Xtc -> gevaarlijk?

Siemen23

Experimenterende gebruiker
Dag beste mede gebruikers

Er is de laatste tijd weer wat heisa over de nieuwe hooggedoseerde pillen en zijn slachtoffers,
ik hoor de laatste tijd vaker dat mensen sterven na het gebruiken van deze pillen en zoals waarschijnlijk vele van jullie ben ik een fan van de hooggedoseerde pillen.

Mijn xtc gebruik is wisselvalig maar ik hou er altijd minstens een maand tussen, vaak 2, maar as ik dan wel weer eens van snoepjes geniet pak ik er al snel 4 op een avond dit zijn dan vaak hooggedosseerde zoals de bugattis vorige keer en ik moet zeggen buiten een zware kater erna heb ik op het moment zelf weinig last.

Zou het kunnen aangezien ik altijd start met een vrij lage dosis maar wel veel bijpak ( wat natuurlijk niet zo goed is mrja) dat je op korte termijn meer risico loopt op bepaalde dingen zoals hartaanval enz als vooral je begindosis hoog is? Kan het zijn dat de slachtoffers op het nieuws vooral hoge begindosisen pakken en is dat dan gevaarlijk als vaker bijnemen?

Fool

Badass junkie
4 pillen op één avond is gewoon levensgevaarlijk! Hoe je het verdeeld maakt op zo'n niveau niet zo heel veel meer uit. Ook al je niet die avond overlijd breek je je hersenen behoorlijk af met dergelijke doseringen, helemaal áls je er maar 1-2 maand tussen laat!

Als ik jou was zou ik nog wel een keertje doordenken of je je gebruik niet dratisch moet verminderen!

MusicIsLife

Wijs gebruiker
4 pillen op 1 avond is niet levensgevaarlijk... Het is niet slim en ontzettend slecht voor je maar niet levensgevaarlijk want blijkbaar heeft hij het vaker gedaan en kan hij het hebben. Voor een levensbedreigende situatie moet je toch nog wat verder gaan.

Daarbij is de dosering wel degelijk van belang, ook met die hoeveelheid. Als jij in 1 keer 2 pillen naar binnen knalt lig je waarschijnlijk op de ehbo, terwijl dit, als je met halfjes doseert, niet zo snel zal voorkomen.

Met een hoge begindosis starten is naar mijn idee ook minder handig, aangezien je nooit weet hoe die gaat vallen. Maar ik denk dat het qua hersenschade niet uitmaakt of je hoog begint of veel bijpakt. Je krijgt uiteindelijk gewoon dezelfde hoeveelheid mdma binnen.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
4 pillen op één avond is gewoon levensgevaarlijk! Hoe je het verdeeld maakt op zo'n niveau niet zo heel veel meer uit. Ook al je niet die avond overlijd breek je je hersenen behoorlijk af met dergelijke doseringen, helemaal áls je er maar 1-2 maand tussen laat!

Overdrijven is ook een vak natuurlijk... :rolleyes:

Fool

Badass junkie
Er is er laatst eentje die er 3 op een avond verdeelde overleden?

Tuurlijk maakt het wel verschil of je er 4 in één keer klapt, of dit verdeeld over 6 uur. Maar aan het eind van de avond zal je gewoon dikke kans lopen op het serotonine-syndroom.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Er zal er heus wel eens eentje overleden zijn aan drie pillen maar dat zal bar weinig te maken hebben met de dosering op zich, meer met de overige omstandigheden. Het is goed dat je wil waarschuwen voor overdosering en vier pillen zijn zeker niet aan te raden maar levensgevaarlijk is het gewoonweg niet en zo ga je mensen onnodig bang zitten maken.

En een serotoninesyndroom oplopen kan inderdaad en daar moet je natuurlijk altijd voorzichtig mee omgaan. Maar een dikke kans dat de TS dat oploopt is er niet omdat het meestal niet gebeurt. Weet je hoe vaak het gebeurt dat mensen vier pillen op een avond slikken of zelfs een veelvoud daarvan? Die hebben echt niet allemaal een syndroom gekregen en hoogstwaarschijnlijk de meesten zelfs niet.

