Xtc of mdma?

Joris84

Newbie
Hallo,

Ik ga komende 1 september naar ground zero(hardcore, hardstyle ed.) , daar wou ik een pilletje xtc of mdma nemen. Ik wil hier een goeie 6 tot 8 uur zijn en goed fijn gaan. Mijn ervaringen met xtc zijn een half pilletje na een doosje truffels, dit in combinatie met veel blowen. Ook heb ik afgelopen oud en nieuw in totaal 2 pillen gehad ook in combinatie met veel blowen. Nu was ik van plan om dit op ground zero te doen. Wat adviseren jullie, xta of mdma, en ik welke hoeveelheden (vooral voor de mdma, xtc dacht ik aan totaal zo'n 3 pillen( verdeeld in kwartjes en halfjes))

Bedankt

Joris

Joris84

Newbie
Ja dat weet ik. Maar ik lees verhalen dat ze beide een iets ander effect hebben, de een wat loomer en de ander energieker.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Zie dit soort vragen toch wel iets te vaak opdoemen..Misschien de weg naar de Sticky's enzo wat makkelijker maken? Voorkomt onnodige "domme vragen"/"domme antwoorden"....

lightsandsounds

Experimenterende gebruiker
Ik weet dat xtc mdma is, maar toch heb ik de trip anders ervaren.
Bij XTC space ik hem meer, komt hij veel meer binnen in golven, werden mijn voeten lichter en werd ik actief.
Mdma was bij mij veel constanter. Geen echt spacende golven, maar meer een constant lief zweverig gevoel. Het inslaan ging ook veel rustiger en langzamer. Bij mdma had ik ook het idee dat ik net wat helderder was dan bij xtc, alhoewel dat natuurlijk aan de dosis kan liggen. En aan het feit dat ik het gevoel nu wel herken.

Dit is mijn persoonlijke ervaring.

Als je lekker constant wil zweven (en knuffelen:wink:) zou ik voor mdma gaan.
Als je echt wilt spacen zou ik xtc nemen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Mijn ervaring is dan ermee dat in XTC pillen die NIET zuiver zijn met alleen maar MDMA met bijvoorbeeld een (klein) percentage speed erin, die de 'love' roes bij mij in ieder geval flink afremt. En voor mij daardoor stukken minder fijn werd ervaren in vergelijking met MDMA poeder.

Daarom nam ik enkel nog (getest) MDMA poeder om het echtte love gevoel terug te krijgen.

Misschien was het vroeger vaker dat er speed in xtc zat, maar vermoed dat dit nog steeds op een misschien kleinere schaal gebeurd.

Gaat dus ook compleet voor mij op zolang de XTC pil niet puur is. Er hoort namelijk dezelfde stof in te zitten :)

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
lightsandsounds zei:
Bij XTC space ik hem meer, komt hij veel meer binnen in golven, werden mijn voeten lichter en werd ik actief.
Mdma was bij mij veel constanter. Geen echt spacende golven, maar meer een constant lief zweverig gevoel. Het inslaan ging ook veel rustiger en langzamer. Bij mdma had ik ook het idee dat ik net wat helderder was dan bij xtc, alhoewel dat natuurlijk aan de dosis kan liggen. En aan het feit dat ik het gevoel nu wel herken.

Er zijn héél veel verschillende soorten XTC verkrijgbaar, van Mercedes-Benzkes tot Rolexkes. :stoned: :rock:

Taat

Bewuste gebruiker
Probeerenleer zei:
lightsandsounds zei:

Er zijn héél veel verschillende soorten XTC verkrijgbaar, van Mercedes-Benzkes tot Rolexkes. :stoned: :rock:
MDMA = MDMA..
De werkende stof in XTC is MDMA, of dat nu in een Rolex zit of in een Mercedesje..
Alleen de hoeveelheid M in de pil verschilt (en er van uitgaande dat er verder geen andere troep in zit)
Dus het maakt niet uit of je nu 200mg van een Rolex op hebt, of van een Mercedes..De werking blijft hetzelfde..

Alleen is de persoonlijke (gemoed)toestand ook heel belangrijk..
Als je je van te voren al beter/uitgeruster voelt wanneer je een Rolexje van 200mg neemt, en een maand later als je half verrot een Mercedes van 200mg neemt, zullen velen roepen dat de Rolexjes beter zijn, terwijl dit dus niet waar is :wave: (ook hier voor het gemak maar ff uitgaande dat in beide evenveel M zit, 200 mg)

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Taat zei:
Probeerenleer zei:
lightsandsounds zei:

MDMA = MDMA..
De werkende stof in XTC is MDMA, of dat nu in een Rolex zit of in een Mercedesje..
Alleen de hoeveelheid M in de pil verschilt (en er van uitgaande dat er verder geen andere troep in zit)
Dus het maakt niet uit of je nu 200mg van een Rolex op hebt, of van een Mercedes..De werking blijft hetzelfde..

Alleen is de persoonlijke (gemoed)toestand ook heel belangrijk..
Als je je van te voren al beter/uitgeruster voelt wanneer je een Rolexje van 200mg neemt, en een maand later als je half verrot een Mercedes van 200mg neemt, zullen velen roepen dat de Rolexjes beter zijn, terwijl dit dus niet waar is :wave: (ook hier voor het gemak maar ff uitgaande dat in beide evenveel M zit, 200 mg)

Je laat het hier klinken alsof elke pil hetzelfde effect heeft.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Probeerenleer zei:
Je laat het hier klinken alsof elke pil hetzelfde effect heeft.

Uitgaande van een schone pil (MDMA+bindmiddel) en afhankelijk van de dosis werkzame stof is dat in theorie ook zo.

Dat het in de praktijk soms anders is heeft vooral te maken met de subjectieve ervaring, zoals omschreven door Taat. De hoedanigheid van lichaam, geest en Ziel zijn een sterke invloed op hoe, welke drug dan ook, beleefd wordt.

Elk ander belevingsverschil zou moeten liggen in vervuiling van de pil/MDMA. Niet elke fabrikant is even goed in het puur en schoon krijgen van zijn eindproduct.

Als laatste moet ik zeggen dat ook ik een verschil ervaar tussen de werking van MDMA in pilvorm of als kristal. De kristallen lijken een meer mellow, minder opgefokte ervaring te veroorzaken. Placebo? Een nog te ontdekken invloed van bindmiddel? Wie zal 't zeggen...

Bovenaan