xtc/mdma/sos/pep probleem.

jeffaz

Newbie
Beste luitjes, ik ben helemaal nieuw hier en heb speciaal voor m'n vraag me geregistreerd. Ik gebruik verder ook nooit forums ofzo dus dit word even wennen (: en laat ik even zeggen voordat iemand gaat klagen, ik schrijf dit onder invloed van xtc dus het zal een lang lul verhaal worde.. Neem dus de tijd er voor hahaha.

Ik heb een probleem en hoop dat jullie me tips/raad en de nodige hulp kunnen geven.
Ik ga even een paar jaar terug om jullie het een ander ander uit te leggen in vogelvlucht zodat jullie het wat beter begrijpen. 4 jaar geleden leerde ik( toen 17 jaartjes oud) een meisje( toen bijna 16 jaar oud) kennen via internet wonende in delft, ik zelf kom uit Apeldoorn. We spraken een keer af om te meeten, we waren gelijk in 1 klap verliefd en zo begon een leuke relatie. Elk weekend en elke vakantie pakte ik.de trein naar delft ik liet al m e vrienden in apeldoorn vallen en wou alleen maar naar haar. Jammer genoeg had zij wen hele moeilijke jeugd gehad en nog steeds ging het niet goed tussen haar en der ouders, jeugdzorg was al jaren bezig met de familie maar op 1 of andere manier bleef het elke week weer gigantisch fout gaan. Ikzelf heb ook geen beste jeugd gehad, maar ik vond dit zo klote voor haar dat ik elke week dingen ging bedenken om haar een super weekend te geven zodat ze eens der problemen vergat. Normaal was ik nooit zo, maar sinds ik haar kende was k een heel ander persoon. Mijn vader was een jaar ervoor overleden en ik heb daar van een redelijk flink geld bedrag georfen dus voor iemand van mijn leeftijd had k centen zat, dus wat deed ik elk weekend? Vanaf vrijdag tot zondag gek doen, nam der mee naar Denhaag, shoppen, uiteten, feesten, scheveningen, noem maar op, en alles op mijn kosten. Dit ging paar maanden door ondertussen had k me rijbewijs behaald, leuk autootje gekocht en was m'n vriendin helaas gestopt met school zonder een diploma te behalen. Nog steeds veel gezeik thuis en met jeugdzorg dus k ging stapje verder en nam der regelmatig hele weekenden mee naar hotels. Vanaf dit punt sla k een stukje over... Ik ben net 20, zij word 18, ondertussen door jeugdzorg uit huis gehaald en in een begeleid woon project gezet. Maar het was bekend dat als ze 18 word jeugdzorg niks meer voor der doet. Ondertussen is mijn geld een flink stuk minder geworden. Een week voor ze 18 werd gesprek gehad met jeugdzorg omtrent wat ze gaat doen, ze kon nie terug naar der ouders, ook familie kon der niet nemen, en ze had eigenlijk geen vrienden in delft dus daar kon ze niet heen. Gestopt met school zonder diploma's dus geen goeie baan dus alleen wonen word hem ook niet. Blijft er weinig keuze over.. Ik heb nog geld achter de hand, heb m'n papiertjes behaald en een goeie baan. Veel gepraat en gedoe, oké we gaan het doen, je laat alles achter in delft en we maken een nieuwe start in apeldoorn, samen in onze eigen woning. Zo gezegt zo gedaan hoppa we wonen samen in apeldoorn. Maar al gauw na een week of 2/3 merkte ik dat ze helemaal niet gelukkig was... We zaten bijna altijd thuis, k werkte elke dag en omdat ik bijna 3 jaar lang al m'n vrije tijd doorbracht in delft had