XTC: fout gaan?

Hallo!

Interessant om alle geplaatste berichten hier te lezen. Nu begon het mij toch ook te kriebelen om een keer wat te plaatsen, iets wat mij overkomen is en waar ik graag meer duidelijkheid over wil.

Ik ben een relatief jong meisje, weg zo'n 52kg met een lengte van 1m70 en ik ben nieuw in de "techno-scene". Na een gezellig avondje wijn drinken met wat vrienden en vriendinnen besloten we naar zo'n feestje te gaan. 'Pilletje poppen' was al vaker die avond naar boven gekomen, ik wilde het graag een keer proberen maar was er toch nog niet helemaal zeker van.

Eenmaal aangekomen heb ik met mijn dronken kop een vrij sterke pil genomen, welke weet ik niet meer, rond de 200-230mg. Ik begon met een kwartje. Na een kwartiertje voelde ik nog niets, dus nam ik nog een kwartje. Erg dom achteraf. Wat ik mij verder kan herinneren is dat ik naar het toilet ging, toen ik daar eenmaal zat begon alles in één keer te werken en raakte ik helemaal in de stress. Ik werd enorm angstig en rende terug naar de dansvloer om mijn groepje te zoeken. Eenmaal gevonden zagen ze dat het niet al te lekker ging, ondanks dat zij wel in een euforische bui waren.

Ik probeerde wat te drinken te halen maar vanwege de drukte en de staat waarin ik mij inmiddels verkeerde is dit mij niet gelukt. "Ik wil naar huis, ik wil naar huis, ik wil naar huis (x20)" brabbelde ik volgens een vriendin van me. Ik kreeg het ontzettend heet en had het idee dat ik niets meer goed om mij heen kon horen. Alsof ik naast mijn lichaam stond. Toen stortte ik blijkbaar in, ik ging recht naar de grond. Ik kan me daarna herinneren dat ik bijkwam nadat ik aan m'n armen naar een bank gesleurd werd. Drinken en ijsjes werden mij gegeven, waarna het na een half uurtje echt veel beter met mij ging. Daarna heb ik de mooiste "waus" tot noch toe gehad.

Hoe had dit kunnen gebeuren vraag ik mij nu af. Als ik mezelf te raad ga moet ik zeggen door de alcohol en de te sterke hoeveelheid gezien mijn proporties en gezien het de eerste keer was. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Ik heb nu nog drie keer daarna XTC gebruikt, alle drie deze keren is het gelukkig goed gegaan. Toch bestaat dat angstgevoel nog.

Sorry voor deze enorme lap tekst, ik hoop wat feedback te kunnen ontvangen.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Nouja, eigenlijk snap ik niet zo goed waarom je dit hier op het forum komt vragen, want je weet het zelf hartstikke prima: te veel alcohol, te snel achter elkaar genomen. Een kwartje is prima, maar je moet zeker een uur wachten voor je wat bijneemt! Een kwartier is echt veel te snel. Ik heb wel eens dat hij pas komt na een uur en een kwartier.
Oftewel, gebruik gewoon je hersens wanneer je drugs neemt en dan komen dit soort situaties nie voor. *wijzend vingertje*

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
tja, gezien het feit dat je 52 kilo weegt en 100-110 mg in een korte tijd naar binnen werkt weet je het antwoord(zoals je zelf al in je tekst aangeeft) zelf al.

Ik heb zelf wel iets soortgelijks meegemaakt, al gebeurde het niet bij mij, maar bij m'n vriendin. Die ging helaas de hele avond slecht(viewtopic.php?f=21&t=49333).
Ook had ik zelf een beetje last van een paniekerig gevoel toen ik een halve pil nam(88 kilo, 100mg), dat na een uurtje weg ging.

Het paniekerige gevoel wat je overhoud daarna gaat nogal diep. Naar gevoel in je buik, je herinnert je meestal alleen de slechte dingen van de avond. De enige tip die ik je kan meegeven is in het vervolg verantwoord gebruiken, goed voorbereiden, niet bezopen zijn en niet teveel nemen. Maar dat weet je zelf eigenlijk ook al :wink:

Ja dat klopt inderdaad. Het heeft dus echt aan de alcohol gelegen als ik het zo begrijp? En wat zou in de toekomst gezien mijn gewicht en lengte +/- een betere dosis zijn? Ik ben overigens 17.

Mijn "waus" was overigens echt heerlijk hoor. Heb nog drie uur lang in mijn volledig eigen wereld staan dansen, vol met liefde voor iedereen en enorme praatkicks. Lichte beentjes, licht hoofdje, al die lampen.. Wauw!!

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Studentikoos zei:
Het heeft dus echt aan de alcohol gelegen als ik het zo begrijp? En wat zou in de toekomst gezien mijn gewicht en lengte +/- een betere dosis zijn? Ik ben overigens 17.

Aan de alcohol en aan de startdosis, 110 mg is veel te veel als je 52kg weegt. Voor de volgende keer zou ik gewoon met een kwartje beginnen en afwachten, niet meteen daarna nemen. Hou ook voldoende pauze tussen gebruik(2 a 3 maanden) en drink niet teveel.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
De volgende keer dus starten met een kwartje, daarvan afwachten tot hij werkt en dan toch zeker 1,5 uur á 2 uur wachten tot je weer iets bij neemt. Of tot je eerste golf wat mindert.

Bovenaan