XTC handleiding

FlipMeister

Bewuste gebruiker
Check wat ik vond op een ander forum
Vind het wel een goed stuk wel heel erg kritisch

Ch3ster zei:
Op verzoek:

Een stuk over de naar mijn mening beste en gevaarlijkste drugs die er is, MDMA...

Inhoudsopgave:

I. Stofverklaring
Ia. Wat is MDMA?
Ib. Wat is MDA?

II. Stadia.
IIa. Het strak staan.
IIb. I love you.
IIc. Space.
IId. Hey buurman, jij hier ook?
IIe. Gruwelijk hard...
IIf. Eens en nooit weer.

III. Inwerking
IIIa. MDMA Rush

IV. 'The day after'.
IVa. MDMA kater.

V. Ch3ster spreekt
Va. Nawoord.

VI. Bronnen
VIa. Links naar sites.

I a. Wat is MDMA:

MDMA (3,4-methyleendioxymethamphetamine) is een bijzonder krachtige amfetamine die werkt op je
serotonine. Serotonine is de stof die ook werkzaam is bij euforie, verliefdheid en dat
welbekende gevoel van (ik weet zo niet een Nederlands woord) well-being. Als iemand MDMA op heeft
is hij verliefd, gelukkig, angst verdwijnt en de wereld word door een roze bril gezien die
nog rozer is dan het achtereind van een baviaan. MDMA zorgt ervoor dat er in korte tijd
een enorme hoeveelheid serotonine vrijgemaakt wordt. De heropname van serotonine wordt ook geblokkeerd waardoor een enorme extase volgt. Het enige jammere is, dat Serotonine op kan raken en niet zo 1-2-3 aangemaakt kan worden. Na een periode van zwaar gebruik kan het tot wel drie
maanden duren voordat de normale hoeveelheid weer is hersteld. Maar een hele leuke uitzondering op
die regel is dat als het middel vaker wordt gebruikt na uitputting van het serotonine niveau. Er serotonerge beschadigingen kunnen optreden. Bij muizen/ratten is dit na enkele maanden hersteld. Maar bij apen is het verschil in serotonine na 8 jaar nog te meten met apen die geen MDMA kregen toegediend.
Dit bevestigd trouwens ook het feit dat er geen tolerantie is voor MDMA. De stof waarop MDMA werkt (Serotonine) is gewoon op. Echt wie doorgebruikt na een zware periode is nog achterlijker
dan een alcoholist op slaappillen.

I b. MDA:

MDA (3,4-methylenedioxyamphetamine) is een stof die heel erg lijkt op bovengenoemde MDMA zoals altijd met familie lijken ook wat ze doen op elkaar. Alleen MDA is zogezegd meer 'spacey' oftewel hallucinerend dan MDMA.
Nadat MDMA verboden werd is MDA als legaal alternatief gebruikt. Ikzelf heb wel eens MDA gehad en ik vindt het persoonlijk een mooiere ervaring dan bij MDMA. Maar ik heb ook gelezen dat MDA meer neurotoxisch is dan MDMA. Dit was een theorie die ik zo even niet terug kan vinden.

[Tolerantie volgens een welbekende site]

Dit betekent dat je bij regelmatig gebruik steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te voelen. Tolerantie en lichamelijke verslaving zijn verschijnselen die worden veroorzaakt door het middel. Er zijn middelen die beide verschijnselen met zich mee brengen.

II. De verschillende stadia:

Ik heb ontdekt dat er verschillende stadia zijn van het 'strak' staan met MDMA.

II a. Het strak staan:

Men staat strak, heeft energie en krijg zin om te dansen. De lol kan niet op en alles is leuk.
De muziek hoor je nie meer van buite maar zit in je, je wordt 1 met de muziek.
Ga maar es met een koptelefoon op bed ligge en je ogen dicht, dit kan de rush oproepen
die je ook krijgt als de pil begint in te slaan.

II b. I love you:

Een stadium waar je zelfs Saddam Hussein nog dood zou kunnen knufelen.
Een stadium waar de meeste mensen voor gaan.
Iedereen is geweldig en als er iets ergs gebeurt heb je het gevoel alsof je wereld vergaat.
Jij bent geweldig, hun zijn geweldig en yeah motherfucker zelfs je moeke is geweldig.

II c. Space:

In dit stadia wordt een bewustzijnsveranderd effect waargenomen. Er komen warmte rimpelingen
om mensen en objecten heen. Je ogen staan minder open maar energie is er wel. Kaken neemt belachelijke
vormen aan. Blaren die je de volgende dag vriendelijk toelachen in de spiegel is geen uitzondering.
Ogen gaan rollen en je maakt geluiden die een tijger op neuktocht nog niet maakt.
Dit stadia is heerlijk en wordt sneller bereitk met MDA dan MDMA.

