XTC tegenover Speed

Osi`

Bewuste gebruiker
Kzit nu een tijdje al met die 2 drugs in m'n kop, ik pak al een tijdje Bollen op feestjes.
Maar derjust zei een kameraad iets over speed.
Ging zo als volgt:
Ik: kga geen geld hebben voor te trippen op da festival
Hij: Pillen tappen zeker
Ik: Ja
Hij: Pakt dan speed ofzo hé

Nu vroeg ik me gewoon af, ik heb beide al geprobeerd.
Speed is 10 euro voor ongeveer een gram of minder
XTC is 10 euro voor 4 bollen (ik toch)

Van een bol voel ik het toch wel 3 a 4 uurtjes en van speed voel ik het wel 8 uur.
In feite ben je dus toch beter af met speed, maar waarom toch XTC gebruiken (zelf zit ik ook bij de gedachte, het is veiligerder en verstandigerder.)

Ook de afkick bij XTC vind ik vele maal beter dan Speed.

Nu kan men de voordelen tegen de nadelen eens opwegen van deze 2 pep drugs.

Osi`

Bewuste gebruiker
Neen, zeker niet :)
Maar ik zou de verschillen tussen deze drugs graag wat weten, nadelen enzo en de effecten.

Natuurlijk zijn het niet 2 dezelfde drugs.
Maar het gaat voor mij om op een feest te gaan gebruiken. Niet op dagelijkse gewone dagen. Alleen voor het te kunnen wakkerblijven en zonder problemen te kunnen voortdansen. Want meestal ben ik al vrij snel brak en met XTC heb ik daar juist meer plezier in, ik zou graag gewoon weten of dat met speed hetzelfde is.
Voor mij speelt gezondheid ook wel zo'n beetje een rol, niet dat XTC goed is en Speed ook. :rolleyes:

MetaalKonijn

Badass junkie
Op dat moment misschien wel ja, maar XTC vind ik de dag erna zoveel viezer qua afkick, en je bent veel skever en vager. Pep is ideaal, en je bent er lang niet zo vies brak van.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Imho is pep een middeltje om lekker je nachtje door te trekken en lang door te gaan, en xtc kan er ook voor gebruitk worden, maar dat gebruik ik liever voor het gevoel en de extase die je ervan krijgt. Ik zou het dus niet gebruiken voor lang door te kunnen gaan en gewoon pep nemen..

acidboy

Badass junkie
Ben het met de geldkwestie eens, dat het geen invloed moet hebben op drugskeuze. Bovendien zijn ze allebei nou niet direct duur ofzo.
Maargoed, duur is natuurlijk relatief.

Osi`

Bewuste gebruiker
Tgaat mij ook wel deels om geld, maar ook om het feit waar ik het mee langst doet. Als ik XTC neem doe ik het vooral om te kunnen dansen (doordansen)
Maar mij lijkt speed een betere keuze.
Mss offtopic in dit forum. Maar hoeveel lijntjes is ideaal uit een gram voor iemand die alleen maar op die 2 dagen gebruikt?
Aangezien ik nu op't moment niet aan pillen kan komen (kameraad die geld nie kan fixen, aangezien ik hem een portie paddos beloofd)

Lana

Wijs gebruiker
Ik zou er lekker een paar grammekes wiet bij doen.
Wordt het toch nog duur :grin:
Alhoewel, da´s niet het antwoord op je vraag en die weet ik ook niet, dus.

Osi`

Bewuste gebruiker
Lana zei:
Ik zou er lekker een paar grammekes wiet bij doen.
Wordt het toch nog duur :grin:
Alhoewel, da´s niet het antwoord op je vraag en die weet ik ook niet, dus.
Wiet komt er zeker bij hoor ^^ Maar die ga ik nie echt hard verspillen als ik nog onder de speed zit, want ik voel er toch niets van en da's toch ook een beetje zonde.

Imke

Badass junkie
Osi` zei:
Mss offtopic in dit forum. Maar hoeveel lijntjes is ideaal uit een gram voor iemand die alleen maar op die 2 dagen gebruikt?

Dat moet je zelf beslissen eh, begin met een klein lijntje en kijk hoe je je dan voelt, als je harder wil gaan, neem dan nog wat bij.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Wat wil je? Energie & een spacy love gevoel of púúr veel energie, relatief helder en erg wakker zijn? Ik prefereer zelf speed op een feest, omdat ik soms extreem heftig reageer op xtc en dat dus liever thuis doe :). Maar dat is voor iedereen natuurlijk weer anders.. Zoals al gezegd is: laat je keuze niet afhangen van de prijs, want dat scheelt toch vrijwel niks en daarnaast gaat het er om dat jij datgene neemt waar jij je het lekkerste bij voelt..

