niet zo moeilijk mens.

dat vind ik wel relaxt en ach dat korte termijngeheugen. gewoon wennen veel met briefjes enzo te werken

Haha idd briefjes en rekeningen en spul op je bureau naast je monitor leggenom niet te vergeten. Maar kan bij mij ook door het blowen komen maar geef toch X de schuld aangezien het de laatste maanden wel erger is geworden.

Wat ik merk is dat mijn herrineringen van vroeger langzaam aan het vervagen zijn,sommige stukken weet ik niks meer van terwijl oude bekende zeggen weet je nog toen en toen...

Dat is nog wel het meest herkenbare ik heb het gevoel sinds ik met xtc begonnen ben mijn hersenen zijn verkleint en te gelijkertijd vergroot. Ik ben persoonlijk rustiger geworden en snap meer van het leven (tevens leren is geen probleem). Toch is mijn leven voor mijn 12de ongeveer gewist uit mijn hersenen zal echt niemand meer weten uit de basisschool tijd en dat soort dingen ben nu 24. Ook mijn korttermijn is een lachertje maar goed uiteindelijk voel ik me er niet echt minder om , soort van plaats gemaakt voor andere dingen ofzo. Moet er wel bij zeggen dat ik extreem gebruikt heb gedurende vier jaar (hield nooit zo van coke, speed en dat soort spul deed ik hooguit 1 keer per 4 maanden). XTC daarentegen deed ik wel wekelijks, heb naar schatting de afgelopen jaren toch wel zo rond de 2000 weg gesnoept. Tel daar nog een flinke lading MDMA en MDA poeder bij en je kan wel een wilde gok maken...

Ik denk persoonlijk dat het wel effecten heeft waar nog niet zoveel over bekend is en misschien met ons simpele menselijke brein niet eens kunnen bevatten :wave: .

Cheers :P

Bovenaan