Partypeople123 zei:
onlypills zei:
Hier op het forum ga je ook geen betrouwbaar antwoord krijgen (kan ook niet, je vermeldt niet eens je medicatie).
De medicatie heet effortil 5mg. Ik gebruik het nu ongeveer een week. Omdat ik me regelmatig duizelig voelde, de dokter heeft mijn bloeddruk gemeten en die was blijkbaar te laag. Nu is het een klein beetje beter maar ik ben soms nog wel duizelig dus ik denk dat de medicatie niet zo sterk is.
Je kant het ook krijgen zonder een voorschrift van de dokter. Je kan het gewoon zo kopen bij de apotheker dus ik denk dat het niet zo een sterke medicatie is. Ik zal mijn vraag ook zeker eens stellen op die andere site.
Beste Partypeople123,
De werkzame stof in Effortil is etilefrine. Dit is een sympathicomimeticum.
Sympaticomimetica zijn stoffen die het actieve gedeelte van het centrale zenuwstelsel stimuleren. Je krijgt een verhoogde bloeddruk en een versnelde hartslag.
XTC heeft
ook sympathicomimetische eigenschappen, het werkt op dezelfde manier.
Combinatiegebruik kan daarom leiden tot een versterking van de (bij)werkingen met hartritmestoornissen en een gevaarlijk hoge bloeddruk als gevolg.
Gebruik van XTC kan leiden tot hoofdpijn, duizeligheid en ademhalingsproblemen.
Kortom: combinatie van XTC met Effortil moet je altijd vermijden, want dit kan fatale gevolgen hebben.
Ik hoop dat ik je vraag hiermee heb kunnen beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Een medewerker van de Drugs Infolijn