XTC in een keer, of in 2 delen?

BlubVis

Newbie
Goededag,
Nou heb ik binnenkort een feestje waarbij ik XTC ga gebruiken.
Ik heb dit middel al vaker gebruikt, en heb mij hierbij wel altijd aan de 3 maanden regel gehouden :) Ook laat ik mijn drugs testen.
ik ben van plan om 110mg totaal te nemen, maar ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden doen.
Ikzelf doe dit altijd in 2 delen namelijk, ik pak 55mg, en dan na 30 minuten nog een keer 55mg.
In de tijd dat ik het 2e deel pak werkt de 1e nog niet, maar ik heb het idee dat ik hierdoor de come up wat verzacht, want zelf heb ik hier altijd zeker wel wat moeite mee. Ik wordt misselijk, voel me oncomfortabel etc, totdat de piek inslaat.
Zelf ben ik dus bang dat als ik de 110mg in 1x zou nemen, dat de comeup te heftig wordt en dat het niet goed met me gaat.
Heeft het wel zin om dat half uurtje er tusen te laten? of maakt dat de piek minder sterk? ik wil namelijk wel lekker in de wolkjes zijn en helemaal opgaan in dat liefdes gevoel.
Of zit er niet echt een verschil tussen 110mg in 1x of 55mg in 2x met een half uurtje wachten.
Super bedankt alvast voor alle informatie en hulp!

Raver

Badass junkie
Dat maakt de come-up waarschijnlijk minder sterk, nog beter zou zijn na een uurtje. :)

Veel plezier. Enjoy the ride.

BlubVis

Newbie
Dat maakt de come-up waarschijnlijk minder sterk, nog beter zou zijn na een uurtje. :)

Veel plezier. Enjoy the ride.
Maar gaat dit niet ten koste van de qualiteit, of intensiteit van de piek? soms hoor je namelijk mensen zeggen dat de 1e dosis de sterkte bepaald van je trip, maar als je al na 30 minuten, of bijv 1h bijpakt, geld dan dan nogsteeds?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik zou wel adviseren om de eerste dosis rond de 80 milligram te nemen. De werking van MDMA is gebalanceerd tussen allerlei verschillende receptoren: niet alleen serotonine, maar ook dopamine, noradrenaline, muscarine, en histamine. Als je wat te weining neemt dan is de balans tussen die neurotransmitters anders, waardoor je nog niet de typische MDMA-effecten merkt. Als het goed is zou 80 milligram ook niet zo overweldigend moeten zijn.

Let er wel even op dat de MDMA uit xtc-pillen 19% sterker is. Dat heeft ermee te maken dat het testlab het zout wat er altijd bij zit niet meet en ook niet rapporteert. Daarom weegt 55 milligram MDMA uit een xtc-pil eigenlijk 65 milligram.

Mijn advies is dus om gewoon MDMA-kristallen te nemen, dan 80 milligram van die kristallen in een capsule doen, en dat innemen. Na ongeveer twee uur nog 40 milligram bijnemen, en dan niks meer.

jackhan

Belezen gebruiker
Let er wel even op dat de MDMA uit xtc-pillen 19% sterker is. Dat heeft ermee te maken dat het testlab het zout wat er altijd bij zit niet meet en ook niet rapporteert. Daarom weegt 55 milligram MDMA uit een xtc-pil eigenlijk 65 milligram.
Dit heb ik nog niet eerder gelezen, hoe moet ik dit interpreteren?

Als ik een pil heb met 100% MDMA van 200mg dan weegt deze eigenlijk 238mg?
Of juist 200 - 19% is = 162mg MDMA?

En kristallen zijn 100mg op de weegschaal is = 100mg MDMA?

Neo-Shulginist

Badass junkie
En kristallen zijn 100mg op de weegschaal is = 100mg MDMA?
Ja, dit klopt!

Dit heb ik nog niet eerder gelezen, hoe moet ik dit interpreteren?
MDMA is altijd een kristal. Dat kristal ontstaat als je in water opgeloste MDMA heel zuur maakt met zoutzuur (HCl). Dan gaat de MDMA zich hechten aan het zuur en slaat neer.

