XTC of Speed

TrickVL

Experimenterende gebruiker
Dag mensen, ik heb al enkele jaren ervaring met XTC, ook alleen daarmee, en vraag me nu inmiddels af:

Bij XTC heb je op een gegeven moment dat de muziek je je echt enorm goed laat voelen, waardoor je gaat dansen als een malle.
Dus niet het verliefde gevoel op iedereen om je heen, maar wel een enorm fijn gevoel, waarbij het net voelt alsof je een batterij bent en de muziek je steeds meer oplaadt.
Ik moet hierbij wel zeggen dat ik waarschijnlijk iets meer doseer dan de beginnende / verstandige XTC gebruikers.

Maar, is dit effect ook haalbaar met pep / speed?
Of valt dat onder het euforische gedeelte van de werking van XTC?

Ape

Badass junkie
Dag mensen, ik heb al enkele jaren ervaring met XTC, ook alleen daarmee, en vraag me nu inmiddels af:

Bij XTC heb je op een gegeven moment dat de muziek je je echt enorm goed laat voelen, waardoor je gaat dansen als een malle.
Dus niet het verliefde gevoel op iedereen om je heen, maar wel een enorm fijn gevoel, waarbij het net voelt alsof je een batterij bent en de muziek je steeds meer oplaadt.
Ik moet hierbij wel zeggen dat ik waarschijnlijk iets meer doseer dan de beginnende / verstandige XTC gebruikers.

Maar, is dit effect ook haalbaar met pep / speed?
Of valt dat onder het euforische gedeelte van de werking van XTC?
In mijn ervaring niet zo erg als met Mdma, maar genieten van de muziek kan zeker. Al is het meer een energiek gevoel dan een liefdes gevoel. De euforie zorgt er inderdaad voor en de meeste mensen hebben geen/weinig euforie bij speed

TrickVL

In mijn ervaring niet zo erg als met Mdma, maar genieten van de muziek kan zeker. Al is het meer een energiek gevoel dan een liefdes gevoel. De euforie zorgt er inderdaad voor en de meeste mensen hebben geen/weinig euforie bij speed
Is speed dan meer een aanvulling op je energie, en dat je juist donders goed weet wat er allemaal om je heen gebeurd?

Of heb je dan soms ook nog wel is van die momenten dat je waus / verrast wordt en "wooow" staat te roepen? Dat gevoel vind ik namelijk zo fijn als ik aan de drugs ga. Vind het echt moeilijk uit te leggen 🤣

Ape

Badass junkie
Is speed dan meer een aanvulling op je energie, en dat je juist donders goed weet wat er allemaal om je heen gebeurd?

Of heb je dan soms ook nog wel is van die momenten dat je waus / verrast wordt en "wooow" staat te roepen? Dat gevoel vind ik namelijk zo fijn als ik aan de drugs ga. Vind het echt moeilijk uit te leggen 🤣
Ik snap wat je bedoeld. Maar niet echt, een klein beetje misschien maar je zult het nooit ervaren zoals bij MDMA. wat je zegt, het is echt een aanvulling op je energie maar als je hele goede pep hebt, dan kan dat love gevoel wel een beetje aanwezig zijn. Verwacht er niet te veel van.

Rtby

Ik vind beiden middelen zijn eigen charmes hebben. MDMA is inderdaad die pure euforie, liefdesgevoel en extra knuffelig ook op feesten. Terwijl speed wat alerter 'aan' staan, enorme praatkicks en oneindig dansen is. Toch zijn er ook wel gelijkenissen tussen beiden te vinden in de vorm dat ik me op beiden prima een avond kan vermaken! Later op de avond vind ik mezelf van pep toch ook wel wat knuffeliger en vager worden en het soms even een beetje kwijt kunnen zijn. Dosering is dan alleen aan het begin van de avond 2 puntjes geweest en vaak uurtje daarna nog 1-2 puntjes erbij.

Oftewel, verwacht van speed geen exact hetzelfde effect als MDMA. Vooral niet het begin dit come-up en pieken, dat ga je er niet uit krijgen. Ben je wel nieuwsgierig, dan is de enige manier om erachter te komen of het iets voor je is het een keer proberen. Begin rustig zou ik zeggen :wink:

Bovenaan