ik vrijwel geen vrienden meer over in apeldoorn. Dus ik ging denken, internet bekijken. Al die festivallen, iedereen lacht altijd op de foto's en video's, stelletje drugs lui,,,drugs..xtc is tog een partydrug? Zouden ze daarom zo gelukkig wezen? Even Google, xtc.. Xtc geeft je een warm en blij gevoel, je voelt je super gelukkig en geeft je extra energie om lang te kunnen dansen en bewegen.. Nadelen, xtc gebruikers ervaren vaak een paar dagen na gebruik een depressive dip. Hmmm meer voordelen dan nadelen!! Eens kijken op Facebook een aantal oude klasgenoten zijn ook van die doe hard festivalgangers... Laat ze eens een berichtje sturen, nja jullie kunnen wel bedenken hoe en wat, en ja hoor 4 dagen later lagen ze bij ons op tafel, kleine rode pilletjes met een draak er op, nou lieverd, vanavond gaan we ze proberen ben benieuwd!! Had nog gelezen op internet dat je door een romantische sfeer in de kamer te brengen. Je de love feeling beter ervaart, na het eten de kamer omgetoverd met kaarsjes enz. We nemen beide een halfe en wachten. Toen de eerste effecten kwamen voelde ik me best ongemakkelijk, maar even later toen ik naar me meisje keek werd ik opnieuw verliefd, de rest kunnen jullie wel bedenken, in een lange tijd zijn we niet zo gelukkig geweest!! Maar idd de dip erna, wat een kut gevoel, willen we niet, internet weer afzoeken. Sommige gebruiken cocaïne of pep om zich beter te voelen ba de pillendip, weer berichtje naar me oud klasgenootje dit keer graag wat meer pillen en 2 gram pep. Opgehaald en savonds weer smoorverliefd, dag erna een lijn genomen, gvd dat brand!! Maar na een half uurtje, uur voelde we ons kiplekker! En zo ging dat voor een lange tijd door. Doordeweeks werken en bijna 7 maanden elk weekend( misschien 3/4 niet) aan de snoepjes om gelukkig te wezen en pep om beter te voelen. Tot op een dag ik mezelf eens bekeek in de spiegel, gvd wat zie je der uit man. Lijk! Ook me meisje was al een paar keer begonnen over der ingevallen wangen en te mager buikje, we moeten er mee kappen! En ook gedaan! En dat ging best goed! Ook had ze via Facebook na bijna anderhalf jaar weer wat contact met der ouders, het ging best gaat daar en regelmatig begint ze te huilen vanwegen het missen van hun. Dus zoals verwacht kwam daar de dag dat ze in overleg met mij de trein pakte naar delft om een weekend door te brengen bij der ouders, vervelend voor mij, geen vrienden ofzo en ook nog een heel weekend allee. Achja tv kijken, maar de maanden gingen voorbij en ik zat steeds vaker weekenden alleen thuis terwijl m'n vriendin in delft zat, foto's verschenen op Facebook van haar en 2 andere meisjes in een kroeg, hey leuk ze begint er vrienden te maken. Jammer dat ze liever niet heeft dat ik mee ga omdat ze gewoon eens wat wilt doen zonder mij. Paar weken later weer foto's op Facebook, flinke groep jongeren en ze ziet er niet egt nuchter uit...maar dan mag ik ook m'n lolletje hebben toch? Belletje,auto in, terug naar huis, op de bank, pilletje op de tong en hoppa. Ook dat ging aantal weekenden achter elkaar. Vaker ruzie doordeweeks, in het weekend meer gebruiken terwijl er weer foto's van haar op Facebook verschijnen waar