MDMA is daarom altijd MDMA.HCl

De maximale zuiverheid van MDMA is daarom ook 84%. De rest bestaat uit zoutzuur.

Als een xtc-pil getest wordt, dan meet de testapparatuur alleen de MDMA, maar niet de zoutzuur. Daarom moet je het gewicht van het kristal er nog bij optellen.

100 milligram MDMA in een xtc-pil weegt daarom 119 milligram.

Als ik een pil heb met 100% MDMA van 200mg dan weegt deze eigenlijk 238mg?
Ja, zo klopt het!

Of juist 200 - 19% is = 162mg MDMA?

Nee, want dan zou je het gewicht van de HCl eraf halen, terwijl je het erbij moet optellen.

PeteSapai

Experimenterende gebruiker
Als een xtc-pil getest wordt, dan meet de testapparatuur alleen de MDMA, maar niet de zoutzuur. Daarom moet je het gewicht van het kristal er nog bij optellen.

100 milligram MDMA in een xtc-pil weegt daarom 119 milligram.
Die snap ik niet helemaal. Dat is: ik snap dat er dan gewicht bijkomt, maar de zoutzuur is toch niet de actieve stof? Dan zou 100mg gemeten MDMA toch 100mg actieve stof moeten zijn? Of wordt wanneer er gewicht wordt genoemd altijd de HCl-variant bedoeld (en zou dus eigenlijk daar 16% afgehaald moeten worden)? Dus als jij bijv. zegt als 1e dosis 80mg te nemen, is dat 80mg HCl en eigenlijk (80*84%=) 67mg pure MDMA?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Die snap ik niet helemaal. Dat is: ik snap dat er dan gewicht bijkomt, maar de zoutzuur is toch niet de actieve stof? Dan zou 100mg gemeten MDMA toch 100mg actieve stof moeten zijn? Of wordt wanneer er gewicht wordt genoemd altijd de HCl-variant bedoeld (en zou dus eigenlijk daar 16% afgehaald moeten worden)? Dus als jij bijv. zegt als 1e dosis 80mg te nemen, is dat 80mg HCl en eigenlijk (80*84%=) 67mg pure MDMA?
Ja jij hebt ook gelijk. Alleen heb je bij MDMA altijd met de zoutvorm te maken, en het afwegen van de kristallen met een weegschaal is de standaard geworden. Daarom is 100 milligram MDMA-kristallen 100 milligram MDMA :wink:

Rosie

Bewuste gebruiker
Ja jij hebt ook gelijk. Alleen heb je bij MDMA altijd met de zoutvorm te maken, en het afwegen van de kristallen met een weegschaal is de standaard geworden. Daarom is 100 milligram MDMA-kristallen 100 milligram MDMA :wink:

Ik ben in de war nu. Haha.
Ik maak tot nu toe steeds capsules met mdma, afgewogen op 119 mg. (84% zuiver, getest). Met in mijn hoofd dat ik dan 100 mg mdma slik. Dit klopt toch?

Al zou ik het niet anders doen. Tot nu toe is dit een prima dosis voor me. Maar puur ter info. Ik maak ze ook voor maten, wel fijn als ik een juiste dosis voor ze afweeg

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ben in de war nu. Haha.
Ik maak tot nu toe steeds capsules met mdma, afgewogen op 119 mg. (84% zuiver, getest). Met in mijn hoofd dat ik dan 100 mg mdma slik. Dit klopt toch?

Al zou ik het niet anders doen. Tot nu toe is dit een prima dosis voor me. Maar puur ter info. Ik maak ze ook voor maten, wel fijn als ik een juiste dosis voor ze afweeg
Wat je op de weegschaal legt, dat slik je. Dus 119 milligram = 119 milligram.

Wat jij doet klopt inzoverre dat het overeenkomt met "100 milligram" MDMA uit xtc-pillen. Als je die 100 milligram op een weegschaal zou leggen dan zou het wel 119 milligram wegen. Het testlab meet namelijk niet het zoutkristal en alleen de MDMA-moleculen die erin zitten.

Persoonlijk vind ik dus dat ze bij xtc-pillen de testuitslag met 1,19 moeten vermenigvuldigen om deze verwarring uit de wereld te helpen. Maar dat doen ze dus niet.

Bovenaan