• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

XTC... mijn god, wat mooi

LoveLove

Newbie
Wie: Ik 'D', een jongen van 21 en een vriend 'T' van 21 die hebben gebruikt, en nog 4 vrienden die hier nog steeds niks vanaf weten (hèhè).
Waar: Feest in een binnenstad met aansluitend kroegen/discotheek. (Ik noem voor de veiligheid geen plaatsnaam)
Wat: Beiden een halve witte domino. (inhoud? geen idee :flushed: )

Kleine inleiding
Om eerst even het één en ander uit te leggen, een kleine inleiding. Een aantal maanden geleden hebben we voor het eerst XTC geprobeerd. We zijn toen erg voorzichtig begonnen door allebei een kwart pil te nemen om zo een beetje de effecten te ervaren. Dit beviel goed, maar achteraf waren we wel van mening dat we nog een kwartje meer hadden kunnen nemen.

Aangezien we de vorige keer (5/6 weken geleden) beiden een kwart naar achter hadden gegooid, besloten we om deze avond maar meteen te beginnen met een halve.

Voorbereiding
Rond een uur of 10 moesten we ons verzamelen bij een plaatselijk café waar we opgepikt zouden worden door een taxi. M'n vriend en ik hadden afgesproken om voor de tijd niet teveel alcohol te drinken zodat we enigzins de controle over onszelf konden blijven houden.

Afijn, uiteindelijk werden we door de taxi opgehaald wat uiteindelijk een touringcar bleek te zijn omdat er zoveel mensen tegelijk naar het stadsfestival gingen. Nou, dikke prima natuurlijk. Wij meteen naar achter gerend en breeduit gaan zitten op de bank achterin. 'T' had een flesje water meegenomen en eigenlijk hebben we meteen een halfje naar binnen gewerkt, zonder dat dit iemand is opgevallen. Toch kwamen we er later pas achter dat onze kameraden voorin waren blijven zitten, dus wij uiteindelijk ook weer naar voren gekomen en vervolgens zijn we achter elkaar naast onze vrienden gaan zitten.

(Het was een taxi rit van ongeveer 20 minuutjes.)

Begin
De laatste keer, toen we een kwart namen, begonnen we iets te voelen na ongeveer een klein uurtje. We hadden dus verwacht dat de pil pas zou gaan werken wanneer we al lang en breed aan het feest vieren waren midden op het stadsplein, met een pilsje in onze hand. Het bleek echter iets anders te lopen.

Net voordat we de stad inreden met onze taxi, leek het of alles naar m'n hoofd begon te stijgen. Ik begon het warm te krijgen en het leek even of ik uit m'n stoel zou zweven. Zoooo'n ongelooflijk raar maar heerlijk gevoel! Ik had me al wel enigzins ingelezen van tevoren dus ik wist dat dit 'the beginning' was. Precies op dat moment draait 'T' zich om en we kijken elkaar allebei echt zo aan van 'What the hell .. voel jij dit ook? :grin:'.

Hij knalde er echt goed in. Bij mij voelde dit echt goddelijk, perfect gewoon. Voor 'T' leek dit in eerste instantie iets te heftig. Ook omdat het ontzettend druk was in de binnenstad, had 'T' het even erg lastig. We moesten ongeveer 300 meter door de mensenmassa lopen. We liepen met z'n allen in een rijtje, 'T' en ik achteraan. 'T' lief mn handje vasthouden want het leek even of het mis zou gaan. Ik heb hem constant gerust proberen te stellen door te zeggen dat we bijna op 'ons ' plekje waren en dat we eerst even rustig een biertje moesten drinken, dan zou alles weer helemaal goedkomen.

Ondertussen liepen we tussen allerlei mensen door en in mijn beleving had iedereen een lach op zijn/haar gezicht, echt niet normaal. Ik voelde me ook zo enorm energiek dat ik het liefst tegen iedere willekeurige voorbijganger een gesprek wou beginnen :grin:

Aangekomen op het plein
Daar was het dan .. we stonden op het plein mét een biertje in onze hand. Het feest kon beginnen en dat deed het ook. M'n vriend 'T' was inmiddels helemaal bedaard en de 'love feeling' begon ook bij hem maximaal te komen. Wat we toen beide hebben ervaren is echt NIET te beschrijven. Of nouja, dat probeer ik nu wel natuurlijk. We waren allebei zo gigantisch blij, zo enorm energiek, en we hadden beide een glimlach op onze hasses staan .. ja heel bijzonder. Ik dacht dat die er nooit meer vanaf zou gaan!