dronken jongens om der nek hangen...nog meer ruzie doordeweeks en ja hoor, daar komt de dag dat ze der spullen inpakt en me verlaat... Gvd wat heb ik gedaan dat het fout ging... Maar mensen in apeldoorn hadden gehoord dat ik redelijk wat zooi kocht en ook ik had wat contact opgebouwd via Facebook, ben weer alleen. Op naar de feesten. Maar wel elke avond met een knoop in me maag en stuk in me keel alleen in bed denkend aan haar terwijl er foto's op Facebook verschijnen van haar en der nieuwe vriend... Doordeweeks werken denkend aan haar, in het weekend helemaal naar de klote zodatik der vergeet, maar er gaat ook steeds meer zooi me lichaam in! Ondertussen heb ik de festivallen wel gezien en aardig wat nieuwe mensen leren kennen, ik heb een eigen woning sommige van hun ook. Lekker met elkaar thuis naar de klote gaan!! We zijn nu 4 maanden verder nadat me vriendin me verliet, ik lees op internet dat xtc niet verslavend is. Ook mdma is niet verslavend evenmin als 2c-b. Wel uitkijken met pep en cocaïne dat is wel verslavend. Tog steeds meer pillen kristallen en poeder gebruiken met wat mensen en als die geen zin hebben dan maar alleen thuis! Van weekend liep het uit de hand flink wat pillen en kristallen thuis naar binnen gegooid, me lichaam begon vaag te voelen, warme douche genomen terwijl ik daar stond voelde ik de kracht uit m'n benen glijden en werd het zwart voor me ogen. Snel er onder uit, lijn leggen, op de bank geploft en gewacht. Gelukkig trok het weg maar zodra ik opstond kwam het weer. Maar gaan liggen en geprobeerd te slapen, niet gelukt sterker nog. Me lichaam werd compleet gevoelloos ik voeldeniet dat ik me armen benen of buik aanraakte, zelfs hoesten voelde ik niet in m'n keel. En constant duizelig! Laten we maar hopen dat ik gauw slaap, Bee hoor inplaats daar van heb ik 4 dagen wakker door huis geslentert. M'n lichaam was helemaal op, ik begon te hallucineren en m'n ogen rolde haast uit m'n schedel. Die 4 dagen geteerd op een halfe pizza meer kreeg ik gewoon niet weg! Na dag 4 viel ik in de douche in slaap. Paar uur gelegen wakker geworden, naar bed gestrompelt en geslapen. Word wakker, bekijk m'n telefoon gemiste oproepen van me baas, verslapen gvd de zoveelste keer. Terug gebeld hoop gescheld en gevloek en als afsluiter, blijf voortaan maar lekker thuis. Baan kwijt gvd, kut gevoel....spiegeltjw ligt er nog... Hoppa lijntje door de neus, pilletje er achter aan en weer volgas er tegen aan... Ff bellen voor meer pille. En kristallen, moet je ook nog pep of sos? Nee alleen X en M, weer mezelf volgooien en 2 dagen later zijn we dan hier, weer een compleet gevoelloos lichaam, kaken strak op elkaar, vage schimmen die in m'n ooghoeken wegdraaien, spiertrekkingen in m'n linker been en door het raam komt het licht alweer langzaam naar binnen... Uitvraag niet om aandacht, ik vraag niet om gezeik of wat dan ook. Ik vraag me gewoon af hoe ik van de xtc af kom als er overal staat dat het niet verslavend is, en hoe komt het dat mijn lichaam verdoofd aan voeld, zelf me longen voel ik niet als ik heftig hoest. En wat kan ik doen om weer me oude leven op te pakken en xtc gewoon weer gebruiken als partydrug....

