• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

XTC-Misschien wel de beste keer

bert567

Experimenterende gebruiker
Het is maandagavond laat in juli 2013, ik lig in bed en kan de slaap niet vatten door de warmte. Ik lig nog wat op mijn mobiel te appen en in een vreemde impuls app ik naar F, met wie ik wekelijks naar technofeestjes ga, morgen uit in Amsterdam we nemen X. X is verbaasd, temeer omdat ik eigenlijk wel was gestopt met xtc nadat ik hppd-achtige klachten had ontwikkeld door overmatig gebruik. Toch reageert F instemmend en besluit ik het gesprek met te zeggen dat we het plan morgen wel verder uitdenken.

De volgende dag is het weer bloedheet en ik voel mij nogal op aangezien ik slecht heb geslapen door de warmte. F blijkt alweer min of meer van het plan te hebben afgezien, maar ik weet hem toch te overtuigen. Die avond dus Amsterdam, die avond dus X.

Die avond vertrekken we richting Amsterdam, ik bespreek in de bus met F dat het waarschijnlijk tegen gaat vallen aangezien ik twee weken geleden nog X had genomen. Die ervaring viel toen behoorlijk tegen aangezien ik van te voren veel had gedronken en waarschijnlijk een laag serotininepeil had door de keer ervoor. Eenmaal aangekomen in de tent overwegen we om van het plan af te zien, we zien misschien twee personen die waus zijn en denken dus dat het misschien toch niet de goede locatie ervoor is. De muziek is echter enorm goed en na drie biertjes denken F en ik 'ach, wat maakt het ook uit, we doen het gewoon'. Ik zeg tegen F dat ik begin met een driekwart nintendo, ik wil niet te zwaar beginnen. Eenmaal in de wc breek ik een halfje Nintendo af en gooi hem naar binnen, ik zie het tweede halfje en denk ach in een keer een hele kan ook wel. Ik vertel dit aan F, die teleurgesteld en enigszins geschokt reageert: 'jij kan je ook nooit inhouden he'. Ik haal mijn schouders op en lichtjes gespannen op de harde klap besluiten we een glas fanta te halen.

F en ik gaan dansen en voelen al vrij snel de eerste kenmerken van de inslag: een wat ongemakkelijk gevoel, licht duizelig en extra energie. Op een gegeven moment moeten we wachten tot de muziek weer aangaat. Dit moment is even vervelend, sta je te wachten op de inslag en moet je pauzeren met dansen. Na een minuut of tien gaat de muziek echter aan, een Duitser begint tegen me aan te praten, maar ik voel nu toch echt de inslag opkomen. Ik zeg tegen hem dat ik over tien minuten wel met hem doorpraat aangezien mijn pil gaat inslaan, hij begrijpt het en begint te glimlachen. Vrijwel direct erna loop ik even naar de wc, en terwijl ik de eerste stap zet voel ik de enorme inslag. Mijn beeld begint flink te draaien en ik voel me licht als een veer. Ondanks deze keiharde inslag voel ik mij fantastisch. Ik voel hele stromen van euforie en energie over me heen komen. Ik besluit om mijn gesprek met de Duitser te vervolgen bij de bar. Hij vraagt waar ik vandaan kom en ik gebaar driftig met mijn handen om te laten zien waar ik vandaan kom (mijn woonplaats t.o.v. Amsterdam). Door deze driftige bewegingen sla ik per ongeluk zijn drinken uit zijn handen. Ik geef hem geld en bied tigmaal mijn excuses aan. Ik geef hem geld om nieuw drinken voor mij en voor hemzelf te halen. Een vriend van hem wil wel voor ons in de rij staan. Ik besluit om weer te gaan naar de dansvloer, waar F, die ook zalig gaat, ook harde dansmoves maakt. Ik dans ritmisch en voel me werkelijk fantastisch. Hoewel dit mijn 13e keer xtc in een klein jaar is, ben ik andermaal overdonderd door de geweldige werking ervan. Ik denk 'iedereen zou dit toch een keer mee moeten hebben gemaakt, dit kun je mensen niet onthouden'.