We hebben zoveel lol gehad met onbekende dames, ik denk dat ik wel 20 keer verliefd ben geweest in die paar uur dat we er hebben gestaan haha! Mensen vroegen aan me of ik op 'dansen' zat, omdat ik constant aan het bewegen was en geen moment stil stond! En daarnaast de gesprekken die ik heb gevoerd met dames, het sloeg echt nergens op maar ik stond gewoon nooit met m'n bek vol tanden. Ik bleef maar ratelen en het leek wel of alles lukte die avond. Contact leggen, alles. Iedereen met wie ik praatte leek ook gewoon zoo aardig!

Toen ik op een gegeven moment naar het toilet moest, kwam enkele teamgenoten tegen en op dat moment heb je zulke sterke emoties. Ik werd zoo blij van binnen dat ik hen zag! Echt te mooi .. We hebben wat gedronken, gelachen en tja, toen moest ik weer verder, ik wilde dansen!!

Na een tijdje kwam de vriendin van 'T' nog langs met een aantal vriendinnen. Zij wisten niks van ons 'geheimpje' af dus ze zullen zich wel afgevraagd hebben .. :grin:. Uiteraard werden ze zeer hartelijk welkom geheten door ons en hebben we ons een geruime tijd vermaakt met deze dames! MIjn vriend was echt supertje verliefd op zijn vriendin en wou alleen maar zoenen en aan haar zitten haha .. ik heb daar echt gigantisch van kunnen genieten!

Discotheek
Rond een uur of half 2 was het pleinfeest afgelopen en hebben we ons verplaatst naar de discotheek. Onderweg raakte 'T' een beetje in paniek want hij kon niks meer zien op zijn telefoon! Alle berichtjes waren vaag voor hem en hij vroeg mij of ik even wat wou typen. Op dat moment zag ik wat hij had getypt en daar was absoluut niks op uit te maken haha .. :tearsofjoy: Onderweg (lopend) naar de discotheek uiteraard nog een shit load aan selfies kunnen maken, en ook hebben we nog een tijd op

Vervolgens de discotheek binnengekomen en mijn god, dat pilletje stopte maar niet met werken. Ik voelde me nog steeds warm van binnen, was gewoon verliefd en zag nog steeds andere mensen met een smile rondlopen. Ik denk dat we de dansvloer helemaal versleten hebben daar want we waren er met geen honkbal knuppel van af te slaan! Ondertussen wat aan het contacten met een meisje en uiteindelijk kwamen we elkaar tegen op de dansvloer. Man man man .. wat is dat een heerlijk gevoel om diegene tegen te komen in zo'n club!

'T' daarintegen was zijn vriendin kwijt en begon erg emotioneel te worden. Hij wilde zo graag bij haar zijn en met haar praten en dansen, maar hij kon haar niet vinden omdat hij o.a. niet meer kon lezen vanaf zijn telefoon :tearsofjoy:. Uiteindelijk kwam hij zijn vriendin tegen en hebben we elkaar een tijdje niet gezien. Het gevoel bleef onverminderd aanwezig en het begon toen toch al tegen 4u snachts te komen.

Afsluiting
Na elkaar een half uurtje niet gezien te hebben, kwamen we elkaar plotseling tegen op de grote dansvloer. Wat je voelt op zulke momenten is echt uniek.. het is alsof je elkaar jaren niet gezien hebt!! Je schreeuwt het uit van 'JAAAAAA!!! HOE IS IE MAN?!!!' haha .. even kleine knuffel (no homo) en vervolgens weer in lachen uitbarsten.

Niet lang daarna gingen de lichten ook aan en werden we min of meer gedwongen naar huis toe te gaan. Een meisje waar ik mee heb staan dansen appte of ik bleef slapen.. 'Natuurlijk blijf ik slapen!'. Alsof iets je dan ook nog maar wat kan schelen haha! M'n vriend fietste met zijn vriendin mee naar huis en bleef daar slapen.

