Xtc + stroscoob lampen zwart/wit visie

Hallo beste medegebruikers,

Ik zal me even voorstellen ik ben Tom ,22 (87 kilo )jaar en gebruik drugs sinds mijn 17de.
Normaal gesproken heb ik niet echt veel vragen over drugs alleen eergister heb ik iets redelijks eng meegemaakt , (normaal gesproken gebruik ik drugs om de 6 week of om de 3 maand) alleen deze week 3 x achter elkaar eerst coke toen f4mp en toen mdma ( ik geef de vakantie maar even de schuld)
even ter info
Overige informatie:
Drugs :Xtc blauwe tulpjes 200-230 mg 1,5-2 stuks
Mdma: Gevoelig ja ik krijg al ogen als Saturnus na een halfje
Daarvoor gegeten vlak voor de feest: Patat en kipnuggets en wat multivitamine

Wat er is gebeurd ( korte versie):

Ik was dus aan het feesten met 3 man en op den duur waren er strotoscoob lampen
( Die witte flikker dingen)
Ik vernam al hoe dichter ik bij de podium kwam later die avond en die lampen begonnen te flikkeren dat ik zwart wit heel snel zag, 1-2 seconden ik dacht bij mezelf ik zou wel weer hallucineren niks aan het handje.
Alleen op het laatste moment van het feest scheen de lamp wel 10-15 seconden enorm snel
Ik had het gevoel dat ik bijna omviel ik heb zelfs mijn handen voor me ogen gedaan maar niets hielp.
Ik vondt dit dus enorm eng, en wil dit absoluut niet weer mee maken

Soort gelijke ervaring:
Met 2 pillen heb ik wel eens gehalicuneerd dat er een vlakke plaat met allerlei kleuren voor mij te voorschijn kwam zo uit het niets als naar een paarse laser keek
Hier tegen hielp een zonnebril alleen werkte dat dus niet met de stroscoob lampen

Permanente schade?
Zou ik hiervan permante schade kunnen oplopen?

Kan het vaker voorkomen:
Zou dit vaker kunnen voorkomen? zou ik dan toch iets minder moeten gebruiken?
Hoe kan ik dit voorkomen?

Als iemand wat meer info zou kunnen geven zou ik dat harstikke fijn vinden, ik voel me er namelijk niet fijn bij omdat ik niet precies weet wat er loos is/was

Groetjes Tom

Nou toen het op het eind gebeurde,
Vernam ik dat ik duizelig was ik kon me lichaam nog wel bewegen alleen ik wist niet waar ik stond en wie om me heen, ik kon me handen ook voor me ogen doen alleen hielp dat niks,
Ook vernam ik dat ik heen en weer bewoog rechtop net alsof ik dronken was.
Ja en ik zag super veel zwart wit flitsen in een keer.
Ik had ook zoiets van laat ik naar de dokter gaan deze week maar op advies van mijn moeder:
Tom je was gewoon veelste waus waarschijnlijk en je bent denk ik gevoelig voor die lampen dus kijk uit.

Vinden jullie dat ik naar de dokter moet gaan of is dat niet noodzakelijk?

Narayani

Bewuste gebruiker
Mja je had ook aardig wat op in enkele dagen tijd natuurlijk. En je geeft aan er meer last van te hebben gehad naarmate je dichter bij het podium stond. Dan stond je ook dichter bij de lichten neem ik aan. Sommige mensen zijn domweg niet zo dol op die stroboscopen. Waarschijnlijk was de combinatie met vrij heftig licht, een zware week en de drugs gewoon een beetje te veel. Stel nou dat je je de volgende keer heel wat rustiger houdt wat drugs betreft en wat meer afstand houdt van die lichten en je hebt alsnog hetzelfde probleem, dan zou ik wel een belletje doen naar de huisarts.

Narayani zei:
Mja je had ook aardig wat op in enkele dagen tijd natuurlijk. En je geeft aan er meer last van te hebben gehad naarmate je dichter bij het podium stond. Dan stond je ook dichter bij de lichten neem ik aan. Sommige mensen zijn domweg niet zo dol op die stroboscopen. Waarschijnlijk was de combinatie met vrij heftig licht, een zware week en de drugs gewoon een beetje te veel. Stel nou dat je je de volgende keer heel wat rustiger houdt wat drugs betreft en wat meer afstand houdt van die lichten en je hebt alsnog hetzelfde probleem, dan zou ik wel een belletje doen naar de huisarts.
Lijkt me een goed idee, ik ga komende 1,5 maand toch eerst weer niks gebruiken de eerste feestje wordt dan toch 4fmp
Als iemand dit een keer is overkomen hoor ik het graag,
Ik ga er van uit dat ik niet de enigste persoon ben geweest met zwart/wit flikker visie

Fool

Badass junkie
Misterxz93 zei:
Vinden jullie dat ik naar de dokter moet gaan of is dat niet noodzakelijk?
Ik vind niet dat ik dat kan beoordelen. Je zou ook kunnen overwegen om telefonisch aan de huisarts te vragen of een bezoek noodzakelijk is.

En ja, als je een echt antwoord wilt op wat er gebeurd is denk ik dat je er ook langs moet. :wink:

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken. Ik heb zelf ook wel eens na een aardige dosis xtc helemaal para zitten gaan op stroboscooplampen. Daarbij opgeteld dat je ook de dagen ervoor al aardig wat gebruikt had denk dat dit een niet geheel onlogisch gevolg is.

Was het feest trouwens Tijdmachine?

MusicIsLife zei:
Ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken. Ik heb zelf ook wel eens na een aardige dosis xtc helemaal para zitten gaan op stroboscooplampen. Daarbij opgeteld dat je ook de dagen ervoor al aardig wat gebruikt had denk dat dit een niet geheel onlogisch gevolg is.

Was het feest trouwens Tijdmachine?
Dit was in Nijmegen xxlerator
Nou 4fmp had ik een week daarvoor gebruikt en een week daarvoor coke
dus niet 3 dagen achter elkaar ofzo
Zijn er nog andere mensen die dit ooit hebben meegemaakt ?

Bovenaan