XTC- Nacht

Hallo allemaal,

Nadat ik een aantal keer XTC heb gebruikt in het verleden ( een paar keer een kwart of halfje, op een feestje en een keer buiten bij een meer) wil ik het over een maand weer is een keer gaan doen. Ik heb het dus een aantal keer gedaan twee of drie jaar geleden maar dit was niet echt gepland meer van dat het toentertijd op mijn pad kwam en ook was dit dan in combinatie met alcohol. Ik heb wel een positief gevoel aan de drug overgehouden hierdoor heb ik niet uitgesloten om het in de toekomst nog is te gebruiken.

Ik heb ook het idee dat als je het in een thuissetting doet in plaats van in een feest-sfeer dat het de high dan ook anders is. Ik wil het dit keer in een thuissetting doen en dan het liefst met een maatje.( alleen zou ook kunnen maar ik weet niet of het dan net zo fijn zal zijn). Ik heb me afgelopen week aardig ingelezen over XTC gebruik en wil eigenlijk beginnen vanaf tien uur en dan stoppen rond drie of vier of vijf uur. Ik ben 90 kilo en heb gele Warner Bros van tussen de 150-200 MG, moet de exacte dosering nog vaststellen door middel van testuitslag. Ik zou dan om tien uur een halve kunnen nemen en om twaalf uur nog een halve kunnen bijpakken. Ik vraag me af of zo'n soort tijdschema handig is ? En of dit voldoende is om tot ongeveer vier uur te genieten.

Verder vroeg ik me af of jullie nog tips hadden om deze ervaring nog een extra dimensie te geven? (In de zin van activiteiten of muziek, dans, etc) :wink:

Ik heb zelf al een aantal dingen wat fijn zou kunnen zijn met een maatje, heb zelf een eigen huis tot beschikking. Het gaat wel om een doordeweekse dag dus ik hoop dat er iemand kan (voor mij vakantie anderen niet). :beer:
Bijvoorbeeld om naar een natuurgebied te fietsen op een elektrische fiets. Daar vervolgens naast een meertje te zitten met draagbare muziekspeler en beetje chille muziek luisteren en te genieten van de omgeving. Heb ook nog een paar jointjes liggen (hasj/wiet) en ook nog wat pilsjes. Moet even kijken of ik die dan ga nuttigen en daar zin in heb. Het is ook nog wel een verschil of ik het alleen ga doen of met een maatje, in mn eentje in een bos zitten in t donker naast een meer kan vrij obscuur zijn.

Vroeg me af of iemand nog aanvullen tips had over de hoeveelheid?
En over activiteiten of iets dergelijks wat leuk kan zijn?
Alvast bedankt!!
Groetjes

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Voor mdma geldt denk ik echt: wel genoeg nemen, maar niet meer dan dat. Of je moet houden van het speedy effect (het is een amfetamine tenslotte), dan kun je meer nemen. Maar wil je de echte mdma magie (het verliefde, euforische, vredige gevoel) zonder het opgejaagde, dan moet je het houden bij 1-1,5 mg per kilogram lichaamsgewicht. Weeg je bijvoorbeeld 70KG, dan neem je tussen de 70 en 105 mg. Dit klinkt weinig, maar veel pillen zijn tegenwoordig (veel) te sterk.

Veel mensen zien xtc/mdma als een feestdrug en hoewel ik dat zeker goed begrijp, kan mdma veel meer bieden dan dat alleen. Mdma is in mijn ogen juist ideaal voor gebruik in een (rustige) thuissetting. Los van dat mdma voor erg veel vermaak kan zorgen, kun je het ook op een meer introspectieve, misschien wel spirituele manier gebruiken. Ik heb hier destijds een topic over gemaakt. Misschien vind je het interessant:

6-APB report, entactogenen voor bewustzijnsverruiming

Dat gaat dan wel over 6-APB (Benzo Fury), maar beide entactogenen lijken erg op elkaar.

