XTC werkt bij mij niet?!

Floeper

Newbie
Beste lezers en gebruikers van dit forum,

Ik heb een soort van 'probleem', wat ik érg vervelend vind.
Het probleem is dat ik er vrij zeker van ben dat xtc/MDMA niet werkt bij mij. Dit heb ik nog nooit eerder gehoord, en het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk.

Eerst maar even wat over mezelf: ik ben een jongen van 19 jaar, 1.89 meter en ongeveer 85 kilogram. Voor zover ik weet heb ik geen ziektes o.i.d., dus ik slik geen medicijnen. Ik ben eigenlijk helemaal niet 'into' techno, hardstyle, dance, house of wat dan ook. Ik was nog nooit op een feest geweest waar in grote getale andere drugs dan alcohol werd gebruikt.

Enkele maanden geleden heb ik voor het eerst xtc geslikt, op Awakenings in Eindhoven op volgens mij 28 januari. In principe ging ik puur voor de drugs naar dit feest. Ik was die avond met een groep van 10 vrienden. De groep bestond uit een iets van 5 meisjes en 5 jongens van verschillende lengtes en gewichten. Iedereen gebruikte xtc. Iedereen gebruikte dezelfde, geteste, pillen: oranje sterren à ~160 mg MDMA.

Die avond heb ik iets minder dan normaal gegeten. Rond 00:30 heb ik het eerste halfje geslikt. Bij de meesten van mijn vrienden sloeg het effect rond 01:00-01:15 in. Aangezien het bij een aantal van mijn vrienden, toen zij voor het eerst xtc gebruikten, lang duurde voordat het insloeg, heb ik gewoon rustig gewacht.

Om 03:00 voelde ik nog niks, toen heb ik binnen 5 minuten nog 2 halfjes gepakt. Toen zat ik dus in totaal op 1.5 oranje ster à 160 mg. Om 04:30 voelde ik hier nog steeds niks van. Toen heb ik, bijna uit wanhoop, nog wat 4-FA genomen van een vriend, ongeveer 80 mg, middels een bommetje. Hiervan voelde ik na ongeveer 10 minuten lekkere tintelingen in mijn armen en mijn ruggengraat. Deze tintelingen hielden maar heel kort aan, ik zou nu zeggen een klein halfuurtje.

Daarna heb ik het maar gewoon opgegeven, omdat het onwaarschijnlijk leek dat ik bij hogere dosissen wat zou voelen. De avond was niet geweldig, maar ik heb me wel vermaakt.

Op 1 maart, maar 5 weken later, was het weer zover, ik was met één vriend naar FORMAT in Club AIR geweest. Ik ging wederom vooral voor de drugs. Deze keer was het plan om te beginnen met ongeveer 160 mg 4-FA, waarna ik 2x een halve paarse partyflock, à 200-220 mg MDMA, bij zou pakken. Na die partyflock heb ik ook nog ongeveer 50 mg Methylone gehad, tegen het einde van het feest.

De 4-FA sloeg binnen een dik half uur in. Heerlijke tintelingen in m'n hele lichaam, gigantisch veel energie, en heel veel zin om te praten en te dansen. Na de 4-FA, wat ongeveer 3 tot 4 uur duurde, heb ik binnen een half uur 2x een halve paarse partyflock genomen. Het effect wat dit had was het verlengenen van het effect van 4-FA. De kleine dosis Methylone had ditzelfde effect, wederom soort verlengen van het 4-FA effect.

Aan het einde van de avond was ik redelijk aan het hallucineren van de, waarschijnlijk, MDA. Uiteindelijk een hele leuke avond gehad. 4-FA was me zeer goed bevallen, maar niet zo goed als me werd verteld. XTC na 4-FA bijpakken zou, volgens mijn vriend, van een 9 naar een 10 moeten gaan. Uiteindelijk was het gevoel dat ik had, na het slikken van de xtc, niet beter dan het gevoel van de 4-FA.

Eigenlijk was het stuk wat ik nu heb geschreven voornamelijk introducerend, maar toch wel nodig, denk ik.

