XTC verslaving?

mario1223

Experimenterende gebruiker
ik heb nu een aantal keer xtc gedaan en ik lees altijd op internet dat xtc totaal niet verslavend is maar toch krijg ik steeds meer zin om het door de weeks nu en dan te gebruiken.. ookal heb ik nu zomervakantie.

Zo ging ik laatst naar een verjaardag van een maat van mij, en op de heenweg (25 km fietsen) had ik geen zin om te fietsen dus dacht ik ach neem ik wel een halfje en toen wou ik ineens wel heel graag fietsen.. ik nam daarna ook nog 2 halfjes diezelfde avond nog omdat ik dacht ja als ik het dan doe is het zonde om weinig te verspillen...

Achteraf gezien had ik het beter niet kunnen nemen.. maar ik heb toch zin om het te nemen, ook buiten feestjes om gewoon in het bos te zitten trippen.. ben ik verslaafd? :confused:

Snowblind

Belezen gebruiker
Klinkt of je op zijn zachts gezegd een flinke MDMA-afhankelijkheid aan het ontwikkelen bent.
Vind het soort uitspraken dat je niet hooked kan raken aan XTC twijfelachtig. Te veel mensen meegemaakt die het liefst zo vaak en zo veel mogelijk pillen namen. Met alle rampzalige gevolgen van dien: neurologische aandoeningen, ernstige depressies, zelfmoord ook.

Het is beter om dit goedje niet vaker dan 3 a 4 keer per jaar te gebruiken. Anders maak je brandhout van de eraan gerelateerde neurotransmitters.

Narayani

Bewuste gebruiker
XTC is leuk maar net als Snowblind zie ik ook mensen in mijn omgeving die te graag snoepen. Van 1x in de maand gaan zij naar 1x in de week naar (wat ik laatst hoorde) 3 dagen achter elkaar :openmouth: Deze mensen zien er niet alleen hartstikke ongezond uit, ze zijn dat ook, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Ik wil je niet onnodig bang maken maar met een houding tov drugs zoals jij die beschrijft steven je af op een dergelijke situatie. Je hebt je gebruik ten allen tijde zélf in de hand. Gebruik xtc alleen op feestjes waarop je het écht wilt gebruiken, niet als motivatie om te fietsen of in je eentje in een bos.

(Xtc is bij mijn weten overigens niet lichamelijk verslavend maar wel degelijk geestelijk. Een geestelijke verslaving is net zo echt, en ik weet niet welke van de twee ik erger zou vinden om van af te moeten kicken.)

LiveFastDieYoung

Wijs gebruiker
Ik heb het zelf meegemaakt.
Van 1x om het eens te proberen naar 1x in de maand.
Van 1x in de maand naar om de twee weken.
Toen werd het elk weekend en soms zelfs tot 3 dagen achter elkaar.
Moet je je nog eens voorstellen dat hier soms een aantal gram mdma doorging in die 3 dagen en meestal nog in combinatie met andere middelen.
DOE DIET NIET, GEZOND IS HET ZEKER NIET!

Ik ben nu al een tijdje nuchter en ik kan je verzekeren dat XTC NIET lichamelijk verslavend is.
Maar geestelijk verslavend is het zeker wel! Tot je op een moment komt dat het niet echt zijn ding meer doet en er meer neven effecten optreden dan gewenste effecten.
Dan ga je spijt hebben van je misbruik!
Ik had dood kunnen zijn en snap nu pas wanneer ik nuchter ben wat dat met mij gedaan heeft!
Nuchter maak ik tegenwoordig meer plezier dan in de tijden toen ik vaak onder invloed was.
Ik had het zelf niet verwacht maar ik het is vaak gezelliger nuchter dan dat er drugs (ook alcohol ja.) mee gemoeid zijn. Ik moet wel eerlijk toegeven dan mijn drugsgebruik mijn leven positief beïnvloed hebben, dit doordat ik sociale vaardigheden heb aangeleerd onder invloed, veel angsten heb overwonnen en qua ervaring mij leven rijker heb gemaakt. Het feit dat ik vader wordt en toch al wat ouder wordt spelen hier ook wel een rol in.

Probeer het onder controle te houden en stel jezelf een wereld voor zonder het gevoel van MDMA ooit nog eens te beleven en onthou dat deze wereld realiteit kan worden als je té vaak gaat gebruiken! Succes man!

Mvg,

Bovenaan