Mindless zei:
Voor mdma geldt denk ik echt: wel genoeg nemen, maar niet meer dan dat. Of je moet houden van het speedy effect (het is een amfetamine tenslotte), dan kun je meer nemen. Maar wil je de echte mdma magie (het verliefde, euforische, vredige gevoel) zonder het opgejaagde, dan moet je het houden bij 1-1,5 mg per kilogram lichaamsgewicht. Weeg je bijvoorbeeld 70KG, dan neem je tussen de 70 en 105 mg. Dit klinkt weinig, maar veel pillen zijn tegenwoordig (veel) te sterk.

Veel mensen zien xtc/mdma als een feestdrug en hoewel ik dat zeker goed begrijp, kan mdma veel meer bieden dan dat alleen. Mdma is in mijn ogen juist ideaal voor gebruik in een (rustige) thuissetting.

Los van dat mdma voor erg veel vermaak kan zorgen, kun je het ook op een meer introspectieve, misschien wel spirituele manier gebruiken. Ik heb hier destijds een topic over gemaakt. Misschien vind je het interessant:

6-APB report, entactogenen voor bewustzijnsverruiming

Dat gaat dan wel over 6-APB (Benzo Fury), maar beide entactogenen lijken erg op elkaar.

Allereerst wil ik je bedanken voor je reactie en complimenteren voor je leuke stuk over entactogenen.

Ik ben niet op zoek naar het speedy- effect van XTC maar meer naar het vredige, euforische. Lijkt mij ook heerlijk om dat op een fijne plek te ervaren. Als ik het goed begrijp is het voor mij met mijn 90 kilo. 90 tot- 135 Mg raadzaam om vredig te trippen. Meer dan dat zou me doen stuiterballen. Misschien is twee keer een halve dan net iets te veel. Een halve en kwart zou een optie zijn?

Dat je aangeeft dat MDMA ideaal is voor een rustige thuissetting lijkt mij ook fijn vooral als je het op een introspectieve manier wilt ervaren. Dit lijkt mij ook erg gaaf misschien kom je dan wel tot nieuwe inzichten.Een natuurrijke, rustige omgeving kan hier denk ik ook in helpen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd!

Tips, inzichten en reacties zijn erg welkom!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor het fijne love gevoel van MDMA kun je het beste niet teveel nemen inderdaad, houd je aan 1 tot 1,5mg MDMA per kg. Ga je meer nemen dan wordt je vooral erg vaag, maar het love effect wordt er eerder minder op dan meer.

Ik vind zowel op een feest als thuis of in de natuur erg fijne settings voor MDMA, iedere setting geeft het gewoon weer een wat andere ervaring. Als je het thuis doet zou ik niet teveel gaan plannen, gewoon een lekker muziekje opzetten en de rest komt vanzelf. Je kunt echt de meest diepe gesprekken met vrienden hebben, je zegt dan dingen die anders wel denkt of voelt maar normaal niet uitspreekt. Een rondje buiten wandelen als het mooi weer is of naar een park gaan zoals je aangeeft kan ook heel fijn zijn. Begin gewoon lekker thuis en kijk vervolgens waar je zin in hebt.

Een jointje erbij vind ik persoonlijk ook altijd wel erg lekker, wordt je alleen wel ietsjes vager van.

Dankje voor je reactie,

Ja dat lijkt mij ook het leukste naar buiten gaan en met vrienden praten, muziekje etc. Daarna zien wat er te doen is.

De trip is natuurlijk op een gegeven moment wel uitgewerkt, zijn er dan nog middelen om deze eventueel te verlengen? Had gelezen dat een jointje op het eind het wel wat kan kon rekken en dat je daar licht van kon gaan hallucineren? Denk sowieso dat wat biertjes en veel sigaretten en paar jointjes wel fijn zijn erbij.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
McMijnwerker zei:
Dankje voor je reactie,

Ja dat lijkt mij ook het leukste naar buiten gaan en met vrienden praten, muziekje etc. Daarna zien wat er te doen is.

