XTC op Dance-Events

wij doen een onderzoek naar het XTC-gebruik op dance events dus laat jullie mening horen!
Hoe kijken (niet-)gebruikers tegen XTC-gebruik aan?

Dus bij deze de vragen:

- gebruik je xtc?
- waarom gebruik je xtc?
- hoe kijk je als niet gebruiker van xtc tegen xtc aan? (je bent ook niet gebruiker als je wel andere drugs gebruikt:P)
- ga je wel een s slecht?
- wat gebeurt er dan?
- wat weet je van de gevolgen van xtc (positief en negatief)
:openmouth: :kots: :flushed:

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Re: Drugs

Als julie een onderzoek doen naar xtc op dance events, neem ik aan dat julie allemaal vragen voor ons hebben of stellingen. geef ons dat dan ook, zodat we een redelijk antwoord kunnen geven.

Ik gebruik zelf voornamelijk xtc op een feestje omdat het wat extra's toevoegd. Ik vind de muziek veel mooier klinken, veel intenser. Het lijkt haast of xtc je gehoorbeperkingen laat verdwijnen zodat je nog meer van de muziek kan genieten.

Het geeft ook zo ontzettend fijn, warm, blij, tintelend ik hou van iedereen gevoel :hearteyes: . Daarbij is de sfeer ook heel anders als je met je vrienden xtc neemt, het geeft een verbonden gevoel.

Daarbij nog is dansen ontzettend fijn, en heel gemakkelijk. het geeft je ook wat extra energie. En het scheelt ook ernorm in je portemonnee. 2 pilletjes kan je hebben voor 3 euro, en daarmee ben ik heel de avond zoet. Als ik alcohol neem is een glaasje al 2 euro, en ben je gewoon veel meer geld kwijt.

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker

xtc kickers zei:
Hoe kijken niet-gebruikers tegen XTC-gebruik aan?

Gebruik het al lange tijd niet meer, en ik mis het zelf ook niet echt hoewel het idd wel iets extra's toevoegde aan de stemming, sowieso beleef je de muziek intenser wat voor mij persoonlijk wel erg lekker was.
Veel party-gangers die niet gebruiken hebben of ooit wel eens een keer gebruikt of hebben vrienden die het wel gebruiken. Voor de meeste niet gebruikers op feesten is het dus eigenlijk vrij normaal en kijken er ook zeker niet raar tegen aan. Op dance feesten is het dan ook eigenlijk een beetje een geaccepteerd iets, en dat weten de meeste bezoekers ook wel.

Ik spreek nu wel voor mezelf natuurlijk.

Pikachu

Wijs gebruiker

Het is gewoon heerlijk om ééns in de zoveel tijd helemaal los te gaan met een lekker bommetje mdma. Het dansen gaat makkelijker en voelt goed, de muziek is mooier, het intens gelukkige 'ik ben verbonden met iedereen gevoel' etc!

Zelf ben ik er vrijwel zeker van dat op een gemiddeld dance-event in ieder geval meer dan de helft van de mensen van de kaart is op xtc/speed/cocaïne. Het komt naar mijn mening de sfeer alleen maar ten goede, als je iemand aanstoot dan zeg je sorry, geen probleem. In tegenstelling tot het aanstoten van iemand die bezopen is in de stad...

kunlan

Belezen gebruiker
Ik sluit me aan bij bovenstaande meningen,

Zelfs zonder gebruik voelt de sfeer veel beter aan in tegenstelling tot een bende dronken agressievelingen rondom je.

Vaak is het gebruik ook helemaal niet zo problematisch als mensen durven beweren, en zijn de meest feestgangers heus wel verantwoordelijke gebruikers.

Er zullen uiteraard altijd uitzonderingen bestaan, en deze zullen dan weer altijd naar voren gebracht worden in dit soort discussies.

Op grote feesten is het echt wel een geaccepteerde aanwezigheid, maar absoluut geen must!

Nathaniel

Wijs gebruiker
xtc kickers zei:

Met veel genot :)

Nee ff serieus,ik ben zelf een zeer zelden gebruiker van x (3-4 keer per jaar),en ik vind het heerlijk om te zien als iemand lekker gaat op een pilletje (of kristal naturlijk). De vredige gezichts uitdrukking, het vrije dansen, het ongegeneerd een praatje maken over hoe mooi de muziek en de hele avond wel niet is....Alsof je zelf een beetje meegeniet van hun roes.

Mensen waaraan je ziet dat ze te vaak,teveel gebruiken is natuurlijk weer een ander verhaal...

TrippyShit

Badass junkie
Ik gebruik op feesten wel is mdma. Tegenwoordig ga ik voor de 4x per jaar nog maar op echt grote feesten. Ik neem het omdat het de avond tot het maximale brengt. De muziek en het ritme van de bass ( love hardstyle :hearteyes: ) die het love gevoel door je helemaal lichaam heen laten gaan elk puntje, dansen tot het einde, de mooiste gesprekken met vrienden hebben en gesprekken met wildvreemde die in die buurt dansen. Het valt me ook op dat als je op een festival ofzo van 11uur lang bent, dat het terrein ook echt je thuis is voor die dag :P Tenminste zo ervaar ik het. Geweldig vind ik het gewoon

riflexz

Bewuste gebruiker
Sommige mensen die ik ken die nix gebruiken, vinden personen onder invloed maar achterlijk, en een trapje lager in de maatschappij of gewoon junkies... hiermee ben ik niet akkoord natuurlijk, maarja.. er zijn toch een heleboel die er zo over nadenken.
natuurlijk ken ik er ook die niks gebruiken, maar er ook niks tegen hebben, zolang je maar niet irriterend, agressief wordt natuurlijk

Spor

Wijs gebruiker
xtc kickers zei:

Die hebben we hier niet :grin:

Vind het gewoon leuk, maakt het geheel een stuk interessanter. Dusdanis zelfs dat ik alleen op feesten / dance events xtc gebruik.

Bovenaan