De Duitser blijkt mijn drinken inderdaad te hebben gehaald. Ik bedank hem zeer hartelijk en blijf keihard dansen. Opeens gebeurt er wat vreemds, een minuut of 40 na de inslag voel ik de werking sterk afzwakken. Ik voel me even teleurgesteld en overweeg er een halfje bij te gooien. Tien minuten later ga ik echter weer even hard als aan het begin en ik zet het plan om bij te nemen dan ook maar gewoon uit mijn hoofd. Het feestje is toch niet zo lang. Nog 2 uur lang vermaak ik me optimaal. Ik zweet en kauw me helemaal kapot, maar het moet misschien wel mijn beste keer xtc ooit zijn geweest. Om 4 uur ga ik dan ook met een vreselijk voldaan gevoel naar huis en de volgende dag voel ik mij pas in de avond echt kapot..

Hazekees

Haha cool verhaal, herken bepaalde dingen ook zeker. (1 hele nintendo om mee te beginnen is overigens toch wel vrij veel :xtc:) zoals je zelf beschrijft 13x XTC in een klein jaar is toch aardig aan de vele kant, je bouwt gigantisch snel je tolerantie op en je zult merken dat je sleur ook steeds is groter wordt.
Hoe laag je verwacht dat je serotoninepeil ook is, toch kan je weer een fantastische geweldige avond hebben, kijk hier mee uit! Je wilt deze fijne ervaringen behouden en zoek maar eens 'loss of magic' via google op, zou erg jammer zijn. :wink:

Maar niet om het een of het ander, een voldaan gevoel aan het einde van de avond is nooit verkeerd. :wink:

Ntronaut

Toch wel opmerkelijk dat je na zulk veelvuldig gebruik nog een wow-effect kunt hebben. Natuurlijk is je tolerantie omhoog geschoten. Maar nog steeds kun je na zoveel keer blijkbaar een fantastische ervaring hebben. Dat geeft hoop voor mensen die denken dat na 5 of 10 keer de lol eraf is.
Volgens mij is het allemaal vooral psychologisch, die zogenaamde 'loss of magic'. Het komt door je verwachtingspatroon. Dat is het probleem bij regelmatig XTC gebruik: je gaat verwachten dat je weer dat gevoel krijgt, en je gaat er ook op zitten wachten. En dan lukt het niet. Bert567 schrijft dan ook in het begin van zijn report dat hij er dit keer niet veel meer van verwachtte. En dan komt het toch, juist omdat je er niet veel meer van verwacht.

Toch is vaker gebruik dan één keer per maand sterk af te raden (liever één keer per 2 à 3 maanden). Het is niet zo goed voor je hersenen. Maar ik concludeer uit dit report (en andere) dat als je geen verwachtingen hebt, het altijd weer leuk kan zijn.

Hazekees

Ntronaut zei:
Toch wel opmerkelijk dat je na zulk veelvuldig gebruik nog een wow-effect kunt hebben. Natuurlijk is je tolerantie omhoog geschoten. Maar nog steeds kun je na zoveel keer blijkbaar een fantastische ervaring hebben. Dat geeft hoop voor mensen die denken dat na 5 of 10 keer de lol eraf is.
Volgens mij is het allemaal vooral psychologisch, die zogenaamde 'loss of magic'. Het komt door je verwachtingspatroon. Dat is het probleem bij regelmatig XTC gebruik: je gaat verwachten dat je weer dat gevoel krijgt, en je gaat er ook op zitten wachten. En dan lukt het niet. Bert567 schrijft dan ook in het begin van zijn report dat hij er dit keer niet veel meer van verwachtte. En dan komt het toch, juist omdat je er niet veel meer van verwacht.

Toch is vaker gebruik dan één keer per maand sterk af te raden (liever één keer per 2 à 3 maanden). Het is niet zo goed voor je hersenen. Maar ik concludeer uit dit report (en andere) dat als je geen verwachtingen hebt, het altijd weer leuk kan zijn.

Grappig dat je dat zegt, ik heb toen ik net begon met xtc het vaak achter elkaar gedaan, en inderdaad het wow-effect werd steeds minder. Ik doe het nu veel minder en opmerkelijk dat ik 2 weken geleden op ADE aan de X heb gezeten, (ook best wat gegeten) en gisteravond in Amsterdam weer op een techno feestje X gedaan, het opmerkelijke was dat ondanks tolerantie ik toch met een (kleine) hoeveelheid van 100mg hem heerlijk heb zitten spacen op dat feestje.

Gr

Bovenaan