xtc en tandarts.

Requiem

Belezen gebruiker
ik ben zelf nu bijna 17 en neem wel eens xtc, zoals
bij de meest van mijn leeftijd, weten me ouders hier niks van.

zou het kunnen dat tandartsen iets kunnen zien aan je kaken
als je xtc hebt geslikt. dat je ze kapot knarts enzo.

mijn tandarts zei wel iets van lichte beschadegingen op me kaker
maar hij zei dat het misschien van frisdrank kwam.

zou het kunnen dat me ouders er achter komen via de tandarts als
ik volgende keer naar de tandarts ga?? :confused:

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Nee, of je moet onwijs veel XTC gebruiken.. :rolleyes:

Tip: Veel bubblegum in huis halen, heb je de volgende dag ook minder pijn aan je tanden.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Bij mij heeft de tandarts nog nooit iets gezien, behalve dan wat kleine beschadigingen. Daar had hij verder niet echt een oorzaak voor ofzo. Ik gebruik dan zelf al bijna 2 jaar xtc en ga toch wel regelmatig daarheen.
ik denk dat het wel meevalt hoe snel zoiets opvalt.

Ellesdee

Badass junkie
GewoonVOL zei:
disaster zei:
Probeer melk te drinken na de trip :) , scheelt weer 'n hoop beschadiging aan je tandjes :sunglasses:

Het laatste wat ik kan drinken na XTC is melk.. denk ik.

Dan ga ik 100 % zeker over m'n nek. :mrgreen:

ik ben allergisch voor melk :grin:

anyway... mn tandarts heeft niks te zeuren over mn tanden...
alleen heb ik nu wel sinds dat ik gebruik voor t eerst een gaatje gehad...
en ze hebben wel erg vaak moeten zandstralen... :confused:

zommes

Badass junkie
Alsof de tandarts je ouders gaat bellen. Als hij denkt dat jij xtc gebruikt, houd hij die gedachte gewoon voor zich hoor. Zo iemand gaat niet impliceren dat jij hard-drugs gebruikt, stel dat het niet zo is, staat hij ook voor lul.

qinn

Bewuste gebruiker
Tip tegen het tanden knarsen:

Als je door hebt dat je aan het tanden knarsen bent dan kun je je concentreeren op je voor hoofd waardroo je stopt met knarsen.

of je kan ook simpel weg je vinger of een stokje (of een ander voorwerp)
tussen je tanden stoppen, waardroor je ook niet meer gaat tanden knarsen.

zommes

Badass junkie
Tandenknarsen heb ik nog nooit last van gehad en dat is volgens mij omdat ik iedere dag magnesium slik.

Ellesdee

Badass junkie
qinn zei:

Als je door hebt dat je aan het tanden knarsen bent dan kun je je concentreeren op je voor hoofd waardroo je stopt met knarsen.

tandenknarsen doe ik ook niet...
ik druk ze wel vaak te hard op elkaar mn tanden of ik ga klappertanden...
maar dan duw ik mn tong tegen mn voortanden en gehemelte aan en dan heb ik nergens last van :P

Imke

Badass junkie
qinn zei:

Zie je iemand al de hele avond met zijn vinger in zijn mond rondlopen?

Requiem

Belezen gebruiker
zommes zei:
Alsof de tandarts je ouders gaat bellen. Als hij denkt dat jij xtc gebruikt, houd hij die gedachte gewoon voor zich hoor. Zo iemand gaat niet impliceren dat jij hard-drugs gebruikt, stel dat het niet zo is, staat hij ook voor lul.

you're probably right :)

qinn

Bewuste gebruiker
Saivy zei:
qinn zei:

Zie je iemand al de hele avond met zijn vinger in zijn mond rondlopen?

ja :grin:

MidasJ

Experimenterende gebruiker
Volgens mij hebben tandartsen ook een beroeps geheim dus ze gaan zeker niet zomaar met je ouders kletsen, en ik weet niet of jij nog met pappie en mammie mee gaat naar de tandarts, maar ik ga al een jaar of 6 alleen

qinn

Bewuste gebruiker
MidasJ zei:
Volgens mij hebben tandartsen ook een beroeps geheim dus ze gaan zeker niet zomaar met je ouders kletsen, en ik weet niet of jij nog met pappie en mammie mee gaat naar de tandarts, maar ik ga al een jaar of 6 alleen

Wat goed van jou zeg!
durf je dat egt al helemaal alleen?

