Xtc plots ongemakkelijk

Hiyou

Bewuste gebruiker
Kan het, dat je na jaren leuke ervaring met xtc, je effect ineens omslaat en het plots te “heavy” is voor je, ook met een kleine dosis? het voelde de laatste 2 keer meer ongemakkelijk dan leuk… :( ik ben hoogsensitief en ik moet enorm aanpassen aan volk, op feestjes, sinds corona… ik heb er precies geen plezier meer aan. Vind het jammer want xtc en dansen was voor mij een uitlaatklep.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
MDMA is empathogeen en dat betekent dat je je open stelt voor andere en heel erg meeleefd, kort gezegd. Misschien is dat gewoon net iets te heftig voor jou met zoveel mensen, als je zegt 'hoog sensitief' te zijn?

Dick_van_Leeuwen

Bewuste gebruiker
Kan ook door de prikkels komen na Corona. Moest t laatste feestje ook enorm wennen. Ben je in de tussentijd ook een paar keer “gewoon” naar de kroeg geweest of doe je alleen feesten?

Kibo3

Bewuste gebruiker
Kan het, dat je na jaren leuke ervaring met xtc, je effect ineens omslaat en het plots te “heavy” is voor je, ook met een kleine dosis? het voelde de laatste 2 keer meer ongemakkelijk dan leuk… :( ik ben hoogsensitief en ik moet enorm aanpassen aan volk, op feestjes, sinds corona… ik heb er precies geen plezier meer aan. Vind het jammer want xtc en dansen was voor mij een uitlaatklep.
Ik vond XTC ook altijd erg leuk (nog steeds). Ik kom mezelf alleen vrijwel altijd tegen de dagen na gebruik van XTC. Ook ik ben gaan merken dat ik XTC iet wat ''heavy'' ben gaan vinden. En inderdaad ook tijdens het gebruik ervan me niet een (gewenste) houding kan geven. Dit is natuurlijk dosis afhankelijk. Ik ben het likken van lage dosissen goede MDMA gaan waarderen en voel me een stuk prettiger met 4-mmc op. Ook kan ik me goed vinden in wat @Geneesmiddel zegt over het meeleven. Je kan af en toe echt in een sleur mee opgaan in je omgeving zowel positief als negatief.

Hiyou

Bewuste gebruiker
MDMA is empathogeen en dat betekent dat je je open stelt voor andere en heel erg meeleefd, kort gezegd. Misschien is dat gewoon net iets te heftig voor jou met zoveel mensen, als je zegt 'hoog sensitief' te zijn?
Zou wel goed kunnen! Mn hoogsensitiviteit is enorm gestegen door corona een lange tijd geen prikkels gehad te hebben.

Hiyou

Bewuste gebruiker
Ik vond XTC ook altijd erg leuk (nog steeds). Ik kom mezelf alleen vrijwel altijd tegen de dagen na gebruik van XTC. Ook ik ben gaan merken dat ik XTC iet wat ''heavy'' ben gaan vinden. En inderdaad ook tijdens het gebruik ervan me niet een (gewenste) houding kan geven. Dit is natuurlijk dosis afhankelijk. Ik ben het likken van lage dosissen goede MDMA gaan waarderen en voel me een stuk prettiger met 4-mmc op. Ook kan ik me goed vinden in wat @Geneesmiddel zegt over het meeleven. Je kan af en toe echt in een sleur mee opgaan in je omgeving zowel positief als negatief.
Bedoel je lage dosis mdma in combinatie met 4mmc? Of lees ik het verkeerd

Kibo3

Bewuste gebruiker
Bedoel je lage dosis mdma in combinatie met 4mmc? Of lees ik het verkeerd
Ik verkies het laag doseren van MDMA en eventueel na doseren met 4-mmc boven het nemen van XTC. Met harmony gaan verschillende vrienden aan de pillen. Ikzelf een lage dosering MDMA in combinatie met 4-mmc.

FerdFatoehaus

Badass junkie
O

xtc is absoluut niet te vergelijken met speed? Ik heb liever love drugs. Strak staan heb ik niks aan, en ben ik nog meer gefocust op spanningen en prikkels.
Nee dat zeg ik ook niet. Maar als je door de XTC overprikkelt raakt en je graag wil dansen dan zou ik speed nemen. Prikkels komen dan veel minder intens binnen dan bij XTC maar je hebt wel energie en lichte euforie.

Hiyou

Bewuste gebruiker
Ik verkies het laag doseren van MDMA en eventueel na doseren met 4-mmc boven het nemen van XTC. Met harmony gaan verschillende vrienden aan de pillen. Ikzelf een lage dosering MDMA in combinatie met 4-mmc.
Ik dacht dat het een gevaarlijke combo was! 4mmc is ook bijna niet meer te vinden in België… het is hier steeds het broertje ervan: 3mmc.

Kibo3

Bewuste gebruiker
Ik dacht dat het een gevaarlijke combo was! 4mmc is ook bijna niet meer te vinden in België… het is hier steeds het broertje ervan: 3mmc.
Het is nooit verstandig drugs te combineren. Deze combinatie werkt voor mij persoonlijk wel.

