XTC kickt laat in en duurt kort

Borisje

Newbie
Beste lezers,

Ik heb afgelopen zaterdag (28-01-2017) voor het eerst MDMA gehad. Ik ging met 6 vrienden, waarvan 3 vrienden ervaring hebben met MDMA, naar een winter festival buiten (en de muziek in grote tenten), we zouden allemaal dezelfde pil gebruiken, de oranje burger king, we hadden de pil laten testen en er zat 200mg MDMA in. Ik ben een man van 19 jaar, ik weeg ongeveer 95 kilo, ik ben 1,79m lang.

Ik dacht zelf dat ik juist goed moest ontbijten dus ik heb 2 broodjes, 2 mandarijnen, een half bakje fruit, 2 yoghurt papjes met stukjes fruit en een Breaker gehad.

We waren iets van 13:40 uur op het festival en om 13:50 uur nam ik mijn eerste kwartje. Vrienden van mij namen een aantal minuten later een kwartje. om 14:45 begon de MDMA bij mijn vrienden te werken, bij mij nog niet, ik voelde wel of ik een heel klein beetje duizelig werd, maar het voelde niet ernstig. Omdat dit mijn eerste keer was wou ik voorzichtig zijn dus ik deed wat langer over bijnemen, uiteindelijk nam ik om 15:20 nog een kwartje bij. Ik voelde nog steeds niks, om 16:20 nam ik mijn derde kwartje. Mijn vrienden gingen lekker hard en ik voelde me nog nuchter, ik werd een beetje gefrustreerd. Om 17:05 nam ik mijn vierde en laatste kwartje. Na een tijd voelde ik me nog steeds nuchter. We wouden even iets in onze kluisje leggen en toen gebeurde het! om 19:45 hij kickte in, het was op dat moment leuk, alles was leuk. Mijn vrienden werden bang omdat ik opeens heel hard ging, ik kreeg van hun na 5 minuten een glaasje 7up, we gingen naar de kluisjes toe om daarna te kunnen eten, dus we gingen poffertjes eten, ik heb een halve portie poffertjes gehad. Na de poffertjes ging de euforie weer weg, ik was weer gewoon. Ik ging voor 15 a 20 minuten hard en toen was het weer weg. Mijn vrienden waren nog steeds aan het genieten, sommige zelfs de hele dag op een kwartje a halfje. Mijn euforie kwam niet meer terug. om ongeveer 21:30 gingen we weer naar huis en was gevoel voor iedereen weg.

Niemand die ik gesproken heb snapt hoe dit kon gebeuren, dat ik pas 6 uur na eerste inname pas een gevoel kreeg, en dat het maar maximaal 20 minuten geduurd heeft.

Heeft iemand hier misschien een verklaring voor?

En zou ik dit de volgende keer ook hebben of zou het dan wel "goed" gaan?

losbanditas

Experimenterende gebruiker
Balen dat het zo lang duurde voordat je wat voelde en dat het effect kort duurde. Ik zou ten eerste niet met 50mg MDMA starten maar met iets meer en gewoon 1x bijdoseren.

Toen je die 20 minuten hard ging, had je last van je kaken, kon je makkelijk eten of kon je je telefoonscherm goed scherp zien? Kon je gemakkelijk inslapen? Misschien viel het wel mee hoe hard je ging.

Verder kan het best wel even duren voordat de XTC inslaat. Heb vrienden waar het vaak 90 tot 120 minuten duurt voor ze iets voelen. Als je veel hebt gegeten van tevoren kan het langer duren voordat het inwerkt. Maar zes (!) uur lijkt me wat aan de lange kant.

Zou sowieso (voortaan) proberen te beginnen met 100mg (halfje in jouw geval) en daarna als je op je piek zit van het effect 50mg (kwartje) bijdoseren.

Borisje

Newbie
losbanditas zei:
Balen dat het zo lang duurde voordat je wat voelde en dat het effect kort duurde. Ik zou ten eerste niet met 50mg MDMA starten maar met iets meer en gewoon 1x bijdoseren.

Toen je die 20 minuten hard ging, had je last van je kaken, kon je makkelijk eten of kon je je telefoonscherm goed scherp zien? Kon je gemakkelijk inslapen? Misschien viel het wel mee hoe hard je ging.

Verder kan het best wel even duren voordat de XTC inslaat. Heb vrienden waar het vaak 90 tot 120 minuten duurt voor ze iets voelen. Als je veel hebt gegeten van tevoren kan het langer duren voordat het inwerkt. Maar zes (!) uur lijkt me wat aan de lange kant.

Zou sowieso (voortaan) proberen te beginnen met 100mg (halfje in jouw geval) en daarna als je op je piek zit van het effect 50mg (kwartje) bijdoseren.

Ik had niet echt last van mijn kaken, maar ik was wel aan het kauwen, eten ging ook prima. Ik kon mijn telefoonscherm niet goed scherp zien.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Volgende keer zou ik even drie of vier uren wachten met innemen (nadat je gegeten hebt).

Zes uren voordat hij insloeg is wel heel lang, maar heel soms werkt mdma wat anders bij sommige mensen. Ik heb niet echt een duidelijke verklaring voor je, maar om succes te maximaliseren dus sowieso niet vlak van tevoren (veel) eten.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Dat is wel heel erg balen! Je zegt dat het je eerste keer MDMA was, maar heb je ooit eerder 4-FA/6-APB/andere middelen die mogelijk op je serotonine inwerken (positief/negatief) genomen en zo ja, hoeveel tijd zat er tussen deze middelen en je MDMA innamen. Gebruik je bepaalde medicijnen die wellicht de werking tegen zaten?

Het zou zomaar kunnen dat het grote ontbijt erg in de weg zat en/of dat je van nature al een erg hoge tolerantie hebt. Mijn eerste keer had ik om 13:25 een halfje van 70mg ingenomen en om 16:00 nog eens 70mg, vervolgens voelde ik alleen van 16:45 tot 17:45 wat (precies toen de 2 halfjes tegelijkertijd actief waren). Wat ook kan, is dat het 'wachten op het inslaan' dit juist extreem vertraagde, zoals je zelf al aan gaf sloeg het in op een moment dat je even totaal iets anders deed in een andere omgeving, dus wanneer je er even niet op let.

Wanneer je het nog eens gaat proberen (ook al voelde je het weinig, ik raad je alsnog aan om iets van 2-3 maanden te wachten voordat je het nog een keer doet, er is niks mis met je hersenen wat rust gunnen :)) zou ik aanraden om uiterlijk 3-4 uur voor de inname van de MDMA wat eten naar binnen te werken, aangezien dit het inslaan ook kan vertragen. Eet wel gezond, want door het waarschijnlijke losgaan zal je veel voorraden aanspreken en die moet je wel aan/bijvullen. Ook zou, zoals anderen al aangeven, een hogere startdosis wellicht beter voor jou werken. Indien je weer dezelfde pillen hebt zou je een halfje (dus rond de 100mg) kunnen doen als startdosis, en dan bijnemen met kwartjes (dus rond de 50mg). Zo is er een grotere kans dat je over die 'drempel' gaat waardoor je iets voelt.

Kan ook zijn dat MDMA gewoon niet jouw drug is, gelukkig zijn er nog genoeg andere middelen ook heel leuk zijn op feestjes. :)

mach

Newbie
misschien is de pil niet afgebroken in je lichaam en dus niet opgenomen.
ik zie weleens halve vitamine pillen in mij ontlasting.

kan ook voor andere pillen dus gebeuren.....

Bovenaan