MidasJ

Als je je gebit helemaal goed wilt houden, kan je het beste even naar een box winkel gaan en daar zoon mond bitje kopen, 2,50 en al je problemen zijn de wereld uit:wink:

MidasJ

haha grappig, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik iniedergeval heel volwassen met de tandarts om ga zoals iedereen waarschijnlijk, en dus heb je geen last van gezeik

qinn

Bewuste gebruiker
MidasJ zei:
haha grappig, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik iniedergeval heel volwassen met de tandarts om ga zoals iedereen waarschijnlijk, en dus heb je geen last van gezeik

en al heb je last van gezeik... da boeit tog geen eene zak of wel dan.. :wink:

qinn

Bewuste gebruiker
Kweet nie zeker of tandartse beroepsgeheim hebbe maar ik weet wel dat als er iemand te overlijde komt dat dan bij de tandartse gebitsgegevens opgevraagd worde...

Dus het lijkt mij dat ze dan geen beroepsgeheim hebben...

Play_bunny

Wijs gebruiker
qinn zei:
Kweet nie zeker of tandartse beroepsgeheim hebbe maar ik weet wel dat als er iemand te overlijde komt dat dan bij de tandartse gebitsgegevens opgevraagd worde...

Dat is ook zo met je medisch dossier. Het is alleen niet voor iedereen toegankelijk. Alleen bepaalde instanties of mensen mogen die informatie opvragen. Je familie mag dat bijv. niet doen. Ze kunnen het doen, maar krijgen de informatie niet.

qinn

Bewuste gebruiker
Play_bunny zei:
qinn zei:

Dat is ook zo met je medisch dossier. Het is alleen niet voor iedereen toegankelijk. Alleen bepaalde instanties of mensen mogen die informatie opvragen. Je familie mag dat bijv. niet doen. Ze kunnen het doen, maar krijgen de informatie niet.

Dus ze hebben wel beroepsgeim?

Play_bunny

Wijs gebruiker
qinn zei:
Play_bunny zei:
qinn zei:

Dus ze hebben wel beroepsgeim?

Volgens mij wel, ja.

lj_bob

Bewuste gebruiker
Ik kan jullie niet bijhouden met posten hoor.. dit gaat wel erg snel :) En ja, ik ben nuchter op dit moment :P

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Ellesdee zei:
qinn zei:

tandenknarsen doe ik ook niet...
ik druk ze wel vaak te hard op elkaar mn tanden of ik ga klappertanden...
maar dan duw ik mn tong tegen mn voortanden en gehemelte aan en dan heb ik nergens last van :P

Als ik ga klappertanden dan weet je echt niet wat je meemaakt, abnormaal gewoon! :P

Mindless1985

Badass junkie
Requiem zei:
en, al iets gevonden over beroepsgeheim?

Oja, ik had het wel opgezocht, maar vergeten te posten, er is voor alle hulpverleners die toegang hebben tot persoonlijke informatie, zoals tandartsen, nurses, artsen, psychiaters ed beroepsgeheim.

dallandra

Wijs gebruiker
mijn tandarts vroeg t aan me,waar m ouders niet bij waren.
we hadden het erover dat ik wel s naar feesten ga,zo kwamen we erop.
ik heb wel eerlijk ja gezegd.
hij kan t maar beter weten toch.
en ik bijt al op m wangen van kleins af aan,een zenuwtrekje.

SneeuwWitje

Wijs gebruiker
haha ik werk bij de tandarts. En tuurlijk heeft een tandarts beroepsgeheim net als een assistente. Btw een tandarts merkt niet zo snel of mensen drugs gebruiken of ze moeten in schulden zitten of slecht gebit onderhouden dan wel. Zoals tandenknarzen doen sommige mensen uit zichzelf zonder dat ze drugs hebben gebruikt.
Zolang jij elke dag je tanden goed schoonhoudt en ook ertussen: niks aan de hand :mrgreen: :wave:

gewoon tande poetsen, je zelf niet te veel buiten ejzelf laten gaan...dus laat het over je heen komen dan geniet je meer van de ex...of tsa somige houden van kei hard en strak staan , naja neem dan speed ofzo:wink:
neem nouw een halfje en drink geen bier of eet een bannaan komt ut alemaal goed, sorg voor jezelf,
neem de ex voor wat ut is, etstage...half is al genoeg om alle blijdschapm los te laten:) MEER STOFJES HEB JE TOG NIET ALS ZE EENMAAL LOS GELATATEN ZIJN. om geen downer te krijgen drink je dus geen bier of melk of eet je een bannaan enz :wink:
je kan zelf je halisunaties onder controle hebben.....maar dat zoeken jullie zelf maar uit*hihi*

Bovenaan