XTC/MDMA vragen

MDMAutist

Bewuste gebruiker
Hoi DF'ers,
Ik ben nieuw hier op het forum en wil een paar vragen stellen over MDMA.
Kan er in MDMA kristallen ook spreiding zitten, of komt spreiding alleen voor doordat MDMA zelf niet goed gemengd/verdeeld is voordat het met overige stoffen in tabletvorm is geperst?
Kan de werking werking van MDMA verschillen, afhankelijk van de grondstoffen/productiemethode die er is gebruikt?
Ik meen namelijk te ervaren dat de ene MDMA veel speedier werkt dan de andere. Zelfs als ik het licht doseer en mijn serotonine peil heb laten herstellen. Ik ervaar een korte space(dichthangende ogen, ontspannen gevoel), wat snel weer verdwijnt. Daarna loop ik als een gek te kauwen en ben ik totaal niet relaxt. Met andere MDMA ervaar ik een veel meer mellow gevoel. Ik zit veel langer in dat ontspannen gevoel en kan alles lekker loslaten.
Een vriend zei dat er veel hoog gedoseerde pillen in omloop zijn met MDMA van slechtere kwaliteit. Hij zegt ook dat er in de jaren 90, 70mg pillen waren, die sterker zijn dan bijv een 180mg pil met de MDMA van nu.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Kan er in MDMA kristallen ook spreiding zitten,
Ja. Daarom altijd laten testen.

Ik meen namelijk te ervaren dat de ene MDMA veel speedier werkt dan de andere
Sowieso laten testen maar de kans dat er speed door heen zit is heel klein. Het effect van mdma is van meerdere factoren afhankelijk. Setting, wat je gegeten hebt, hoe veel energie je hebt, of je compleet fit bent etc.

Een vriend zei dat er veel hoog gedoseerde pillen in omloop zijn met MDMA
De pillen zijn een stuk sterker tegenwoordig, dat klopt.

Hij zegt ook dat er in de jaren 90, 70mg pillen waren, die sterker zijn dan bijv een 180mg pil met de MDMA van nu.
Dit is onzin. Het productieproces is alleen maar efficiënter geworden, daarom is de prijs gezakt en het aanbod gestegen.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Niet geheel onzin volgens mij. Ik weet nog dat in de 90s op een gegeven moment mdma schaarser was, omdat er een grondstof verboden was.
Later hebben ze met andere grondstoffen mdma gemaakt, waarvan sommigen denken dat het effect anders voelt. Zo herinner ik mij eens te hebben gelezen.

djiego

Badass junkie
Hij zegt ook dat er in de jaren 90, 70mg pillen waren, die sterker zijn dan bijv een 180mg pil met de MDMA van nu.

Er waren in de 90's ook erg veel pillen (en capsules) op de markt die een mix bevatten met andere middelen, speed, MDA etc.., Allemaal onder dezelfde noemer Extasy. Het gemiddelde gehalte pure MDMA was absoluut zeker lager, maar wat er verder bij zat veroorzaakt hoogstwaarschijnlijk deze uitspraken en dus veel appels met peren.

Laatst bewerkt:

FerdFatoehaus

Badass junkie
Er waren in de 90's ook erg veel pillen (en capsules) op de markt die een mix bevatten met andere middelen, speed, MDA etc.., Allemaal onder dezelfde noemer Extasy. Het gemiddelde gehalte pure MDMA was absoluut zeker lager, maar wat er verder bij zat veroorzaakt hoogstwaarschijnlijk deze uitspraken en dus veel appels met peren.
Ik vermoed dat het grotendeels misbruik/gewenning is. De eerste 8-10 keer mdma is sowieso het leukst. Daarna worden de ervaringen al vrij snel hetzelfde. Helemaal als je het in de jaren 90 doet en nu nog steeds/weer.

djiego

Badass junkie
Ik vermoed dat het grotendeels misbruik/gewenning is. De eerste 8-10 keer mdma is sowieso het leukst. Daarna worden de ervaringen al vrij snel hetzelfde. Helemaal als je het in de jaren 90 doet en nu nog steeds/weer.

Zal ook zeker een rol kunnen spelen ja.

En het was sowieso super-de-veel-fantastisch back-in-da-day.

Ik schat zeker +80mg nostalgie space!

Karinnie

Newbie
Ik ben het er niet mee eens dat t hetzelfde is.
dat het gewoner wordt wel ja. Eerste keer is echt onvergetelijk.
maar change setting en de trip is compleet anders. Ook de staat waarin je zelf bent maakt veel verschil.
leuk om mee te experimenteren. Maar wat ik wel merk is dat als je xtc een paar keer hebt gedaan je ook steeds nieuwsgieriger wordt naar wat andere dingete er zijn en wat voor effect dat dan heeft

Bovenaan