XTC: fout gaan?

Hallo!

Interessant om alle geplaatste berichten hier te lezen. Nu begon het mij toch ook te kriebelen om een keer wat te plaatsen, iets wat mij overkomen is en waar ik graag meer duidelijkheid over wil.

Ik ben een relatief jong meisje, weg zo'n 52kg met een lengte van 1m70 en ik ben nieuw in de "techno-scene". Na een gezellig avondje wijn drinken met wat vrienden en vriendinnen besloten we naar zo'n feestje te gaan. 'Pilletje poppen' was al vaker die avond naar boven gekomen, ik wilde het graag een keer proberen maar was er toch nog niet helemaal zeker van.

Eenmaal aangekomen heb ik met mijn dronken kop een vrij sterke pil genomen, welke weet ik niet meer, rond de 200-230mg. Ik begon met een kwartje. Na een kwartiertje voelde ik nog niets, dus nam ik nog een kwartje. Erg dom achteraf. Wat ik mij verder kan herinneren is dat ik naar het toilet ging, toen ik daar eenmaal zat begon alles in één keer te werken en raakte ik helemaal in de stress. Ik werd enorm angstig en rende terug naar de dansvloer om mijn groepje te zoeken. Eenmaal gevonden zagen ze dat het niet al te lekker ging, ondanks dat zij wel in een euforische bui waren.

Ik probeerde wat te drinken te halen maar vanwege de drukte en de staat waarin ik mij inmiddels verkeerde is dit mij niet gelukt. "Ik wil naar huis, ik wil naar huis, ik wil naar huis (x20)" brabbelde ik volgens een vriendin van me. Ik kreeg het ontzettend heet en had het idee dat ik niets meer goed om mij heen kon horen. Alsof ik naast mijn lichaam stond. Toen stortte ik blijkbaar in, ik ging recht naar de grond. Ik kan me daarna herinneren dat ik bijkwam nadat ik aan m'n armen naar een bank gesleurd werd. Drinken en ijsjes werden mij gegeven, waarna het na een half uurtje echt veel beter met mij ging. Daarna heb ik de mooiste "waus" tot noch toe gehad.