Osi`

Bewuste gebruiker
tis te doen voor het wakker te blijven. Op XTC let ik zowiezo nooit naar het spacy gevoel, eigenljk had ik speed ipv XTC moeten pakken :tongueout:

Delirium

Badass junkie
Ik heb nu ook liever pep omdat XTC nu een kutwerking heeft...
Voorbij is de tijd dat de pilletjes zo lekker waren :(

Goanaut

Bewuste gebruiker
Osi` zei:
tis te doen voor het wakker te blijven. Op XTC let ik zowiezo nooit naar het spacy gevoel, eigenljk had ik speed ipv XTC moeten pakken :tongueout:

Niet er op letten? :P Als je flink wat mdma in je mik hebt space je 'm toch vanzelf wel..

Flugeltje

Wijs gebruiker
Osi` zei:
Kzit nu een tijdje al met die 2 drugs in m'n kop, ik pak al een tijdje Bollen op feestjes.
Maar derjust zei een kameraad iets over speed.
Ging zo als volgt:
Ik: kga geen geld hebben voor te trippen op da festival
Hij: Pillen tappen zeker
Ik: Ja
Hij: Pakt dan speed ofzo hé

Nu vroeg ik me gewoon af, ik heb beide al geprobeerd.
Speed is 10 euro voor ongeveer een gram of minder
XTC is 10 euro voor 4 bollen (ik toch)

Van een bol voel ik het toch wel 3 a 4 uurtjes en van speed voel ik het wel 8 uur.
In feite ben je dus toch beter af met speed, maar waarom toch XTC gebruiken (zelf zit ik ook bij de gedachte, het is veiligerder en verstandigerder.)

Ook de afkick bij XTC vind ik vele maal beter dan Speed.

Nu kan men de voordelen tegen de nadelen eens opwegen van deze 2 pep drugs.

Monsterconversatie

Is het langer dan 2-3 maand geleden dat je xtc genomen hebt, zo ja, zou ik voor xtc gaan, zo nee, zou ik voor speed gaan

Supervlieg

Wijs gebruiker
Damn gast wat een vraag... Het is voor iedereen anders, dus probeer het gewoon uit en creeer een eigen mening.......... :openmouth:

En dat geld jouw keuze bepaalt vind ik al helemaal belachelijk.. Beter neem je gewoon een thermoskan koffie mee als je dan per se wakker wilt blijven :sunglasses:

Pep is uitgaan, X is feesten.. Hoe intenser het is, hoe beter je X kan doen. Op een feest kijkt er sowieso niemand raar op van je scheve smoel. Maar dit is slechts MIJN mening.

Vince_

Experimenterende gebruiker
Osi` zei:

Daar geef je toch zelf de oplossing? Als je gewoon wakker wil blijve, neem dan speed. Weet wel dat het tekort aan slaap, zeker in combinatie met speed, vroeg of laat zijn weerslag zal hebben op je lichaam. Aangezien je naar een festival gaat (meerdaags veronderstel ik), zal je je daar zelf misschien al niet meer zo goed voelen. Maar dat heb je van xtc ook, toch als je zegt dat de afkick van xtc bij jou erger is dan van speed.

Persoonlijk ga ik 100 pct voor xtc op een feest, gewoon om het geweldige gevoel. Van speed voel ik me wel "fel", maar dat is het dan ook. En ook heel belangrijk: na xtc kan ik wel slapen als ik dat wil (desnoods met behulp van weed). Van speed niet. En op een festival wil ik af en toe toch es goed slapen om daarna weer volledig te kunnen genieten.
Speed neem ik sowieso bijna of nooit. Enkel als er niets anders voorhanden is en ik heb zin om iets te nemen (domme reden misschien, maar ja).

DreamWeaver

Badass junkie
Vince_ zei:
Osi` zei:

Daar geef je toch zelf de oplossing? Als je gewoon wakker wil blijve, neem dan speed. Weet wel dat het tekort aan slaap, zeker in combinatie met speed, vroeg of laat zijn weerslag zal hebben op je lichaam. Aangezien je naar een festival gaat (meerdaags veronderstel ik), zal je je daar zelf misschien al niet meer zo goed voelen. Maar dat heb je van xtc ook, toch als je zegt dat de afkick van xtc bij jou erger is dan van speed.

Persoonlijk ga ik 100 pct voor xtc op een feest, gewoon om het geweldige gevoel. Van speed voel ik me wel "fel", maar dat is het dan ook. En ook heel belangrijk: na xtc kan ik wel slapen als ik dat wil (desnoods met behulp van weed). Van speed niet. En op een festival wil ik af en toe toch es goed slapen om daarna weer volledig te kunnen genieten.
Speed neem ik sowieso bijna of nooit. Enkel als er niets anders voorhanden is en ik heb zin om iets te nemen (domme reden misschien, maar ja).

Ik pakte meestal spiet als 'verlengstuk' van de mdma. Dus mdma voor de liefde en euforie, spiet voor het wakkerblijven (heb dat euforische bij pep niet). Maar ik heb vandaag van een gast uit Twente 4 gram pasta gehad die toch vrij stevig was (sterker als wat ik normaal voor m'n kiezen krijg) en daarmee dus de mdma-ervaring kan verneuken.

Bovenaan