De trip is natuurlijk op een gegeven moment wel uitgewerkt, zijn er dan nog middelen om deze eventueel te verlengen? Had gelezen dat een jointje op het eind het wel wat kan kon rekken en dat je daar licht van kon gaan hallucineren? Denk sowieso dat wat biertjes en veel sigaretten en paar jointjes wel fijn zijn erbij.

Echt verlengen gaat niet lukken ben ik bang, maar een jointje roken tijdens je come down kan wel erg aangenaam zijn.

Ikzelf probeer altijd zo min mogelijk te roken als ik XTC heb genomen, op het moment is het natuurlijk wel erg lekker, maar de dag daarna heb ik altijd erg last van me keel daardoor (komt ook doordat je weinig speeksel hebt tijdens je space).

Een biertje kan wel de ''scherpe randjes'' van je space afhalen, zover er scherpe randjes zijn. Maar ik zou zeker niet teveel drinken (1 of 2 biertjes). Het blijft natuurlijk een chemische stof die je in je lichaam stopt, als je daarbij ook nog alcohol drinkt (wat natuurlijk ook gewoon gif is) is het een beetje dubbelop.

Verder gewoon lekker kijken waar je op dat moment zin in heb :)

veel plezier! :wave:

Pante

Belezen gebruiker
Ik neem vaak na 1,5 uur nog een keer de helft van de initiële dosis. Naar mijn idee verlengde dit de trip zonder dat ik er erg vaag van werd. Heb het grapje ook wel eens herhaald (dus 2 keer bijnemen), maar vond dit eigenlijk niet zo lekker.

Blowen is nogal persoons- en situatiegebonden. Sommige mensen vinden het chill en menen dat er effect erdoor weer wat terugkomt, anderen krijgen er wat slechte gedachtes van. Als ik wat chagerijnig ben omdat de MDMA is uitgewerkt en ik al een lange dag en nacht heb gehad vind ik blowen erna vaak niet erg chill; wil dan gewoon rust aan m'n hoofd/slapen. Anderen vinden blowen juist wel chill om dan de 'scherpe kantjes eraf te halen' of in slaap te vallen. Probeer het zelf eens uit zou ik zeggen.

Heb ook op dit forum eens voorbij zien komen dat je een kleine dosis 2CB kunt gebruiken na een MDMA trip. Heb hier zelf echter geen ervaring mee. Ervaring met 2CB is wel een pré (en neem ene lage dosis)

McMijnwerker zei:
Dankje voor je reactie,

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
McMijnwerker zei:
Blowen tijdens de space versterkt voor mij de MDMA space heel licht. Naderhand een joint roken zorgt voor mij altijd dat het nog heel lichtjes terugkomt. Echt verlengen zou ik het echter niet willen noemen.

Eerlijk gezegd geldt voor mij dat MDMA en wiet hand in hand gaan, of ik nou op een feest ben of thuis er moet gewoon bij geblowd worden. Ik weet wel dat niet iedereen blowen bij MDMA even fijn vind. Ikzelf heb vroeger jaren dagelijks geblowd, waardoor ik blowen bijna met alle drugs combineer eigenlijk.

Echt verlengen gaat niet lukken ben ik bang, maar een jointje roken tijdens je come down kan wel erg aangenaam zijn.

Ikzelf probeer altijd zo min mogelijk te roken als ik XTC heb genomen, op het moment is het natuurlijk wel erg lekker, maar de dag daarna heb ik altijd erg last van me keel daardoor (komt ook doordat je weinig speeksel hebt tijdens je space).

Een biertje kan wel de ''scherpe randjes'' van je space afhalen, zover er scherpe randjes zijn. Maar ik zou zeker niet teveel drinken (1 of 2 biertjes).

Dank voor jullie reactie.