Maar toen ik eindelijk thuis aankwam bij mn meisje was ik (en zij gelukkig ook) ook wel he-le-maal stuk en ben ook als een blok in slaap gevallen! Uiteraard heb ik dit 's ochtends nog wel enigzins goed gemaakt :stoned:

De volgende dag wel een stevige kater aan overgehouden, maar mijn god wat heb ik gelachen!!
Zinnen als 'Sjezus, dit is perfect..', 'Té mooi dit .. ' en 'dit voelt zooooo ongelooflijk goed' hebben we wel 100x tegen elkaar gezegd! Maar ook terwijl we beiden een flinke kater hadden, hebben we nog gigantisch kunnen lachen en nagenieten van deze avond!

Afsluiting afsluiting
Excuses voor dit lange verhaal, maar mijn god wat is het lekker om deze gevoelens van je af te schrijven! Ervaren gebruikers zullen waarschijnlijk lachen om een 'halve' maargoed, dit was perfect! :grin: :grin:

Try it and you know it!

reverb

Bewuste gebruiker
Heerlijk verhaal om te lezen. Het is bijna een 'text book' voorbeeld hoe indrukwekkend een genotsmiddel vandaag de dag kan zijn. Wat een feest.

Als alles bij elkaar komt en het klopt, dan is het ook zo mooi. :)
Je hebt oog voor andermans geluk, dat is best speciaal. En herkenbaar.

Ik vind het leuk dat je schrijft, Afsluiting afsluiting.... Dat is enthousiasme.
En, nee een halve is juist heerlijk. Beter dan best, kun je je niet voelen.

fgamer

Belezen gebruiker
Ahh.. Dit had ik dus ook mijn eerste keer.
Als ik je een tip mag geven, niet te veel in een korte tijd.
Ik heb laatst 10 pillen op een avond gepakt, dit heeft geen enkele zin, geloof me.
Je kan beter 3 maandjes wachten en 1tje pakken, dan heb je zelfs nog 10x meer plezier dan dat je 10 pillen pakt als je maar 3 dagen wacht!

En een halfje? Domino's zijn geen slechte pillen, meer dan een halfje heb je ook niet nodig hoor!
Volgende keer kan je een ganse pakken.. dan wil ik je pill report wel opnieuw lezen hoor!

fgamer

Belezen gebruiker
Gewoon, ik had niet het gevoel dat de pillen werkten, en bleef er maar bij pakken.
Achteraf kwam ik erachter dat dit een dodelijk aantal pillen was.
Ik heb er nu ook echt spijt van, niet dat ik er iets van heb aan overgehouden.. maar toch!

Ik zal zeker voorzichtiger zijn hiermee, en nu toch even een pauze inlassen.
Ik ben terug overgestapt naar weed, waar het allemaal mee is begonnen en dit wil ik voorlopig zo houden!!

reverb

Bewuste gebruiker
fgamer zei:
Ik zal zeker voorzichtiger zijn hiermee, en nu toch even een pauze inlassen.
Ik ben terug overgestapt naar weed, waar het allemaal mee is begonnen en dit wil ik voorlopig zo houden!!

Goede beslissing! Maak het een lange pauze, een erg lange pauze, wat zeg ik: ik zou het daarbij houden.

Tetsuo

Belezen gebruiker
fgamer zei:
Achteraf kwam ik erachter dat dit een dodelijk aantal pillen was.

valt wel mee hoor met dodelijk, zo snel kiep je niet om als je gewoon je vochbalans op peil houdt.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Hangt er vanaf hoe snel je ze wegkiept... Met die sterke pillen die in omloop zijn kun je met 1 pil al doodgaan.. 250mg ineens is niet best voor je lichaam en veel mensen zullen er ziek van worden

Tetsuo

Belezen gebruiker
ld50 van mdma was volgens mij meer dan of rond de 100mg/kg lijkt me sterk dat er pillen in omloop zijn van meer dan een paar gram.

Fool

Badass junkie
De LD-50 van MDMA in ratten is 49 mg/kg, vaak is die bij mensen een stuk lager, maar deze is nog niet bekend.

Feit blijft dat er mensen bij veel lagere doseringen dan deze al dood gingen en dan namelijk door het serotoninesyndroom of hartfalen. Daarvoor heb je niet zulke hoge doseringen nodig. :wink:

LoveLove

Newbie
reverb zei:
Heerlijk verhaal om te lezen. Het is bijna een 'text book' voorbeeld hoe indrukwekkend een genotsmiddel vandaag de dag kan zijn. Wat een feest.

