XTC testen

leerling

Newbie
Hallo,

Zoals jullie al zien aan mijn naam ben ik een Leerling, ik zit op een school in Amersfoort. Ik doe nu 4vwo, voor maatschapijleer moet ik met nog 2 anderen jongens een werkstuk maken. Wij hebben gekozen: Moeten XTC testen op locatie verboden worden.
Wat vinden gebruikers van het voorstel wat de minister al een tijd geleden gedaan heeft om de XTC testen op locatie te verbieden??

zou mooi zijn als we antwoord krijgen!!! :wink: :mrgreen:

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
Mijns inziens een slecht plan. Gebruiken doen de meeste toch wel, of er nou wel of geen test is. Door de tests af te schaffen, is het risico groter dat er "slecht spul" wordt gebruikt met alle nare gevolgen van dien. Het is een beetje naïef om te denken dat het drugsgebruik wordt ingeperkt door de tests af te schaffen. Zonder test zal het risico wel groter worden en een zeer klein deel kan daardoor afhaken, maar dit weegt niet op tegen de voordelen van het testen. Eén ding is zeker: als de tests worden afgeschaft is de groep "afhakers" (dus mensen die het risico dan te groot vinden en het daarom niet gebruiken) kleiner dan de groep gebruikers die hun drugs op dit moment laten testen alvorens het te gebruiken.

Zit je toevallig op Het Nieuwe Eemland in Amersfoort?

someone_nl

Belezen gebruiker
Testen op locatie moeten ze niet verbieden, zeker op feesten zoals Thunderdome e.d. is het juist belangrijk dat er testservices aanwezig zijn zodat mensen kunnen testen wat ze (willen) slikken zo voorkom je dat er meer kosten zijn aan ambulance e.d.

Als ik op een feest een testservice zie staan zal ik daar zeker gebruik van maken ik loop zelf ook regelmatig bij Centron binnen.

Neman

Admin
Forumleiding
Beheerder
DF Founder
someone_nl zei:
Testen op locatie moeten ze niet verbieden, zeker op feesten zoals Thunderdome e.d. is het juist belangrijk dat er testservices aanwezig zijn zodat mensen kunnen testen wat ze (willen) slikken zo voorkom je dat er meer kosten zijn aan ambulance e.d.

Als ik op een feest een testservice zie staan zal ik daar zeker gebruik van maken ik loop zelf ook regelmatig bij Centron binnen.
De vraag is of het gebruik afneemt als die testpunten er niet meer zijn, want dat is wat ze hopen...

someone_nl

Belezen gebruiker
Neman zei:
De vraag is of het gebruik afneemt als die testpunten er niet meer zijn, want dat is wat ze hopen...

Ik denk het niet, wel of geen testservice maakt niet uit gebruiken doen ze uit eindelijk toch wel dus het aantal gebruikers zal niet dalen lijkt me.

doopie

Bewuste gebruiker
als dat verboden zou worden denk ik dat het aantal ongevallen (mensen die onwel of echt ziek worden) drastisch zal toenemen

Bovenaan