FerdFatoehaus

Badass junkie
XTC/MDMA combineren met 4-MMC of een ander stimulerend middel (harddrugs) is af te raden. Het zorgt voor meer kans op schade door verhoogde neurotoxiciteit, sneller kans op oververhitting en gevolgen van dien, meer bijwerkingen en als klap op de vuurpijl een heftigere dip.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ja. En dit verdween steeds met xtc, dan had ik alle ongemakken die ik nuchter heb niet meer…toen ik lekker ging op xtc tenminste.
Denk dat je het probleem dan niet in het middel maar bij jezelf moet zoeken helaas. Door corona ben je lang relatief alleen geweest lijkt me. Dus misschien in stapjes opbouwen en niet meteen head first in grote menigten duiken. Of eens met een professional gaan praten over het fenomeen pleinvrees (niet het feest maar het ziektebeeld).

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Hier hetzelfde maar dan met 3mmc. Kon niet aan die drukte wennen met Koningsdag en constant een opgejaagd en angstig gevoel. Komt omdat ik het gewoon niet meer gewend ben, die drukte en het socializen.
Geef jezelf de tijd om er aan te wennen, voelt het goed zonder drugs, dan gaat het met drugs wss ook goed.
Voel je je zonder drugs angstig/slecht, dan gaat drugs dat alleen maar versterken

Hiyou

Bewuste gebruiker
Hier hetzelfde maar dan met 3mmc. Kon niet aan die drukte wennen met Koningsdag en constant een opgejaagd en angstig gevoel. Komt omdat ik het gewoon niet meer gewend ben, die drukte en het socializen.
Geef jezelf de tijd om er aan te wennen, voelt het goed zonder drugs, dan gaat het met drugs wss ook goed.
Voel je je zonder drugs angstig/slecht, dan gaat drugs dat alleen maar versterken
Klinkt logisch!! Bedankt voor je reactie, doe ik wat mee 😘

Stratora

Bewuste gebruiker
Hoogsensitief en festivals.... das vaak geen goede combinatie en heeft mij in mijn jonge jaren ooit een heel heftige ervaring opgeleverd. Regen , nat ,kou, veel mensen....jointjes die verkeerd vielen, alcohol hielp niet,dat was niet tof.
Inmiddels veeel ouder en geleerd af te sluiten en loslaten en ik denk dat dat voor jou ook heel belangrijk is, als je leert afsluiten en loslaten blijven de signalen buiten je en neem je ze niet mee en hoef je ze ook niet te verwerken. Overigens ga ik dit weekend zelf de ervaring XTC in combi met een Festival mee maken dus ik ben benieuwd hoe mijn ervaring daar gaat zijn maar ik heb me zelf wel voor genomen om eerst eens te voelen hoe de sfeer bij me binnenkomt en als dat goed is neem ik wat en anders niet.

Hiyou

Bewuste gebruiker
Hoogsensitief en festivals.... das vaak geen goede combinatie en heeft mij in mijn jonge jaren ooit een heel heftige ervaring opgeleverd. Regen , nat ,kou, veel mensen....jointjes die verkeerd vielen, alcohol hielp niet,dat was niet tof.
Inmiddels veeel ouder en geleerd af te sluiten en loslaten en ik denk dat dat voor jou ook heel belangrijk is, als je leert afsluiten en loslaten blijven de signalen buiten je en neem je ze niet mee en hoef je ze ook niet te verwerken. Overigens ga ik dit weekend zelf de ervaring XTC in combi met een Festival mee maken dus ik ben benieuwd hoe mijn ervaring daar gaat zijn maar ik heb me zelf wel voor genomen om eerst eens te voelen hoe de sfeer bij me binnenkomt en als dat goed is neem ik wat en anders niet.
Goeie keuze! Laat je eens weten hoe het gegaan is? Naar welk festival ga je? :) veel plezier alvast!! Hoogsensitiviteit wordt vaak onderschat en kan heftig zijn. Ik ben altijd opgelucht dat ik niet de enige ben.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Vroeger kon ik met gemak een pilletje en een halve weg tikken. Had toen ook wel wat tolerantie. Was nooit 2 much of te intens. Onlangs een matige dosering zonder veel bijpakken ofzo. Vond het gewoon te intens dat het bijna niet meer leuk was. Aan de pil kon het niet liggen want die zijn nog dezelfde van toen. Vond het ook wat ongemakkelijk aanvoelen. Word waarschijnlijk te oud voor MDMA 😅.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik zou toch eens eerst nagaan wat de doseringen zijn. Dit kan namelijk zo veel verschil maken met daarbij natuurlijk de frequentie van gebruik.
Echter is het niet helemaal raar dat een drug in de loop van je leven anders gaat werken.

Heb je misschien een slechte ervaring op MDMA gehad voordat je dit kreeg of met een andere drug of in een vergelijkbare setting? Misschien heeft je hersenen wel per ongeluk een soort trauma('tje) gekoppeld aan het gevoel wat MDMA geeft.

Voor mij blijft het namelijk één van de meest voorspelbare drug dat eigenlijk altijd goed voelt. Maar ik neem altijd +- dezelfde dosering en hou zo veel mogelijk de 3 maanden regel in acht.

Bovenaan