Als alles bij elkaar komt en het klopt, dan is het ook zo mooi. :)
Je hebt oog voor andermans geluk, dat is best speciaal. En herkenbaar.

Ik vind het leuk dat je schrijft, Afsluiting afsluiting.... Dat is enthousiasme.
En, nee een halve is juist heerlijk. Beter dan best, kun je je niet voelen.

Leuk om te horen! Kan ik iig wagen om nog eens een report op te stellen als het er weer tijd voor is :)

fgamer zei:
Ahh.. Dit had ik dus ook mijn eerste keer.
Als ik je een tip mag geven, niet te veel in een korte tijd.
Ik heb laatst 10 pillen op een avond gepakt, dit heeft geen enkele zin, geloof me.
Je kan beter 3 maandjes wachten en 1tje pakken, dan heb je zelfs nog 10x meer plezier dan dat je 10 pillen pakt als je maar 3 dagen wacht!

En een halfje? Domino's zijn geen slechte pillen, meer dan een halfje heb je ook niet nodig hoor!
Volgende keer kan je een ganse pakken.. dan wil ik je pill report wel opnieuw lezen hoor!

Dit lees ik inderdaad vaker .. beter dus om er genoeg pauze tussen te laten! Zou namelijk doodzonde zijn als die 'love feeling' zou verdwijnen!

Maar zijn er alternatieven die je een keer kunt doen tussen 2 avonden mdma in? Ik bedoel: stel je laat 2-3 maanden ruimte tussen xtc-gebruik. Is er dan iets wat je in week 5/6 zou kunnen doen?

Tetsuo

Belezen gebruiker
ik dacht dat het voornamelijk kwam door uitdroging als er mensen stierven van lage doseringen, weer wat geleerd :) mgoed, mn punt was dat de meeste mensen niet zo snel sterven. Heb er ook eens 11 op om dezelfde redenen als fgamer en dat ging best wel prima eigenlijk. Niet dat het gezond is.. don't try it at home

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Tsjaa je kunt altijd geluk hebben, maar ook pech hebben.. Inderdaad, meestal komt het door hartfalen zoals Fool zegt maar dat is ook een directe oorzaak van het middel. Van 250mg ineens kun je echt al last krijgen van je hart....

MusicIsLife

Wijs gebruiker
fgamer zei:

Jo kerel, in 1 van je andere posts op dit forum was het nog 7 pillen, 10 maakt je echt niet een stuk stoerder, eerder nóg een stuk dommer...

Daarnaast vind ik niet dat je iemand moet aanraden meer te pakken, als hij lekker gaat op een halve moet hij dat lekker blijven doen en hoeft hij helemaal geen hele te pakken. En al helemaal niet in 1 keer!

Tetsuo

Belezen gebruiker
SmartieAndMe zei:
Tsjaa je kunt altijd geluk hebben, maar ook pech hebben.. Inderdaad, meestal komt het door hartfalen zoals Fool zegt maar dat is ook een directe oorzaak van het middel. Van 250mg ineens kun je echt al last krijgen van je hart....

Moet erbij zeggen dat het 10 jaar geleden is dat ik zon grote hoeveelheid in 1 avond naar binnen heb gewerkt, en toen waren de pillen lang niet zo sterk als tegenwoordig, (lag toen denk rond de 80 a 90 mg) dus mischien moet ik mn mond maar gewoon houden voordat ik mensen op verkeerde ideeën breng.

Fool

Badass junkie
Tetsuo zei:
SmartieAndMe zei:

Moet erbij zeggen dat het 10 jaar geleden is dat ik zon grote hoeveelheid in 1 avond naar binnen heb gewerkt, en toen waren de pillen lang niet zo sterk als tegenwoordig, (lag toen denk rond de 80 a 90 mg) dus mischien moet ik mn mond maar gewoon houden voordat ik mensen op verkeerde ideeën breng.
Misschien is het inderdaad een goed idee om na te denken wat je typt, voordat je het op het internet zet. Er wordt namelijk daadwerkelijk gehandeld aan de hand van posts op dit soort fora door mensen die verder geen reacties achterlaten. Als daarin rare dingen geschreeuwd worden willen mensen dan ook wel eens rare dingen gaan doen. Alhoewel ik toch hoop dat mensen niet zo gek zijn om daadwerkelijk 10 pillen in hun mikkie te gooien...
(Ook 800-900mg kan best dodelijk zijn, btw)

Bovenaan