• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

XTC trip

TokoBali2

Belezen gebruiker
Op een huisfeestje tijdens oud & nieuw, heb ik voor het eerst XTC geslikt. Er waren in totaal zo'n 25 mensen, op 1 uitzondering na allemaal aan de XTC. Toen de rest al rond begon te rennen en enthousiast begon te verkondigen dat de pil er lekker in klapte, snapte ik dat niet zo goed. Ik had totaal geen ervaring met een andere drugs dan wiet, en ik voelde nog niet zo veel. Tot ik me ineens bijzonder ontspannen en goed begon te voelen: toen kwam het ook bij mij opzetten. De hele avond relaxt rond gelopen en mensen leren kennen (ik kende van te voren maar 2 mensen daar). Later op de avond lagen we met 7 of 8 man in een tweepersoonsbed, een beetje hangen, slap ouwehoeren en gezamenlijke rondjes lachgas. Een van die gasten daar zat iedereen massages aan te bieden en toen hij de tatoeage op mijn schouderblad zag, zat hij daar een minuut of 3 overheen te aaien. Ik dacht daardoor dat hij homo was of in ieder geval wat nichterig (in mijn onervarenheid wist ik niet dat je van XTC nogal aanhankelijk werd). Later liep diezelfde gast nog eens langs, en hij had een soort roze visnethempje aan. Dat vond ik helemaal vreemd (werd in alle eerlijkheid ook een beetje zenuwachtig van). Ik vroeg een vriend van mij waarom die gast zoiets aan had, maar die vriend grijnsde een keer en liep weg. Ik was blijkbaar al dik begonnen met hallucineren, maar die vriend van mij zei dat niet, waardoor ik er nog 2 dagen van overtuigd was dat die gast dat echt aanhad (vond ik achteraf wel een goeie grap van hem). Toen ging ik op bed liggen en begon de pret. Op het plafon, en ook alleen daar, zag ik allerlei projecties voorbij komen. Dat was wel relaxt: als ik even geen zin had en trippen, kon ik gewoon opstaan en een andere kamer in gaan. Het begon telkens hetzelfde. Ik zag een buizenconstructie (vergelijkbaar met die van een flipperkast waar het balletje doorheen schiet) in rood of blauw. Als een soort camera schoot het perspectief daardoor, links, rechts dan weer naar boven of onder. En uiteindelijk liep dat uit in een of ander beeld, waaronder: Mario Kart (Wario had gewonnen), grote tanks, middeleeuwse legers, jaren 50 rijtjeshuis waar een meisje in een rood jurkje langs huppelde enz. Als zo'n beeld was afgelopen, begon het buizenconstructie weer en begon het hele riedeltje weer opnieuw. Een gozer kwam langs om even te vragen hoe het met mij ging. Toen ik hem vertelde dat ik aan het trippen was, vertelde hij dat hij zoiets ook eens had en toen overal gloeilampen zag. Meteen toen hij dat zei, zag ik in gloeilampen "MS10" op het plafon staan. Uiteindelijk deed ik mijn ogen dicht, en zag aan de binnenkant van mijn ogen een gokautomaat waarvan de wielen met figuurtjes aan het spinnen waren. Uiteindelijk ben ik in slaap gevallen en een paar uur later weer wakker geworden.

Ik vond het wel een vette ervaring, vooral omdat ik nergens paranoïde of slecht van werd (ook niet van de tanks ofzo). Ook relaxt was dat de hallucinaties echt op het plafon te zien waren, dus als ik er even genoeg van had, kon ik mee gewoon onder de mensen begeven (dan zag ik hier en daar nog wel een fictief brilletje, dat geeft ook wel een grappig effect).

Bovenaan