Siemen23

Ga het volgende keer ook maar bij max 2 houden ik begin altijd met halfje maar kan mezelf moelijk tegenhouden om bij tepakken de uren daarna, ik koop er altijd teveel en denk zo heb ik zeker meer as genoeg , te weinig hebben haat ik. Dus ben van plan om maar 2 me te pakkenzodat k niet in verleiding kom bij te blijven pakken

Fool

Badass junkie
Als er mensen van de brug af springen waarbij 90% hun benen breken en 10% dood gaat, dan is het toch levensgevaarlijk om van die brug af te springen? Waarschijnlijk heeft meneer geluk dat hij een tolerantie hebt, want 800 milligram zonder tolerantie is volgens bovenstaande definitie wel degelijk levensgevaarlijk. De personen die hier veelvouden van nemen hebben vaak ook een aardige tolerantie...

Natuurlijk heeft het ook te maken met de omstandigheden, maar ook dan kan het net zo gevaarlijk zijn. Als je bijvoorbeeld alleen dood gaat als je van de brug springt wanneer de wint richting de rotsen waait, dan is het toch ook levensgevaarlijk om van de betreffende brug af te springen?

@Siemen23: Klinkt als een verstandig plan!

Siemen23

Ga inderdaad geen risicos meer nemen en het houden bij max 2, heb ook ondervonden dat als je zoveel op eeen avond neemt het het specizle gevoel eigenlijk verpest

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Als er mensen van de brug af springen waarbij 90% hun benen breken en 10% dood gaat, dan is het toch levensgevaarlijk om van die brug af te springen?

Dude, seriously...? :tearsofjoy: Ken je die van appels met peren?

Naja, de bedoeling erachter is goed in ieder geval. :)

Fool

Badass junkie
Mja oke, misschien komt de vergelijking niet helemaal neer op kans. Maar je snapt wat ik bedoel :P

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Onverstandig? Ja. Levensgevaarlijk? Nee.

Wees verstandig met je gebruik, je verkloot het alleen maar voor jezelf. Als je niet van je snoepjes kunt afblijven, neem er volgende keer gewoon 2 mee. Zo kun je er ook niet meer nemen als je zelf wilt. Ik snap je probleem, ik heb er zelf ook moeite mee om niet gewoon alles te nemen wat ik bij me heb. Maar als ik niks meer bij me heb kan ik ook niks meer nemen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Pandan zei:
Onverstandig? Ja. Levensgevaarlijk? Nee.

Geen verstandige opmerkingen. Als je 200mg ineens binnenkrijgt kun je daar gemakkelijk van oververhitten en sterven. Inderdaad, meestal zal het wel goed gaan maar er overlijden helaas meerdere mensen aan hoge doses. Je hoeft niet perse een pil van 200mg ineens te slikken, maar als je te snel achter elkaar doseert kan de hoeveelheid XTC in je bloed ook snel oplopen.

Ook 2 pillen op een avond kan teveel zijn, met de huidige pillenmarkt (gemiddeld zo'n 180mg) krijg je op een avond gewoon teveel binnen en is de kans dat je er klachten van krijgt vrij ruim aanwezig.

Dus je vraag of het gevaarlijk is: Ja. Wil je het risico lopen? Dat moet je zelf weten...

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
Geen verstandige opmerkingen. Als je 200mg ineens binnenkrijgt kun je daar gemakkelijk van oververhitten en sterven. Inderdaad, meestal zal het wel goed gaan maar er overlijden helaas meerdere mensen aan hoge doses. Je hoeft niet perse een pil van 200mg ineens te slikken, maar als je te snel achter elkaar doseert kan de hoeveelheid XTC in je bloed ook snel oplopen.

In dit geval is het klaarblijkelijk niet levensgevaarlijk. Ik had het ook specifiek over dit geval. Ik had inderdaad rekening moeten houden met dat het over het algemeen geen goed idee is om dit te doen. Mijn excuses. Gevaarlijk is het in ieder geval wel, hoe hoog je tolerantie ook is, hoe ervaren je ook bent, het kan altijd mis gaan.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
Waar baseer je dat op?

