XTC en Zomer

Remotay

Experimenterende gebruiker
In de zomer word het waarschijnlijk weer erg warm en maak ik me een beetje zorgen, omdat het dan extra warm is en je extra snel oververhit raakt vraag ik me af of het mogelijk is om XTC te kunnen gebruiken tijdens deze warme periodes.

Wat raden jullie aan bij mensen die van plan zijn in de Zomer XTC te gaan gebruiken?

Alvast bedankt!

-Remotay

Siemen23

1 ding is heel belangrijk: meer pauzes inlassen Tidens het uitgaan. Om de zoveel tijd eens naar buite gaan even afkoelen sigaret roken of gewoon even gaan zitten en wat praten en zeker genoeg water of isotone dranken drinken. Tijdens de koudere periodes doe ik het eigenlijk wat te weinig, even buiten gaan chillen maar in de zomer is dit belangrijker en is het ook leuk om even weg te zijn uit de warme verstikkende zalen.

Greetz
Siemen23

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Heb afgelopen zaterdag op harmony of hardcore met 30 graden gebruikt. Het is te doen al is het niet ideaal.

Zorg dat je genoeg drinkt, iets meer dan normaal omdat je een gigantisch gedeelte weer uitzweet. Zoek regelmatig de schaduw op en gooi zo nu en dan koud(!) water in je nek, over je gezicht en over je polsen. Als je dit doet is het te doen.

En let op elkaar, als je ziet dat iemand zich even niet zo lekker voelt ga even met diegene ziten, stel gerust, geef wat te drinken en geef wat suikers (cola, dextro)

Veel plezier :wave:

Fool

Badass junkie
Suikers kun je beter uit fanta dan uit cola halen. Fanta bevat meer suikers en géén caffeïne, wel zo prettig voor je hart. :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Zorg inderdaad voor voldoende verkoeling door af en toe even in de schaduw te gaan zitten en ijsjes of koud drinken te drinken.

Drink genoeg, maar niet te veel. Normaal gesproken 1-2 glazen water per uur, met heel warm weer kun je er ook 3 glazen van maken. Meer is niet nodig. Let verder ook op je dosis, hoe meer je neemt hoe moeilijker je lichaam de temperatuur onder controle houdt.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Remotay zei:
In de zomer word het waarschijnlijk weer erg warm en maak ik me een beetje zorgen, omdat het dan extra warm is en je extra snel oververhit raakt vraag ik me af of het mogelijk is om XTC te kunnen gebruiken tijdens deze warme periodes.

Ik denk niet dat het per se de warmte is wat gevaarlijk kan zijn(bij sommige indoor feestjes wordt het soms warmer dan dat het buiten kan worden) maar vooral de zon is waar je op moet letten. Als je onder invloed bent heb je minder door wat voor invloed de zon op je heeft. Let hier op. Ga in de schaduw staan af en toe, of draag een pet. Ga geen zwarte kleding dragen als je in de zon staat, een wit of lichtgekleurd shirt is al een goede stap om oververhitting te voorkomen.

Voor de rest heb ik niet veel toe te voegen, alles staat hierboven al goed uitgelegd.

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik denk niet dat het per se de warmte is wat gevaarlijk kan zijn(bij sommige indoor feestjes wordt het soms warmer dan dat het buiten kan worden) maar vooral de zon is waar je op moet letten.

Volgens mij loop je juist meer kans op schade als je lichaam heet is.. zoiets heb ik iig wel gelezen op verschillende voorlichtingssites

Skirre

Bewuste gebruiker
Het gaat er vooral om of je lichaam de warmte aankan door het eruit te zweten. Uitdroging ontstaat als er geen vocht meer is om de warmte in af te staan waardoor je organen (?) oververhit raken.

Een felle zon is wel gevaarlijker lijkt me aangezien je daarbij ook nog een kans op een zonnesteek hebt. En je raakt geheid verbrand als je je niet insmeert waardoor de day after nog erger is.

Remotay

Wauw, bedankt iedereen voor de reacties :openmouth:!!!

Mijn volgende feest is op 6 Juli en ben ik dus van plan weer een pilletje te nemen :wink:
Ik ga er vanuit dat het dan behoorlijk warm is, Ik zal zeker zo wit mogelijke kleding uitzoeken en de schaduw zal er weer bij zijn!!
Drinken komt wel goed.

Bedankt voor de tips allemaal :grin:!!

-Remotay

Zin in de zomer!!! Lekker feestjes/festivals pakken!! Vorig feestje Oranje Wifi geprobeert! Absoluut een aanrader. Zuivere, lekkere en relaxte pil!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
RockInnerspace zei:
Zin in de zomer!!! Lekker feestjes/festivals pakken!! Vorig feestje Oranje Wifi geprobeert! Absoluut een aanrader. Zuivere, lekkere en relaxte pil!

Het heeft dus geen zin om hier te vertellen dat jouw oranje wifi goed was, als iemand een oranje wifi van een andere batch heeft kan het zo maar iets compleet anders zijn. Hier beweren dat oranje wifi's allemaal zuiver zijn is alleen maar gevaarlijk en willen we dus niet hebben

Remotay

Haha, ik heb mijn mooie voorraadje al liggen :wink: allemaal al getest dus dat komt 6 juli echt wel goed :grin: :grin: :grin:

Bovenaan