XTC fases

ravage

Experimenterende gebruiker
Ik en een vriend hebben samen deze xtc fases bedacht:

Een nummer 1: je bent heel blij, vol energie en je hebt zin om te dansen
Een nummer 2: je keert in jezelf, Je geniet van andere mensen en je zit liever
Een nummer 3: je spaced te hard, "bad trip"

Tip: als je een nummer 2 hebt moet je een nummer 1 faken om een nummer 1 te krijgen :)
Ik heb zelf vaak dat als ik zit dat ik zo lekker zit dat ik niet meer wil opstaan. Laat iemand je de dansvloer optrekken, helpt meestal wel.

Fijne avond :wink:

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
ravage zei:
Een nummer 3: je spaced te hard, "bad trip"

Wat versta je onder te hard spacen? :P
Ik heb af en toe ook wel een nummertje 3, maar dat vind ik geen bad trip.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb nooit fasen aangezien mijn xtc trips nooit hetzelfde verlopen..... ben altijd anders?

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
ZERO- zei:
Ik heb nooit fasen aangezien mijn xtc trips nooit hetzelfde verlopen..... ben altijd anders?

Klopt, heb ik ook, maar ze hebben wel een aantal raakvlakken telkens :tongueout:

ravage

Tuurlijk is elke trip anders, maar zwart op wit gezien word je of druk of rustig.
En dat kan schommelen :)

Karel_Noten

Bij mij is het anders. De ideale avond heb ik als ik de volgende fasen meemaak:
1) Eerst heb ik een fase met een soort van gezonde wedstrijdspanning, nog voordat er een nootje genuttigd is. Het is een fase waarin iedereen elkaar nog aftast: wanneer ga je beginnen? Relatief opgewekt en vrolijk. Lekker praten met wat vrienden en 1 of 2 biertjes doen.
2) Daarna komt een fase met afwachten nadat ik heb genomen. Heel af en toe ben ik ongeduldig en betrap ik mijzelf erop dat ik om de tien minuten naar de tijd kijk, maar meestal ben ik aan het dansen of praten met bekenden. Niks aan de hand.
3) De eerste effecten beginnen daarna langzaam door te komen: het sein om vaak ook meteen bij te nemen om dat extra zetje te geven. Klam handje opeens of een korte vertraging in mijn beeld als ik mijn gezicht draai.
4) Alle energie wordt uit mijn lichaam getrokken. Ik zucht veel, wil niet teveel lopen. Zitten of praten heb ik overigens geen zin in. Wel om een beetje te dansen in mijn eentje, vooral met mijn ogen dicht lekker wegdromen. Deze fase duurt meestal niet heel lang.
5) Opeens is alles anders. Wat een energie en zin om met iedereen te praten. Veel onbekenden moeten eraan geloven want ik knoop met iedereen een gesprek aan terwijl ik van de muziek aan het genieten ben.
6) Boem! Geen tijd meer te verspillen met praten, er moet snoeihard uitgedeeld worden vooraan bij de DJ waar we willen afsluiten. Wat?!? Nog maar twee uur en dan is het afgelopen? Snel alle troepen verzamelen om de boel te verplaatsen naar de plek waar er het hardst uitgedeeld wordt: vooraan :) dansen alsof je leven ervan afhangt.
7) Afsluiter is geweest: op naar de after liefst bij iemand thuis.

bruuk83

Karel hieboven me beschrijft mijn fases wel het beste. Zodra die inslaat denk ik altijd dat ik het nog niet helemaal doorheb, en wil ik even een trap op en neer en merk dan dat ik zweverig ben. Op feesten na een paar uur ben ik vaak te vinden in een rookruimte en met echt iedereen aan het praten. Te hard niem ik de 120% fase. Dan zit je en ga je heel hard, en twijfel je of je je nou lekker voelt of niet. Maar ik denk altijd, over 10 minuten zakt het weg, en dan ben je op je best. En dat klopt meestal.

Leukste anekdote hiervan :) : Ik ga net te hard, zit in een rookruimte, en het stijgt maar verder in mn hoofd en vraag me af of ik moet panieken. Vrienden niet te zien, net op de dansvloer. 2 jongens komen naar me toe, gaat het wel lekker? nee man denk dat ik net te hard ga. - oh, dan komen we gewooneven bij je zitten, en praten we je er even uit. Lekker kletsen en hun vragen beantwoorden over mn favo djs en feesten enzo, en ik was binnen notime vergeten dat ik te hard ging :) daarna weer dansvloer op gegaan, en de onbekende helden heel dankbaar geweest, die hebben mn feest gemaakt!

Rakettenpret

Karel_Noten zei:
Bij mij is het anders. De ideale avond heb ik als ik de volgende fasen meemaak:
1) Eerst heb ik een fase met een soort van gezonde wedstrijdspanning, nog voordat er een nootje genuttigd is. Het is een fase waarin iedereen elkaar nog aftast: wanneer ga je beginnen? Relatief opgewekt en vrolijk. Lekker praten met wat vrienden en 1 of 2 biertjes doen.
2) Daarna komt een fase met afwachten nadat ik heb genomen. Heel af en toe ben ik ongeduldig en betrap ik mijzelf erop dat ik om de tien minuten naar de tijd kijk, maar meestal ben ik aan het dansen of praten met bekenden. Niks aan de hand.
3) De eerste effecten beginnen daarna langzaam door te komen: het sein om vaak ook meteen bij te nemen om dat extra zetje te geven. Klam handje opeens of een korte vertraging in mijn beeld als ik mijn gezicht draai.
4) Alle energie wordt uit mijn lichaam getrokken. Ik zucht veel, wil niet teveel lopen. Zitten of praten heb ik overigens geen zin in. Wel om een beetje te dansen in mijn eentje, vooral met mijn ogen dicht lekker wegdromen. Deze fase duurt meestal niet heel lang.
5) Opeens is alles anders. Wat een energie en zin om met iedereen te praten. Veel onbekenden moeten eraan geloven want ik knoop met iedereen een gesprek aan terwijl ik van de muziek aan het genieten ben.
6) Boem! Geen tijd meer te verspillen met praten, er moet snoeihard uitgedeeld worden vooraan bij de DJ waar we willen afsluiten. Wat?!? Nog maar twee uur en dan is het afgelopen? Snel alle troepen verzamelen om de boel te verplaatsen naar de plek waar er het hardst uitgedeeld wordt: vooraan :) dansen alsof je leven ervan afhangt.
7) Afsluiter is geweest: op naar de after liefst bij iemand thuis.

PRECIES dat. 4) Sla ik gelukkig over :)

Hmaatje

Newbie
Ik heb in zekere zin ook fasen:

1) Ik voel een half uur niks.
2) Ik voel me 4-5 uur super blij, voor mijn gevoel gaat de tijd twee keer zo snel.
3) Ik voel me down, xtc begint uit te werken en ik neem bij.
4) Het begint na 2-3 uur opnieuw uit te werken en het festival is toch afgelopen.

Ik vind dat het effect van xtc ook afhangt van je eigen stemming, als je het samen met vrienden gebruikt op een festival en gaat dansen voel je je natuurlijk veel beter dan wanneer je maar wat gaat zitten.

harry123

Bewuste gebruiker
Xtc is voor mij eigenlijk altijd standaard... Gewoon lekker los gaan en willen dansen, praten, knuffelen :P. Soms een beetje trippen. Daarom vind ik het ook een beetje te standaard worden, liever eens wat anders :)

Bovenaan