II d. Heey buurman, jij hier ook?

In dit stadia hangt een of 2 van je ogen dicht, je ziet bekenden en er gebeuren dingen in je ooghoeken.
Ook diepte zien word een mysterie die je niet kan verklaren. Het ouwehoeren met maten in dit stadia
is echt verschrikkelijk leuk. Waardoor je ze voor schut zet en ze nooit meer naar de plek komen
waar je je op dat moment bevind. Je weet niet meer of ja kaakt of de wereld jou kaak beinvloedt.
Alles lijkt een mysterie die nooit wordt uitgelegd maar daar heb je enorme schijt aan.
Dit stadia lijkt ook rare momenten aan te trekken zoals het tegekomen van een alcohol controle.

II e. Gruwelijk hard:

In dit stadium heb je een raar fenomeen die bekend staat als het slaapgekte. Je hebt je ogen dicht,
maar je hebt het pas door als je je ogen weer open hebt. Dit is niet uit te leggen en alleen te verklaren
door het te ervaren. Je geheugen is een zeef een op sommige momenten vergeet je gewoon waar je mee bezig bent
en waar je in hemelsnaam bent. De helft van de tijd kijk je naar de binnenkant van je oogleden.
Relativeren en logisch denken is net zo moeilijk als het gaan naar school met een smile op je bek
waar ronaldo jaloer op zou zijn. Het fietsen naar huis (10 min) word een avontuur. Mede doordat bij elke
lantaarnpaal wel een of andere leuke hersenspinsel staat om je te begroeten.

II f. Eens en nooit weer:

Je weet nog dat je naar huis fietst. Je vertelt je maat hoe verschrikkelijk leip je bent totdat je beseft dat
er tog echt niemand is. Je moeder ziet je en kijkt je raar aan. Ze vraagt wat je hebt gehad. Je antwoord met
alco - bier. Ze zegt ga maar slapen. Je ligt op bed en vergeet om de 10 minuten waar je bent.
Net zo ver totdat je doorhebt dat je over enkele minuten weer vergeet waar je bent. En ja het gebeurt weer
je denkt 'heeey daar is het weer'. Waar ben ik? Thuis.. oh ja. je beseft dat dit niet goed voor je is.
Je doet je ogen dicht en wacht een half uur op het station om naar lwd te gaan totdat je beseft dat
je tog echt in bed ligt. De volgende dag zie je deruit als een egyptische farao die vergeten is te mummificeren.
En nog denk je dat je moeder nix door heb. Maar dan een half jaar later zit je bij verslavingszorg
om elke week in een potje te pissen en je weet hoe het communisme moet hebben gevoelt.
Je familie vertrouwt je net zo veel als klaas bruinsma die alleen in de kluis van de nederlandse bank staat.

III. MDMA Rush:

Iederen die wel eens pillen slikt kent de rush, een orgasme in de 6e versnelling. God wat voelt dat fijn.
Weg vlinders, hallo vleermuizen in je buik. Het begint bij je tenen en schiet naar je hoofd.
Het voelt als een warme gloed en tintelt over je hele lijf. Ademen voelt fijn, lopen, bewegen en alles wat fysiek iets van je vraagt wordt leuk en lekker. Waarschijnlijk voelt het als een grote vreugdegolf van top tot teen.
Probeer dit gevoel aan het begin vast te houden dan maak je leuke dingen mee.

Freezing zijn ervaring met het inslaan (MDMA Rush):

Freezing zei:
Ik pakte een 3/4 pil om 12:45. Ik had niks gegeten en voelde na ongeveer 15 minuten een lekker warme gloed over mijn hoofd heen. Het lopen ging al gemakkelijker maar ik voelde nog niet veel speciaals behalve mijn hoofd. Ik rookte een peuk in de warme zon en voelde na ongeveer 30 dat hij redelijk werkte. Toen ik met de leraar over de gang, voelde ik me in een keer SUPER goed. Ik voelde een hele walm van vreugde door mijn hele lichaam stromen. Het leek net als de eerste keer. Ik wou tegen de leraar zeggen dat ik hem lief vond maar ik hield me in. Alles en iedereen was ineens mooi, lief en geweldig.