Ik denk dat het wel een goed idee is om in ieder geval op het eind een hasjie te roken. Zoals je aangeeft tijdens de comedown bijvoorbeeld. Pilsjes doe ik ook rustig mee dan, wil wel de authentieke xtc tip ervaren. Merk je verschil qua smaak als je bier drinkt met xtc op? Misschien is een colaatje dan ook wel juist erg lekker. Roken ga ik wel veel doen denk ik, kan me nog herinneren dat dat erg fijn was.

Pante;

Blowen is nogal persoons- en situatiegebonden. Sommige mensen vinden het chill en menen dat er effect erdoor weer wat terugkomt, anderen krijgen er wat slechte gedachtes van. Als ik wat chagerijnig ben omdat de MDMA is uitgewerkt en ik al een lange dag en nacht heb gehad vind ik blowen erna vaak niet erg chill; wil dan gewoon rust aan m'n hoofd/slapen. Anderen vinden blowen juist wel chill om dan de 'scherpe kantjes eraf te halen' of in slaap te vallen. Probeer het zelf eens uit zou ik zeggen.

Ja dit snap ik daarom twijfel ik ook om tussendoor te blowen, heb geen zin in slechte gedachtes of dat het de trip beïnvloed in negatieve zin. Weet niet of je space dan zeg maar heel anders kan worden? Doe het dan wel op het eind dan ga ik toch nokkie.

Psychedelibee;

Blowen tijdens de space versterkt voor mij de MDMA space heel licht. Naderhand een joint roken zorgt voor mij altijd dat het nog heel lichtjes terugkomt. Echt verlengen zou ik het echter niet willen noemen.

Eerlijk gezegd geldt voor mij dat MDMA en wiet hand in hand gaan, of ik nou op een feest ben of thuis er moet gewoon bij geblowd worden. Ik weet wel dat niet iedereen blowen bij MDMA even fijn vind. Ikzelf heb vroeger jaren dagelijks geblowd, waardoor ik blowen bijna met alle drugs combineer eigenlijk.

Dankje voor je reactie,

Ik heb in het verleden ook dagelijks geblowd maar ben daar toen een hele tijd mee gestopt, het relaxte was er af. Nu rook ik af en toe wat hasj maar wel altijd in een thuissetting want dat vind ik meer ontspannen.Ga daarna altijd gamen kan me dan beter concentreren.

Zoals je aangeeft vind niet iedereen het fijn om te blowen bij MDMA daarom doe ik het denk ik dan maar op het eind, aangezien het voor mij meer iets is wat ik doe voor het gamen ipv ontspanning en socializen :openmouth: .

I

Narayani

Bewuste gebruiker
McMijnwerker zei:
Pilsjes doe ik ook rustig mee dan, wil wel de authentieke xtc tip ervaren. Merk je verschil qua smaak als je bier drinkt met xtc op?

Ik vind het echt anders smaken met xtc op. Intens vies haha. En persoonlijk vind ik het geen toegevoegde waarde hebben om alcohol in de mix te gooien, maar ieder zijn ding.

Fanta, 7up en cola vind ik dus echt goddelijk op xtc :hearteyes: Ik drink verder eigenlijk nooit frisdrank maar omg fanta is een drinkbaar raketje helemaal top :grin:

Narayani zei:
McMijnwerker zei:
Pilsjes doe ik ook rustig mee dan, wil wel de authentieke xtc tip ervaren. Merk je verschil qua smaak als je bier drinkt met xtc op?

Ik vind het echt anders smaken met xtc op. Intens vies haha. En persoonlijk vind ik het geen toegevoegde waarde hebben om alcohol in de mix te gooien, maar ieder zijn ding.

Fanta, 7up en cola vind ik dus echt goddelijk op xtc :hearteyes: Ik drink verder eigenlijk nooit frisdrank maar omg fanta is een drinkbaar raketje helemaal top :grin:

Oké dankjewel voor de info,

Ja dat is een goede cola vanille lijkt me dan ook wel chill zulk soort drankjes, raketjes ga ik ook aanschaffen inderdaad!

Bovenaan