Afgelopen zaterdag, 13 april, was ik met een groep vrienden van ongeveer 15 vrienden naar Daydream Festival in België. 6 weken sinds mijn vorige harddrugsgebruik, dus.

Ik had 1.5 oranje ster, die getest zijn à 160 mg MDMA, bij me. Ik heb rond 11:30 een stuk of 3 boterhammen en een banaan gehad. Om 16:00 heb ik een broodje hamburger gegeten, omdat ik honger had.

Om 18:30 heb ik een hele oranje ster ingenomen, met 3 vrienden. Rond 19:00 gingen we naar de hardstyle-tent, waar toen Brennan Heart aan het afsluiten was. Binnen waren nog 5 mensen van de groep die ook xtc hadden gebruikt. Zij hebben witte nintendo's gehad. Vanaf 19:30 waren al mijn vrienden lekker aan het spacen, behalve ik.

Ik voelde eigenlijk niks, hoogstens een beetje space gevoel, maar geen enkele euforie en ook geen oneindige hoeveelheid energie (ik had namelijk nog steeds wat pijn in mijn benen van het staan/dansen de halve dag). Uiteindelijk heb ik nog een halve oranje ster en 3/4 witte nintendo gehad. Dit brengt me op een totaal van ongeveer 390 mg MDMA, waar ik vrijwel geen enkel effect van heb ervaren. Mijn vrienden gingen allemaal lekker van maximaal 1 witte nintendo.

Ik baalde als een stekker dat ik als enige niet lekker ging. Ik heb uiteindelijk wel een hele toffe dag gehad, gelukkig.

Moet ik MDMA gewoon opgeven nu, en verdergaan met 4-FA?
Of moet ik bijv. de dosis MDMA verhogen, naar bijv. 1000 mg MDMA (dit lijkt me zelf absurd)?

Ik hoop dat iemand me hier goede raad kan geven.
Ik heb een aardig lange post geschreven, hopelijk is het niet te veel en is het allemaal goed te volgen. Uiteindelijk heb ik de post niet teruggelezen, dus vergeef me als er iets tegenstrijdigs of raars in staat.

Hopende op goede raad :)

Groetjes,

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Heb je wel lichamelijke effecten, zoals grote pupillen, kaken, zweten, droge mond, verhoogde hartslag?

Je zou misschien als ultieme test, over 3 maanden zonder drugs, een keer 1,5x je lichaamsgewicht (niet meer, niet minder) kunnen doseren op een nuchtere maag, gewoon 's ochtends als je uit je bed komt of desnoods heel licht ontbijten en dan een uurtje daarna. Dan het liefst samen met iemand of evt. meerdere iemanden die je relaxed vind en in een setting die voor jou relaxed is, thuis o.i.d. Met muziek die jij relaxed vind. Als je dan nog niks voelt dan weet ik het ook niet.

1000mg is gekkenwerk, alles kan kapot natuurlijk, ook je lichaam.

Floeper

Newbie
Dat ben ik vergeten te melden.
Ik heb inderdaad lichamelijke effecten: zeer grote pupillen, kaken, zweten.
Ook een lichte dip op de zondag en maandag.

Dat was ook een van mijn plannen, om gewoon in een thuis-setting het te proberen.
Dan heb ik geen 50 euro ofzo voor een ticket betaald, en is er geen druk om te 'presteren'.

Ik had zaterdag geprobeerd om de meeste variabelen te elimineren: minder dan normaal gegeten, 2x lichaamsgewicht mg MDMA als startdosis.

Iemand anders nog ideeën?

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Probeer er eens een paar hijsjes van een wietje bij te nemen, in een thuissituatie, en dan alleen dat. Geen 4FA of methylone erbij. kan zijn dat effect dan ineens ontluikt.
2 uurtjes van tevoren niet eten en dan een hele :xtc: van +- 160 erin en wachten tot er iets gebeurt. je hebt dan een zware dosis te pakken. Werkt dat niet dan zou ik het inderdaad opgeven, want als een idioot blijven bijdoseren tot er wel wat gebeurt is vragen om ongelukken.
1gram mdma nemen is denk ik wel een van de slechtste ideeen die ik dit jaar heb gehoord.