IV. MDMA kater:

Omdat je de dag na het gebruik van MDMA je nog leger voelt dan Ch3sters beurs op dit moment (HEEL leeg op dit moment). Heb ik wat tips opgezocht. Mijn beste tips zijn trouwens:

* Gebruik gewoon niet te veel!
* Eet de dag na het middelengebruik HEEL goed. Ikzelf zweer bij deze manier.
* Een heerlijk DOUCHE.
* Blijf anders gewoon in bed liggen lekker de hele dag niks doen toch smile.gif

Van een andere site:

De kater

Redelijk wat mensen die XTC gebruiken tijdens het weekend, hebben tijdens de week een dip. Ze voelen zich depri, verdrietig, overgevoelig of juist slecht gehumeurd, lichtgeraakt en leeg. Deze dip is meestal op dinsdag het ergst. Sommige mensen hebben nooit last van een dip!
De dip na XTC gebruik wordt erger als je:

* hogere dosissen XTC neemt
* vaak XTC bijneemt gedurende de nacht
* combineert met andere drugs (vooral met speed en coke)
* je niet voldoende water of fris drinkt
* XTC combineert met alcohol
* niet goed eet voor en na XTC
* niet uitgerust bent voor en na XTC
* als je niet goed in je vel zit

V. Nawoord:

MDMA en aanverwanten zijn geweldige drugs. Iedereen mag het van mij ervaren maar besef dat je er
lichamelijk niet aan verslaafd kan raken, maar dat je na de eerste keer de volgende dag gelijk weer wil doen...
Na 1 keer het gevoel mee te hebben gemaakt zul je het nooit los kunnen laten. En dat hindert niks maar het moet met mate.
Want de magie verdwijnt, het vervaagt en je vraagt je af waarom je nuchter nooit zo'n
extase kan voelen. Je denkt dat het leven eigenlijk maar een ziek spel is van een man genaamd God.
Pijn blijft en zal niet weer weggaan.
Na een paar weken elke dag xtc slikken is je ziel nog leger dan Andre Hazes zijn drank kast. Gevoelens zijn zo ver afgevlakt dat je iedereen in je omgeving pijn doet.
Sorry als het wat chaotisch is maar ik ben echt extreem dronken.....

Het kan mij echt kompleet niks schijte wat je hiermee doet, maar dit heb ik gedaan op verzoek.
Lach erom huil erom of print het uit en gebruik het als schijtpapier. Je doet maar.

-Ch3ster.

VI. BRONNEN:

http://www.drugtext.org/library/articles/ricaurte.html
Studies of MDMA (‘ecstasy’) neurotoxicity in animals: Implications for humans

http://www.ecstasydata.org
XTC testing and analysis results.

http://erowid.org/chemicals/mdma/mdma_info7.shtml
MDMA Neuropharmacology

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml
Erowid MDMA vault.

http://www.pillreports.com/
XTC test resultaten.

http://www.lindesmith.org/docUploads/positronMDMA.pdf
Neurotoxiciteit

http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=166687
Een uitleg over neuronen, enzymen en het begrip 'neuropharmalogy'.

Vince_

Experimenterende gebruiker
Beste beschrijving van het xtc-gevoel die ik ooit gelezen heb. Vooral het dingen-vergeten-stuk, ik kan het gevoel zo weer bovenhalen. Merci!

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Heeel herkenbaar allemaal.. beschrijft inderdaad precies wat XTC/MDMA met je doet. Helaas voelt het tegenwoordig niet meer zo speciaal allemaal, kon je maar weer is die eerste keer even dunnetjes overdoen :grin:

Heb me al een tijdje voorgenomen om een paar maanden een pauze in te lassen.. :rolleyes:

Goanaut

Bewuste gebruiker
Echt supervet omschreven allemaal! Hij typt wel inderdaad echt als een dronken malloot want zijn taalbeheersing is 0, maar apart van dat is het een mooi stuk.

lj_bob

Bewuste gebruiker
In dit stadium heb je een raar fenomeen die bekend staat als het slaapgekte. Je hebt je ogen dicht,
maar je hebt het pas door als je je ogen weer open hebt.

HAHA, zo True!

Supervlieg

Wijs gebruiker
heb zaterdag alle stadia doorstaan.. En damn wat heerlijk beschreven :hearteyes:

En na de eerste keer ben je de volgende dag er echt vies van om het vrolijk 5 dagen later gewoon weer te knallen :sunglasses:

Mijn tip: doe het met mate, thuis kan je gaan wat je wilt, maar snoeihard gaan op een feest is geen pretje en gewoon zonde. Ow en als toevoeging dat je er onwijs overmoedig van wordt, kijk daarmee uit :)

Bovenaan