Excuses voor het veelte lange verhaal, maar zoals ik al zei ben mellow en het voeld best fijn om alles kwijt te kunnen.... Alvast bedankt

Helenas

Bewuste gebruiker
Jeetje wat een verhaal..Ik ben niet zo goed in advies geven, weet alleen dat het me verstandig lijkt dat je naar je huisarts gaat om hulp te vragen. Ik begrijp dat je er klaar mee bent. Volgens mij ben je 21? Veel te jong om zo veel shit te hebben! Ik wens je heel veel sterkte en laat even weten hoe het met je gaat!

jeffaz

Newbie
Helenas zei:
Jeetje wat een verhaal..Ik ben niet zo goed in advies geven, weet alleen dat het me verstandig lijkt dat je naar je huisarts gaat om hulp te vragen. Ik begrijp dat je er klaar mee bent. Volgens mij ben je 21? Veel te jong om zo veel shit te hebben! Ik wens je heel veel sterkte en laat even weten hoe het met je gaat!

Nogmaals excuses voor het veelste langen verhaal, zit er al een tijdje mee, en had nu een flink praatkick en hoppa voor m'n gevoel stond het er met 30sec. Ik heb inderdaad overwogen om naar de huisarts te gaan. Het probleem is dat mijn familie eigenlijk al genoeg heeft mee gemaakt. En dan ook nog eens een "verslaafde" in de familie.. Vandaar ook m'n vraag. Overal zie ik staan dat xtc/mdma niet verslavend is, waarom heb ik dan wel steeds de drang om het te nemen. Vervolgens voel ik me klote en moe en zit dan aan de pep. Als ik geen mdma meer neem zal ik ook geen pep meer aanraken..

Helenas

Bewuste gebruiker
http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/a ... afd-raken/

http://nl.drugfreeworld.org/drugfacts/e ... icted.html

Ik bedoelde niet dat het vervelend was om te lezen maar dat ik het gewoon heftig vond! Volgens mij kan xtc wel geestelijk verslavend zijn omdat je steeds vlucht en verlangt naar dat fijne gevoel. Denk je dat je familie liever heeft dat ze jou dan ook kapot zien gaan of dat je voor jezelf opkomt en hulp zoekt? Je mag best aan jezelf denken vooral als het gaat om je gezondheid! Heb nog wat linkjes geplaatst hierboven die wat antwoorden geeft qua verslavingsgevoeligheid van xtc.

fgamer

Belezen gebruiker
Heftig.

Over je vriendin, ik herken mijzelf daar wel een beetje in met mijn ex.
We hadden het goed samen maar later kwam ik erachter dat ze een slet was, ze dook met de eerste de beste jongen in bed, voor sos,speed,xtc.
Ik gebruikte toen in de tijd nog geen harddrugs, totdat ik XTC met haar besloot te nemen.

Nahja, het is een serieuze klap geweest, en was bijna elke dag dronken.
Toen is mijn broer overleden, de tweede klap, die heeft me wel uit mijn eerste klap geholpen.
Maar ik ben NU nog altijd aan het wachten op een trowback, eentje die me helemaal kapot maakt, want ik besef maar al te goed dat ik nog diep vanbinnen niet besef dat hij dood is.

Ik zou zeggen, je kan cold turkey stoppen met XTC, omdat je lichamelijk niet echt verslaafd kan geraken. (Volgens bronnen)
Alleen geestelijk zal dit even moeilijk zijn, probeer dit te verhelpen met joints.. Veel gezonder dan die chemische rotzooi!
Je kan altijd naar je huisarts gaan en om hulp vragen..
Veel sterkte, ik weet hoe kut je je nu voelt, zeker na dat je je vriendin alles, maar echt alles gaf wat ze wou, en hoogst waarschijnlijk ondertussen iemand anders lag te neuken in Delft.

Ik kan je niet vertellen wat je moet doen, maar als ik jouw was zou ik naar de huisarts gaan.
Want zoveel XTC, kan niet goed zijn. Ik vind het wel raar, na een lange tijd van misbruik.. (dagelijks) zou je XTC niet meer kunnen voelen zelfs.. :openmouth:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Dit is eigenlijk best wel een extreem verhaal, eigenlijk onrespectloos dat er niet echt op wordt gereageerd. Ik ben niet opgeleid voor dit soort heftige problematiek, dus ik weet niet wat ik het best kan adviseren. Hoe gaat het inmiddels met de topicstarter?

