xtc vs morfine/tramadol

woezy

Newbie
Hallo lieve mensen mijn partner heeft 8 tussenwervelschijven versleten en dus heel veel pijn.
Hij gebruikt nu al onafgebroken 3jr morfinepleisters 50mg en tramadol 50mg samen met paracetamol wat natuurlijk heftig is voor alle organen, maar het ergste is dat hij nog steeds pijn heeft.
Als hij 1 xtc heeft gehad heeft hij 2 dgn geen pijn, nu wil ik graag weten is hier iets voor te krijgen wat werkt zoals xtc.
En waar zitten nu meer goede en slechte kanten aan zal ik maar zeggen.
Hij gebruikt 1 pleister per 60 uur en 8 tramadol/paracetamol per dag.
HELP HELP aub want iemand met zoveel pijn zien is echt geen pretje.
Lieve groetjes Woezy

MIA-1985

Wijs gebruiker
Wat was het advies van de huisarts verder?

Ik heb verder geen flauw idee, maar ik zou de oplossingen niet in "drugs" gaan zoeken, en zeker niet in xtc of iets gelijkwaardigs, voor zover dat bestaat.
Er zijn natuurlijk wel verdovende middelen te krijgen, maar lijkt me niet de oplossing..

woezy

Newbie
Drugs zijn natuurlijk niet de oplossing, maar ik zou wel graag weten waarom dit wel zo goed helpt.
En bij alle medicatie heeft hij wel nog steeds pijn.
Misschien is er wel een ander medicijn wat veel beter zou helpen.
Greetz

Chris Pontius

Badass junkie
XTC/MDMA werkt op serotonine; wat een aangenaam gevoel geeft (het typische MDMA gevoel).
Dit is ook pijnstillend.
Antidepressiva worden soms ook wel eens voorgeschreven bij pijn, dit heeft een zelfde soort werking. Het nadeel bij antidepressiva zijn de vele bijwerkingen.

Misschien kan Trimbos je wat meer informatie geven.

Veel succes in ieder geval

ps

Even voor de duielijkheid; ik ben nu zeker geen antidepressiva aan het aanraden. Ik geef alleen wat info :P

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ken mensen met chronische pijn die AD krijgen in een lage dosis. Het helpt lange na niet zoals xtc dat doet maar dat kan ook niet want bij xtc is je serotonine voorraad zo goed als op waardoor het slechts 1x zin heeft. Vertel er je huisarts erover, die weet denk ik het beste het antwoord.

YawningMan

Belezen gebruiker
Misschien heb je hier iets aan;
http://taimapedia.org/index.php?title=O ... ison_chart
Morfine en Tramadol zijn nog relatief zwakke opiaten, zeker als morfine niet intraveneus gebruikt wordt. Laat hem in gesprek gaan met zijn behandelend arts, misschien dat hij een potentere analgeticum kan krijgen, zoals Oxycodon. Dit is een logische stap om te maken als zwakkere opiaten de pijn niet volledig dempen.
Zoals al gezegd, MDMA heeft in het principe geen pijnstillende werking. Er zijn sowieso ook maar weinig drugs die recreatief gebruikt worden die dit wel hebben, op opiaten na.

pmdejongh

Newbie
Ik lees net dat morfine een zwak opiaat is. dat klopt dus niet.
Tramadol zit in de 2e stap pijnstilling en morfine in de 3e dus de hoogste! Dit geldt ook voor oxycotin.

Tramadol en verdere opiaten kunnen absoluut niet met xtc gecombineerd worden. Kijk maar eens op het drugsforum, dit is en hele gevaarlijke combi.
Ik heb ook een tijd opiaten gebruikt voor een chronische pijn en weet dat deze ook bijwerkingen hebben.

maar het gebruik van anti depressiva wordt indd wel eens voorgesxhreven.

Sterkte en wijsheid.
Marion

En bij alle medicatie heeft hij wel nog steeds pijn. Misschien kan Trimbos je wat meer informatie geven. Ik ken mensen met chronische pijn die AD krijgen in een lage dosis. Het helpt lange na niet zoals xtc dat doet maar dat kan ook niet want bij Misschien een stome vraag maar wat is AD dan voor iets...!!!

:rockband: :rockband: :rock: :rock: :rockband: :rockband:

Bovenaan