xtc - weed bad trip

stinger72

Newbie
Hoi zal me even voorstellen
ik ben een getrouwde man van 42 sinds twee jaar wap ik samen met mijn vrouw
we gebruiken dan xtc 1 max 2 pillen met daarna ghb
we hebben dan een heerlijke klets, masseer, dans, nacht met als toetje lekkere ongeremde sex
we gebruiken wisselend, soms 2 maanden niet, soms om de twee weken, gem 10 x per jaar

ik wilde een joint uitproberen om zo het love gevoel van het pilletje te verlengen
ik heb nog nooit een joint op, (ik rook niet eens) en heb me laten adviseren bij de coffee shop.
het was een middelsterke weed joint.

we begonnen afgelopen zondagavond 23.00 uur met het pilletje, wat goed viel
omstreeks 1.00 uur aan de joint, die we samen opgerookt hebben
de eerste 10 minuten ging goed maar kreeg een paniek aanval.
enkele kenmerken waren

als ik naar een voorwerp keek ging het na een tijdje vervormen
het leek wel of ik niet meer in mijn eigen lichaam zat
geen controle op de omgeving, het van een afstand bekijken
ik kreeg flitsen van zinnen van mijn vrouw binnen waar ik geen touw aan vast kon knopen
dan sloeg ze me in het gezicht en dan zoende ze me weer.
geen benul van tijd, ik wilde steeds de tijd zien, zodat ik hoopte dat het snel over zou gaan
bang dat ik dood zou gaan, met de ambulance mee moest.
het leek of ik in een golf zat met steeds een paar seconden van bewustzijn in mijn eigen lichaam, die gebruikte ik snel om met mijn vrouw te praten.
mijn vrouw heeft me geholpen met ademhaling en we zijn gaan lopen tot de golven minder heftig waren en we naar bed zijn gegaan.

de dag erop was ik nog steeds niet mezelf, steeds een golfbewegingen met angstgevoelens
lezen op dit forum maakte me steeds onrustiger en was bang om paranoia te raken.

Met mijn vrouw erover gepraat en die had niet het gevoel dat er niets ernstigs met me aan de hand was, wel dat het niet goed ging en dat ik iets emotioneel niet los kon laten.
ze zag me soms met mijn ogen draaien en zag soms paniek
maar ze had me onder controle terwijl ik het gevoel had van helemaal niet.

sinds vandaag voel ik me weer de oude. voel/merk wel dat het een behoorlijke impact op mijn hersenen/gevoel waren, als ik er diep over nadenk word ik onrustig.

ik vraag me nu af komt dit door de weed of xtc, of beide
ik wil graag (verstandig) blijven wappen maar deze bad trip nooit meer meemaken.
ik heb wel geleerd dat het het samen moet doen, want als ik alleen was geweest had ik misschien gekke dingen gedaan

alvast bedankt voor de tips
overigens heb ik met mijn leven lang horeca ervaring veel expertise m.b.t alcohol
dus vraag maar raak

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Welkom op het forum :)

Klinkt duidelijk als een gevalletje wiet. Wiet kan je trip flink versterken maar is ook kenmerkend (vooral bij hoge doses) in het versterken van je gedachten. Als je dus ook maar een kleine angstige gedachte hebt, is het heel makkelijk deze voor jezelf op te blazen en er uiteindelijk buitenproportioneel bang van te worden.

Achteraf is het heel makkelijk relativeren maar tijdens een trip moet je dat leren. Als je dit geen fijne ervaring vond raad ik je echt aan niet meer te blowen.

stinger72

Newbie
Dank je wel voor de reactie

ik ben weer wat meer gerust gesteld en heb de weed al weggegooid.
over een tijdje weer eens proberen

wel een interessant forum, heb nog veel vragen maar ga eerst eens zoeken hier

tnx

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Weed maakt het allemaal intenser. Het is wel aan te raden bij thuis setting maar je mag je dan echt om niets zorgen maken en je laten leiden door de euforie van mdma, ik kom meestal heel wazig na 1 joint, begrijp nergens nog wat van, echt het spacey gevoel.

ninaxxx

Newbie
Ik heb echt nét hetzelfde meegemaakt, wat jij allemaal beschrijft over wat je voelde...
Best gek om te lezen allemaal, eigenlijk opgelucht dat ik niet de enige ben die zoiets heeft ervaren. Dat alles van perspectief zien,...

Ik heb die avond ook gecombineerd met cannabis, mss ligt het niet aan enkel aan jou wietje, maar kan je er, net zoals ik, niet tegen. (Het combineren)

Mijn avondje is wel slechter geëindigd, echt een trauma aan overgehouden

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik raad altijd bij vrienden de combis af met xtc. Als je nou puur en alleen xtc slikt en water drinkt, geen alcohol en je neemt niet teveel (bij) dan ga je echt wel lekker. Ikzelf ben een die hard blower, ik kan het niet laten, en een jointje smaakt hemels op X maar ik besef ook goed genoeg dat de trip vanaf dat eerste jointje een andere richting uit gaat, meer waus en het verlengt lichtjes de trip, je blijft in cirkeltjes draaien tot de sterkte van de wiethigh daalt. Zo ervaar ik het toch...

ninaxxx

Newbie
Tekzor668 zei:
Ik raad altijd bij vrienden de combis af met xtc. Als je nou puur en alleen xtc slikt en water drinkt, geen alcohol en je neemt niet teveel (bij) dan ga je echt wel lekker. Ikzelf ben een die hard blower, ik kan het niet laten, en een jointje smaakt hemels op X maar ik besef ook goed genoeg dat de trip vanaf dat eerste jointje een andere richting uit gaat, meer waus en het verlengt lichtjes de trip, je blijft in cirkeltjes draaien tot de sterkte van de wiethigh daalt. Zo ervaar ik het toch...

zeer goede tip Tekzor, ik zal hem zeker onthouden. Ik heb een tweede x geprobeerd , enkel cola gedronken en ik ging inderdaad véél lekkerder. Ik had die 'slechte' avond overigens ook gecombineerd met sos, niet lekker.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ook wiet raad ik meestal af om te combineren overigens, niet alleen X. Wiet kan zo ontzettend snel en hard dingen versterken dat je dat snel onderschat als je geen ervaren/dagelijkse blower bent.

Vaak genoeg meegemaakt, lekkere trip met een aantal mensen. Sommigen nemen één of twee hijsjes en rammen gelijk het negatieve in...

Bovenaan