Skippy

Wijs gebruiker
Weet je , helemaal van de verslaving zal je nooit afkomen.
Want de neiging om weer drugs te willen halen kan altijd terugkomen of blijven.
Als je overal leest dat het niet verslavend is, zie onder andere dat als de drive om ermee te stoppen.
Want er staat immers dat het niet verslavend is, je bent dus veel sterker dan dat, toch?
Als je wilt stoppen is het belangrijk dat je achter die keuze staat, je moet echt redenen hebben voor jezelf waarom je wilt stoppen.
Kan dus zijn in jouw geval lichamelijke klachten, dus je hebt een doel voor ogen.
Om dit dus te verhelpen door te stoppen.
Bedenk jezelf elke keer als je drugs wilt halen, wat wil ik ook alweer, stoppen.. ga ik me er beter door voelen? Nee want je lichaam laat het merken dat er een stop op moet.
Verbreek een tijdje alle contacten met iedereen waardoor je misschien in de verleiding zou komen om te gebruiken.
Ga sporten, neem een vakantie.. Hou je het een tijdje vol om niet te gebruiken, zul je er ook steeds minder aan denken.
En op gegeven moment voila, je bent gestopt !
Dan is je volgende doel om dit vol te houden en je blijven realiseren dat er dus wel degelijk meer nadelen dan voordelen aan zitten voor jou.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Vond het ieder geval leuk om je te motiveren.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Leuk nog iemand uit Apeldoorn :wave:
Ik ben ook ooit eens verslaafd geweest. Gebruikte de gehele week van alles door elkaar. Dus amfetamine, coke, xtc. En om te relaxen of te kunnen slapen veel medicijnen.

Op een gegeven moment wilde ik ook stoppen. Want me hele leven leidde er onder. Had ook aardig wat lichamelijke klachten. Hoe ben ik gestopt? Ten eerste moet jij je goed bewust zijn dat je verslaafd bent. Verslaafd aan een bepaalde drug en aan de roes. En je moet echt willen veranderen/stoppen. Je moet er volledig achter staan. Anders faalt je poging. Want het stoppen/afkicken is niet makkelijk en vergt veel energie, inzet en doorzettingsvermogen.

Meld je bij je huisarts. Doe je verhaal en wees eerlijk. Deze persoon is er om je te helpen, heeft een beroepsgeheim en zal je nooit veroordelen. Je bent ook zeker niet de eerste persoon die hij/zij ziet met verslavingsproblematiek.
De huisarts kan de lichamelijke klachten die je hebt onderzoeken. En je zo nodig doorverwijzen. Ook zal de huisarts je doorverwijzen naar de verslavingshulp. Dit is Tactus in de omgeving Apeldoorn.
Bij de verslavingszorg doe je je verhaal kwa gebruik en klachten die je hebt tijdens een intake gesprek. Hierna spreek je met de psycholoog van de kliniek. Vervolgens adviseren ze je welke behandeling het beste bij je past. En kun je spoedig starten. Al zijn er vrij lange wachtlijsten.

Wat ik geleerd heb is dat de verslavingsdrang ergens vandaan moet komen in je leven. Tijdens mijn ambulante behandeling heb ik een cursus gevolgd. Dit gaf een helder beeld waarom ik steeds de drang had om in een roes te leven. Deze redenen werden vervolgens behandeld/weggenomen. Tijdens behandeling dien je ook zelf af te kicken. Lukt dit je niet dan kun je naar een kliniek.
Dit heeft mij enorm geholpen. Ik ben jaren helemaal clean geweest van drugs. Dronk alleen iets alcohol. En tegenwoordig, jaren later, kan ik recreatief xtc en amfetamine gebruiken. Maar moet ik steeds blijven waken voor de verslaving die altijd om de hoek loert.

Smikkel

Experimenterende gebruiker
Heftig man..
Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat... nu we bijna een maand verder zijn na je openings post?

Hopelijk niet meer zoveel drugs en hopleijk weer gauw een baan! :angry:

Bovenaan