Floeper

Newbie
1 gram MDMA nemen lijkt me, zoals ik in mijn eerste post ook zeg, inderdaad absurd.

Dat was ook een plan van mij, om een keer XTC in een thuissituatie proberen.
Dan heb ik geen 50 euro voor een ticket betaald, en is er geen druk om te 'presteren'.

Ik wil dit graag proberen, maar het probleem is dat ik over 3.5 maand naar een festival ga, waar ik 4-FA ga gebruiken. Raad je me het aan om dan over bijvoorbeeld 6 weken te proberen wat jij zegt? 160 mg M in een thuissituatie.

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
Tja, over je 4FA kan ik niet te veel zinnigs zeggen. zelf nog nooit gehad nadat. Tis niet voor niets een RC. MDMA ben ik zelf toch wel echt van de 3 maanden regel, maar dat is vooral omdat dat toch echt wel nodig is voor het :hearteyes: gevoel. Jaar geleden zat ik er voor 3 maanden bijna ieder weekend aan, maar dat werd ik zo zat dat ik er welhaast van kon :kots: als ik alleen al aan een :xtc: dacht. Verder geen negatieve gevolgen aan ondervonden behalve dat :hearteyes: verdween ookal bleef :rock: wel en je er steeds meer :confused: :cry: uit ging zien, ook omdat :xtc: als snel :xtc: :xtc: :xtc: werdt om toch nog ietswat gevoel van :hearteyes: te pakken....
Anyway, denk dat een keertje 6 weken ertussen prima kan.....maar aan de andere kant kan ik slikkende equivalent van je kettingrokende overgrootvader, die 103 jaar oud werd, zijn.... :wink:

Zorg ervoor dat je in ieder geval goed uitgeslapen ben, gooi die 160mg er in een keer in, sit back and relax en laat je meevoeren in de flow van het fijne muziekje dat je hebt opgezet, paar gezellige vrienden erbij, wat te eten op tafel zetten dat de hele avond niet aangeraakt gaat worden enz....Als je dat niet voelt heb ik echt geen idee wat er aan de hand is en zou ik het lekker laten voor wat het is en het niet verder forceren.

Floeper

Newbie
Denk je dat ik ook over ongeveer 2 maanden dit al kan proberen?
Dus bij het opstaan, op een lege maag, 160 mg MDMA nemen.

Over 4 maanden ga ik namelijk naar een festival, waar ik zeker drugs ga gebruiken.

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ja lijkt me wel, maar dan zou ik ook geen andere drugs nemen in die tijd die op je dopamine en serotonine werken.

Ik zou alleen niet 2x je lichaamsgewicht pakken. max. 1,5x eigenlijk. Bij 2x heb je wel eens kans dat je te hard gaat en dan heb je niet het "gewenste" xtc effect, dan zit je misschien de hele tijd laveloos te spacen. 1,5x moet goed zijn, toch zeker op een lege maag. Waarschijnlijk is 1x je lichaamsgewicht dan al prima. Als 1,5x niet werkt, dan zal 2x ook niet werken.

Belangrijk zijn 1 of meerdere vrienden, setting en muziek.

Floeper

Newbie
Dan ga ik dat proberen.

's Morgens vroeg, vlak na het opstaan, 120-160 mg MDMA nemen. Als ik dan niks voel, neem ik wat hijsjes van een joint.

Als het dan niet werkt, blijf ik maar gewoon bij 4-FA.

eljelle

Newbie
Ik herken wat je zegt,

ik heb dat tegenwoordig ook..
in de tijd dat de trainingpakken nog cool waren genoot ik er met volle teugen van.
daarna ben ik een jaartje of 10 gestopt
en nu gebruik ik wel eens wat op festivals.
maatje van mij heeft altijd zakkie bij..
zij worden allemaal keihigh, maar ik kan niet meer in die flow komen ofzo.
ik voel licht wat opkomen en daar blijft het bij..
geen ketsen, niet vaag. enz....

er zitten altijd maanden tussen gebruik.
gekke is dat speed wel gewoon zn werk doet..
----------------------

Bovenaan