XTC thuis/party

Hallo,

Ik had een vraag. Sinds een tijd geleden heb ik voor het eerst XTC gebruikt. Dit heb ik gedaan bij een vertrouwd iemand en op een vertrouwde plek (thuis). Mijn eerste ervaring was erg goed ondanks ik er niet heel lekker in kwam omdat ik dacht weg te vallen en even zwart voor mn ogen zag. Die avond is verder erg goed verlopen, we zijn s'avonds naar de stad gegaan en heb daar nog een halfje ingenomen. Eenmaal in de club had ik niet meer dat lekkere gevoel als wat ik thuis had. Het enige waar ik aan wist dat het nog werkte was het overdreven kauwen en klappertanden.Vond het maar niks aan en zijn toen maar naar huis gegaan. Eenmaal thuis voelde ik me al aardig nuchter. ( pil ingenomen rond 19;00 en thuis rond 03;00). Na mijn eerste ervaring heb ik het nog 2x gedaan en dat ook gewoon thuis. De laatste keer was het met vrienden erbij terwijl ik daarvoor alleen nog maar 1 op 1 had. Ik vond het wel erg spannend want hun zouden in een andere space komen als ik want hun hadden 2CB maar ook die avond was weer de avond van mijn leven..

Nu gaan we waarschijnlijk binnenkort met zn alle naar een feest, waar hun ook willen gebruiken en ik eventueel ook. Alleen weet ik niet wat ik moet verwachten en hoe ik er daar op in kan gaan omdat ik best wel heel erg bang ben voor een badtrip. Hebben jullie misschien tips voor mij? ( ik ben namelijk best wel een bange poepert)

xoxo LADYxLICIOUS :wave:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Wees vooral niet bang. Als je wel echt bang bent kun je het beter niet doen omdat dat je trip alleen maar negatief beïnvloed. Mocht je het wel gaan doen, doseer rustig. Neem niet te veel dus.

Die keer dat je het in de club vond tegenvallen is begrijpelijk. XTC werkt hooguit 4-6 uur, daarna is je serotonine gewoon uitgeput en kun je het effect simpelweg niet verder rekken. Als je het om 19:00 inneemt is het rond 23:00 a 00:00 wel uitgewerkt dus. Dan maakt het niet uit of je bijneemt of niet, die rush die je in het begin voelt zal niet terugkomen.

Begin niet te vroeg dus!

Ik weet ook niet of bang het goede woord was, maar meer zenuwachtig en afwachtend. Aangezien ik de eerste keer 1 op 1 deed en toen beetje naar werd. Ben ik eigenlijk een beetje zenuwachtig voor het inkomen.. Aan de andere kant zou ik wel weer heel graag willen ervaren hoe het is op een feest.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Gewoon gaan, lekker rustig op gang komen en wat in de sfeer komen, op het moment dat je vertrouwd bent met omgeving en sfeer lijkt het me leuker om dan te droppen. Op een feestje heb ik ook altijd dat zenuwachtige paniekgevoel als ik neem en dan binnen ga, meestal omdat ik dan met gedachten loop van hopelijk ziet niemand het niet als ze te zwaar in slaat,... Zo te lezen op een vertrouwde plaats heb je een leuke trip dus probeer je ook zo thuis mogelijk te voelen op een feestje :sunglasses:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ben ook altijd zenuwachtig hoor! Maar je heb inmiddels wel wat ervaring dus dat komt vast wel goed :) Neem het op een moment dat je zelf wil en waar je je goed bij voelt. Ik ga meestal ook eerst overal even heen lopen en het festival/feest bekijken enzo voor ik wat inneem. Maar de zenuwachtigheid valt pas echt van me af als ik het ingenomen heb, dat blijf tot dat moment toch altijd een beetje.

Siemen23

Experimenterende gebruiker
Als je je pilletje voelt opkomen even buiten rustig een luchtje scheppen kan wonderen doen.
En wanneer je voelt dat het goed gaat terug naar binnen gaan.

Geniet ervan!

parkstad

Newbie
En natuurlijk heel veel water drinken, is een tipje, want je gaat ook veel zweten enz, daarom ook veel water drinken,

Helenas

Bewuste gebruiker
parkstad zei:
En natuurlijk heel veel water drinken, is een tipje, want je gaat ook veel zweten enz, daarom ook veel water drinken,
Juist niet heel veel water drinken omdat je niet goed kunt plassen. 2 glazen water per uur is zat

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, teveel water is net zo gevaarlijk als te weinig. 1 glas per uur is prima en als je veel danst/zweet 2 glazen. Meer is niet nodig.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik kan alleen voor mezelf praten en ik vind het bijvoorbeeld vaak ook vooral erg fijn niet te hard te gaan. Gewoon lekker mellow losse armpjes niet te veel gestuiter. Daarom neem ik soms zelfs maar een halfje of twee kwartjes. Dan ben ik helemaal lekker.

Sowieso sommige pillen die ik in huis heb liggen zijn eigenlijk normale pillen als je ze doormidden hakt. Dan is een kwartje echt voor mij soms al heerlijk om op te gaan. Ik snap soms die enorme behoefte van mega strak staan niet.

Dat het liefdesgevoel en de euforie weg is na 5-6 uurtjes klopt en dat komt echt niet meer terug. Maar ik geniet juist ook wel van die uurtjes daarna. Je bent heel mellow hebt wel nog energie en ik voel me vaak gewoon heel relaxt en vrolijk en kan dan nog echt wel opgaan in de muziek.

Zenuwen is normaal hoor. Ik heb er zelf meestal niet zon last van omdat ik 9 van de 10 keer wel iemand om me heen zie lopen die er veel heftiger aan toe is als ik. En daarnaast interesseert het me echt zo weinig of iemand ziet of ik een pilletje op heb. Vind het eerder beschamend hoe dronken mensen rondlopen haha.

Verder kan ik alleen nog maar wat zeggen over het effect van de mensen om je heen. Ik gebruikte vroeger vaker met vrienden en dat was altijd prima en leuk maar. Eigenlijk na een paar jaar neit gebruikt te hebben gebruik ik tegenwoordig meestal met een no strings attached vriendinnetje. We vinden elkaar heel leuk en houden elkaars vibe goed vast. Ik bedoel dus niet zorg dat je een leuke chick bij je hebt (wel fijn natuurlijk) Maar ik bedoel het is voor mij heel belangrijk met wie ik het doe.

Daarnaast eet goed van te voren en wacht paar uurtjes na het eten met slikken. Dan heb je het meest plezier.

Bovenaan