Dat ie niet dood is :P

Siemen23 zei:
Mijn xtc gebruik is wisselvalig maar ik hou er altijd minstens een maand tussen, vaak 2, maar as ik dan wel weer eens van snoepjes geniet pak ik er al snel 4 op een avond dit zijn dan vaak hooggedosseerde zoals de bugattis vorige keer en ik moet zeggen buiten een zware kater erna heb ik op het moment zelf weinig last.
En dit. In zijn geval, met zijn tolerantie is het niet levensgevaarlijk.

Fool

Badass junkie
Als iets 3x goed gaat, betekend dat toch niet dat het altijd goed gaat? Nogmaals, levensgevaarlijk betekend niet dat je altijd dood gaat, maar dat er een kans op is. Als de omstandigheden namelijk net iets anders zijn is er dan wel een kans op.

Weliswaar zal zijn tolerantie hem wel wat speling gunnen, daar heb je een punt.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Fool zei:
Als iets 3x goed gaat, betekend dat toch niet dat het altijd goed gaat? Nogmaals, levensgevaarlijk betekend niet dat je altijd dood gaat, maar dat er een kans op is. Als de omstandigheden namelijk net iets anders zijn is er dan wel een kans op.

Tja, dan kunnen we alles levensgevaarlijk gaan noemen. Het woord levensgevaarlijk heeft gewoon een te grote lading als je het mij vraagt, dat we het hier niet moeten gebruiken. Als ik op straat loop is er ook een kans dat ik dood ga, maar ik noem lopen niet levensgevaarlijk.

Fool

Badass junkie
Oke, daar heb je weer een punt.
Iets aangepaste stelling: levensgevaarlijk is een situatie waarin er een relatief hoge(re) kans op overlijden is.

Ik vindt nog steeds dat het gebruik van 880mg op een avond best wel eens je leven kan kosten(of op zn minst een retourtje ziekenhuis), vooral als je geen tolerantie hebt.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Pandan zei:
Tja, dan kunnen we alles levensgevaarlijk gaan noemen. Het woord levensgevaarlijk heeft gewoon een te grote lading als je het mij vraagt, dat we het hier niet moeten gebruiken. Als ik op straat loop is er ook een kans dat ik dood ga, maar ik noem lopen niet levensgevaarlijk. Dat zou men afschrikken om te gaan lopen op straat.

Dat vind ik wel echt te makkelijk gedacht. Maakt het voor jou geen verschil dan of je in een woonwijk over straat loopt of op een snelweg?

Hetzelfde geldt voor XTC, neem je 100mg over een avond verspreid is er niet zo veel aan de hand. Neem je 880mg over een avond verspreid loop je over de snelweg... Je wordt niet altijd geraakt maar de kans is wel aanzienlijk groter zoals Fool zegt. En als je geraakt wordt is de klap extra hard.

Tolerantie zal wat verschil maken maar is nog steeds geen hall-pass om domweg over te doseren zonder risico's. Ook met tolerantie is het risico op problemen gewoon enorm met zulke doses.

EDIT ik zie dat we de 880mg uit dat andere topic gehaald hebben Fool :P Dat staat hier niet.. Maargoed 4 pillen kunnen ook zomaar 880mg bevatten

Fool

Badass junkie
Oja oeps. Maar hij sprak van hooggedoseerde pillen, dus het is in ieder geval veel te veel :P

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Ik denk dat we hier off-topic gaan. Ik ben het compleet met jullie eens, alleen niet met de bewoording. Lets agree to disagree? :grin:

Siemen23

Bedankt voor de reacties ga er nu nog een maand wachten ( dan is er anderhalve maand tussen) zn ga er max 2 meenemen,
Bedankt!

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Siemen23 zei:
Bedankt voor de reacties ga er nu nog een maand wachten ( dan is er anderhalve maand tussen) zn ga er max 2 meenemen,
Bedankt!

Wacht er gewoon 2 maanden mee, het beste zelfs 3. Geef je lichaam de tijd om te rusten.

Bovenaan